Min underbara vän kryddan gick bort igår

Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Livet är inte ett dugg rättvist. :( Mina tankar går till er, hennes vänner och familj. Och vad glad jag är för hennes klokhet som jag har fick ta del av här på buke!
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

åh vad tragiskt! Jag HATAR cancer! Den berövar oss unga i övrigt friska människor och det spelar ingen roll hur hälsosamt de lever eller hur mycket livsglädje de har. Jag har också förlorat någon mycket nära och just sättet cancern tog henne har gjort det så svårt att acceptera på något något vis. Hur kan någon så ung, så frisk, så hälsosam, så levnadsglad bara dö? :(

Jag minns en tråd där nödvändigheten av bettet diskuterades och medan alla andra i tråden var invirade i invecklade teoretiska diskussioner om ämnet la kryddan upp en video där hon testat i verkligheten och berättade hur det rent praktiskt fungerade för henne. Minns att jag blev full i skratt och full av beundran för det.
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Vi är många som följde och innerligt saknar den enastående, härliga, roliga, tokiga, fantastiska och tappra Kryddan. Jag tänker på henne med stor glädje trots klumpen i halsen.
 
Senast ändrad:
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Ja även jag följde henne som vän här o på fejan. En modigare person är svårt att hitta. Fick en sån chock när jag läste meddelandet från hennes man, även om man borde ha förstått åt vilket håll det barkade så var ju hennes livsvilja så obändig att det var svårt att ta in hur sjuk hon egentligen var.

Kryddans inlägg här och på facebook har gett mig och många andra så väldigt mycket. Jag kommer att sakna hennes kunniga kommentarer och hennes glada tillrop till mig närhelst vi messade.

Vila i frid kryddan, vi som är kvar saknar dig oerhört mycket.
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Jag minns en tråd där nödvändigheten av bettet diskuterades och medan alla andra i tråden var invirade i invecklade teoretiska diskussioner om ämnet la kryddan upp en video där hon testat i verkligheten och berättade hur det rent praktiskt fungerade för henne. Minns att jag blev full i skratt och full av beundran för det.


Det är typiskt Kryddan :D Vi hade många roliga diskussioner om buke när vi satt och fikade utanför stallet.. det var ingen annan där som hänger här så ingen fattade ett skit förutom vi.. så vi skrattade lite extra åt det :p
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Så oerhört tråkigt att kryddan inte finns här längre. :cry: Förstod också att hon var sjuk men aldrig trodde jag det var så allvarligt.

Jag hade/har stor respekt för hennes inlägg, hon försökte aldrig mästra eller bevisa något, frågade man fick man ett ärligt och utförligt svar. Kändes som om hon hade väldigt mycket kunskap.

Livet är inte rättvist, tankarna går till hennes nära och familj.
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Jävla sjukdom!! Jag har saknat Kryddan och undrat var hon tog vägen.. Vem kan glömma hennes filmer på sin fantastiskt läckra häst!!
Jag beklagar sorgen och vila i frid Kryddan!
:(
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Du är väl den enda här som kände henne? På riktigt alltså. Men bara av det hon delat med sig här så förstår man att hon var en människa som man gärna hade velat känna.
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Så ledsamt.
Hon var så ödmjuk inför sin stora kunskap och kommer verkligen sakna diskussionerna här.
All styrka till hennes nära och kära.
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Fy vad sorgligt! Jag tyckte om Kryddans inlägg. Hon hade en förmåga att göra saker enkelt. Den saknar jag. ;)
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Otroligt ledsamt. :( En stor personlighet med vettiga åsikter, Kryddan kommer alltid att vara saknad!
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Så otroligt sorgligt, jag trodde inte att jag kunde fälla så många tårar över någon som jag bara kände genom ett internet-forum. Ta hand om era hästar, och nära och kära, livet kan ta slut allt för tidigt. :heart
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Jag har saknat kryddan och hennes kloka och kunniga inlägg. Jag minns henne alldeles särskilt från evighetstråden om kontakt med hästens mun där hon med stor kunskap och vänlig ton lyfte debatten. Filmerna och bilderna på henne och hennes sagohäst glömmer jag aldrig. Så fruktansvärt orättvist att hon inte får finnas mer.
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Fick en chock när jag läste denna tråd.
Kommer sakna Kryddan otroligt, hon har hjälpt mig flera gånger med tips som varit ovärderiga. Jag förstod att hon var sjuk när hon fick sälja hästen, men inte hur allvarligt.
Otroligt sorgligt.
Kram till dig Fio :(
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Fy så tragiskt. Jag har saknat henne i diskussionerna här på senaste, det blir tomt :(
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Det var oerhört sorgligt att höra, faktiskt lite chockartat :(

Jag minns att hon tvingades sluta rida pga sjukdom, men jag förstod aldrig att det var så allvarligt.

Det blir tomt utan henne och hennes kloka inlägg. Det var alltid väldigt givande att läsa det hon skrev. Hon bjöd verkligen på sig själv.
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Jag kommer sakna henne, inte minst här på forumet. Hon var svårt sjuk i Cancer men försökte ändå hela tiden hålla hoppet uppe :cry:

Fan.
Var det så det var. Visste att hon var sjuk, men inte mer, trodde hon skulle bli bättre.

Pratade med henne rätt nyss här, berömde henne för hennes intressanta inlägg om just den rasen hon red.

Och så sjuk....
 
Sv: Min underbara vän kryddan gick bort igår

Vad ledsamt att höra, beklagar verkligen.
Alla tankar till hennes nära och kära.
 

Liknande trådar

Gnägg Och nu var det dags för tant att fylla 17 år, älskade underbara tokhäst som hon har lärt mig mycket i mitt hästliv! En kompis hade...
Svar
11
· Visningar
1 977
Senast: Heulwen
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 758
Senast: Varmblod90
·
H
Övr. Hund Tänkte uppdatera om min svartvita fina tjej och hur vinden bara kan vända bara man släpper taget och inte bara fokuserar på...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Hjalti
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 186
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp