Mina blommor är angripna.

stjarnhimmel

Trådstartare
Ja mina blommor har något vitt klet på sig. ( lyckas inte få upp bild men någon kanske vet) :yuck:
Kan jag få bort detta? Eller måste man slänga blommorna? :mad:
 
Ja mina blommor har något vitt klet på sig. ( lyckas inte få upp bild men någon kanske vet) :yuck:
Kan jag få bort detta? Eller måste man slänga blommorna? :mad:

Nåt sånt här?
collage.jpg


Då är det ullöss. Elände, men kan gå att bli av med.
 
Det kan det vara. Men det sitter mer på stammarna och inte så mkt på bladen..

Var de sätter sig beror till viss del vad det är för växt (var det är godast att vara ;)). Är det vitt ludd som på bilden så vågar jag sätta en hel del på att det är ullöss, var de än håller till. Det enklaste är dock att ta en pincett och plocka en tuss, ta ett förstoringsglas och kolla vad som gömmer sig i luddet...
 
Var de sätter sig beror till viss del vad det är för växt (var det är godast att vara ;)). Är det vitt ludd som på bilden så vågar jag sätta en hel del på att det är ullöss, var de än håller till. Det enklaste är dock att ta en pincett och plocka en tuss, ta ett förstoringsglas och kolla vad som gömmer sig i luddet...
Hjälp det vågar jag inte.. Det är inte mina favoritblommor så får god lust att bara slänga dom.., :rage:
Men det kanske redan har flyttat över till andra blommor? Måste läsa på hur det smittar..,
 
Hjälp det vågar jag inte.. Det är inte mina favoritblommor så får god lust att bara slänga dom.., :rage:
Men det kanske redan har flyttat över till andra blommor? Måste läsa på hur det smittar..,

För att läsa på hur det smittar behöver du veta vad det är. ;)

Har du en riktigt bra kamera så prova ta en ordentlig närbild och förstora upp, så kanske du kan se krypen?
 
Tack alla för hjälpen!

Det är ullöss. :arghh:
Jag kommer slänga blommorna istället. Det var 5 st.
Det lät så jobbigt att hålla på med medel..,
Hittade precis en liten lus på fönsterbrädan.. Så jag får nog städa ordentligt där och på fönstren.,,:arghh:
 
Tack alla för hjälpen!

Det är ullöss. :arghh:
Jag kommer slänga blommorna istället. Det var 5 st.
Det lät så jobbigt att hålla på med medel..,
Hittade precis en liten lus på fönsterbrädan.. Så jag får nog städa ordentligt där och på fönstren.,,:arghh:

Ja, de är ett elände att bli av med många gånger så är det inte blommor man är fäst vid är det nog den bästa lösningen.

Absolut städa noga! Tänk även på pipen på vattenkannan och sådant.
 
Ja, de är ett elände att bli av med många gånger så är det inte blommor man är fäst vid är det nog den bästa lösningen.

Absolut städa noga! Tänk även på pipen på vattenkannan och sådant.
Man borde nog använda ngt medel på fönsterbänken också..,Nu har jag haft handdesinfektion och diskmedel då det var det enda jag hade hemma. Och så har jag tagit bort alla blommor där och har bara prydnadssaker. Tänkte att om det finns ngn kvar så kanske den dör om den inte hittar nya blommor,
 

Liknande trådar

Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 261
Senast: Hazel
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
624
Senast: Rosett
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 792
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 013
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp