Mina fina gull

Mina katter skänker så mycket glädje. Vad vore livet utan dem? De är gosiga båda två. Toni kommer ofta och lägger sig på mig när jag ligger ner i sängen eller soffan. Lina får man mer tvångsgosa med men hon är okej med det. Cool tjej. Och båda håller mig gärna sällskap, både ute och inne. Ibland busar de loss.

I morgon ska vi till veterinären. De ska vaccineras. Jag tycker det är jättejobbigt. Jag har förvisso haft en hund med diabetes som jag gav två sprutor om dagen i fyra år, men jag vande mig aldrig. Sprutor är jobbiga.

20230201_162040.jpg

Tjejgänget har gaddat ihop sig och hårar ner mina kläder tillsammans.
 

Visst är det underbart med katt!
Vilken lycka de där två tjejerna hade som fick komma till just dig.
Jag tycker det är rätt ok med vaccinationerna särskilt på honorna, hanarna brukar ha tjockare skinn i nacken och då kan det vara trögare. Värst är att chippa kattungarna, vissa märks det inte på andra börjar gråta
 
Visst är det underbart med katt!
Vilken lycka de där två tjejerna hade som fick komma till just dig.
Jag tycker det är rätt ok med vaccinationerna särskilt på honorna, hanarna brukar ha tjockare skinn i nacken och då kan det vara trögare. Värst är att chippa kattungarna, vissa märks det inte på andra börjar gråta
Ja, nu är det svårt att tänka sig livet utan katterna.
 
Säg till personalen på plats när du kommer att du har jobbigt med sprutor, så de vet om det innan ni kommerin på rummet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Att skaffa katt har inte riktigt blivit som jag räknat med. Det har blivit bättre. Det finns alltid någon katt tillgänglig att gosa med...
Svar
18
· Visningar
1 332
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Jag har haft mina katter i snart 4 månader och vi har blivit familj med varandra. Det är ett par sociala individer jag bor med, även om...
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 819
Senast: Zpunk
·
Övr. Hund Hej igen! Nu har valpen varit hos oss i drygt 1,5 vecka och det fungerar över förväntan bra. Men som alltid kommer en massa frågor...
Svar
7
· Visningar
2 715
Senast: glee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp