Miniature American Shepherd

Om du vill kan jag pma dig om en sheltieuppfödare som har riktigt fina hundar. Många är tävlade inom bruks, lydnad och rally men även tjänsthund t.o.m! Har tränat med flera av hens uppfödningar på kurser och ingen har skällt, inte en enda gång. :D
 
Jag har själv en MAS på 2 år.
Jag har inte läst kommentarerna supernoga men skulle rekommendera dig att trippelkolla uppfödare och föräldradjur.
Det har tyvärr blivit "modernt" med MAS just nu så privatpersoner till höger och vänster tar valpar på tikar som kanske inte är lämpliga rent mentalt/fysiskt och tar därefter sjuka summor för en valp.

Det är aldrig bra för en ras när det blir sådan massproduktion som det är just nu.

Men min kille är helt perfekt enligt mig. En bra AV/PÅ knapp och är med mig på allt.
Han har varit svår i ensamhetsträningen vilket jag vet att fler har erfarenhet av men annars är han allt jag önskat mig.
Tyvärr har han magproblem som har ställt till det lite men förutom det är han perfekt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 073
Senast: inverterad
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 246
Senast: Araminta
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 519
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 003
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp