B

**BORTTAGEN**

Igår när jag var inne i fårhuset satt det en liten figur och tittade på mig. Såg ut som en iller, fast kraftigare. Hade en lite bullig bakdel, men var annars avlång.
Kan det va en mink? kan dom göra någon skada? Hur blir man av med dom?
 
Minkar är oftast svarta,grå (Silverfärgade)
Har du bara får är det ofarligt
Minkar tar höns,kaniner,kattungar mm...

Finns sk minkfällor som man kan fånga dom i och eventuellt skjuta dom eller åka till en minkfarm med dom.
 
har inga får, men katter som är där ganska ofta. Minishettisarna har fårhuset som regnskydd.
Kan en mink vara till skada annars?
 
hej! när jag var på semester så såg jag sen svart liten iller tror jga men vet du va det är för jag har ingen anning!!?? :confused: :banana:
 
En mink är Enfärgad mörkbrun med liten gul fläck, vit strupe, men olika färgvarianter förekommer. Dessutom är deras föda: Fisk, kräftor, musslor, grodor, ödlor, insekter, smågnagare, fåglar och ägg, hare, skogsfågel, fasaner, rapphöns, kycklingar, tamhöns. Boplatsen brukar vara: Gryt, eller någon håla intill vattnet, rotvälta eller i ett stenrös i husgrunden till någon sjöbod eller dylikt.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 102
Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
820
Senast: Lillefrun
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 459
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp