B

**BORTTAGEN**

Igår när jag var inne i fårhuset satt det en liten figur och tittade på mig. Såg ut som en iller, fast kraftigare. Hade en lite bullig bakdel, men var annars avlång.
Kan det va en mink? kan dom göra någon skada? Hur blir man av med dom?
 
Minkar är oftast svarta,grå (Silverfärgade)
Har du bara får är det ofarligt
Minkar tar höns,kaniner,kattungar mm...

Finns sk minkfällor som man kan fånga dom i och eventuellt skjuta dom eller åka till en minkfarm med dom.
 
har inga får, men katter som är där ganska ofta. Minishettisarna har fårhuset som regnskydd.
Kan en mink vara till skada annars?
 
hej! när jag var på semester så såg jag sen svart liten iller tror jga men vet du va det är för jag har ingen anning!!?? :confused: :banana:
 
En mink är Enfärgad mörkbrun med liten gul fläck, vit strupe, men olika färgvarianter förekommer. Dessutom är deras föda: Fisk, kräftor, musslor, grodor, ödlor, insekter, smågnagare, fåglar och ägg, hare, skogsfågel, fasaner, rapphöns, kycklingar, tamhöns. Boplatsen brukar vara: Gryt, eller någon håla intill vattnet, rotvälta eller i ett stenrös i husgrunden till någon sjöbod eller dylikt.
 

Liknande trådar

APT
Skola & Jobb APT (Arbetsplatsträff) Hur många dagar innan ett APT bör man få veta att det är dags? Inga problem för dom som jobbar heltid, mötet...
2
Svar
22
· Visningar
848
Senast: Lingon
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 150
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 200
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 153
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp