Mirakel - årets julkalender (utbruten från Jultråden 2020)

Jag grät också! Sonen, 6 år, säger att julkalendern var bäst i hela världen! Vi vuxna tycker också den var riktigt bra!

uppskattade att vi fick veta lite om Rakel och hennes liv, och att hon faktiskt levde sitt liv så som hon ville ❤️

Jag hade inte tänkt att Sören var berättaren, utan jag tänkte att de skulle göra som Galad gjorde, kolla upp honom och se att han blivit en berömd författare typ :).
Men visst, det var kul och verkligen på gränsen där med 108 år, så man tvekade...

Men ja, det bästa var ju brevet från Rakel ❤ jättefint och viktigt budskap.

Och att allt gick ihop - AK kom tbx, Vilgot var lycklig (och alla andra), Ernst blev snäll, Andres och Agneta fick varann, hon fick nytt jobb.... ❤❤❤.
 
Bästa kalendern! Morgontrötta jag och sambon satte klockan på ringning i god tid för att hinna bänka oss framför TV; n med god grötfrukost. Och vi njöt av upplösningen där bit efter bit lades till rätta och fick sin lösning. Det enda vi gissade lite fel på inför dagens avsnitt var att vi trodde att AK, Vilgot och barnen också skulle erbjudas att bo på herrgården.
 
Älskade slutet och tyckte verkligen det var en av de bättre julkalendrarna. Jag tänkte nog mer att det kunde vara Sörens son som var berättaren men äsch men det spelar inte så stor roll att Sören är 108 nu! Allt kan ju hända i sagornas värld och det var jättekul att de hade gjort det om Rakel med. För hade hon fortfarande levt så hade det varit lite väl overkligt. Så tack SVT för en jättebra julkalender! :bow::bow:
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 794
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 627
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
436
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp