Mirakel - årets julkalender (utbruten från Jultråden 2020)

Säkert! Känns inte som de skulle "visat" något av berättarrösten om det inte skulle göras ett avslöjande kring honom till slut.

Jag stör mig lite på den här kappvändningen vad gäller Ivar och hans anledning till att åka till Stockholm. Visst var det väl ursprungligen så att han skulle till Sthlm för att se Marie Curie? (Det stärktes ju av tidningen han läste också) Och nu är det helt plötsligt så att han ska dit för att han ska flytta dit pga familjefejden? Kunde de inte bara hållit sig till en story, gaah!
Nä det är Greta som ska se Marie Curie.
 
Kan författarrösten/personen i början ha något med Sören att göra? Tänker på att han var bra på att berätta historier osv. Men vet inte riktigt hur den teorin ska gå ihop...

Jag vill åtminstone inte att det ska sluta med att det "var en dröm" eller liknande. Då kommer jag bli lite besviken (hur påhittad en julkalender än är hehe)

Att berättaren är Sören tänkte jag redan vid de första avsnitten :p
 
Har ni slutat kolla? :p

Spännande nu tycker jag 😊😊

Nej jag kollar, spännande ja hur ska det egentligen gå ska Mira och Rakel bli fast i fel tid för evigt? Ska Ivar träffa sin Greta? Kommer Anna-karin att komma tillbaka så att de kan bli adoperade? Eller kommer solsystemet slukas och det inte blir någon jul alls för att inget finns kvar? Finns ju hur många olösta saker som helst jag förstår inte hur de ska hinna dra i alla trådar på de sista två avsnitten....:confused:

Tycker faktiskt julkalendern i år har varit väldigt bra på att bygga spänning hela vägen, ni som har barn som tittar vad säger dem? Jag tänker att det måste vara superspännande att kolla och vara i en viss ålder där man verkligen kanske tror att hela solsystemet kan försvinna eller att de kan bli fast i fel tid för evigt? Att inte få träffa sin familj igen är ju oftast rätt skrämmande tanke i en viss ålder.
 
Så sjukt spännande (ja, jag sträckkollade just avsnitt 20-22, har hamnat efter lite)!

Jag är lite sugen på att spara avsnitt 23 så det blir dubbelavsnitt och lite extra spännande på julaftons morgon :)
 
Superspännande och bra avsnitt!
Hoppas absolut att det är Sören som är gubben som skriver/berättar, vill inte bara släppa honom 😁
 
Nej jag kollar, spännande ja hur ska det egentligen gå ska Mira och Rakel bli fast i fel tid för evigt? Ska Ivar träffa sin Greta? Kommer Anna-karin att komma tillbaka så att de kan bli adoperade? Eller kommer solsystemet slukas och det inte blir någon jul alls för att inget finns kvar? Finns ju hur många olösta saker som helst jag förstår inte hur de ska hinna dra i alla trådar på de sista två avsnitten....:confused:

Tycker faktiskt julkalendern i år har varit väldigt bra på att bygga spänning hela vägen, ni som har barn som tittar vad säger dem? Jag tänker att det måste vara superspännande att kolla och vara i en viss ålder där man verkligen kanske tror att hela solsystemet kan försvinna eller att de kan bli fast i fel tid för evigt? Att inte få träffa sin familj igen är ju oftast rätt skrämmande tanke i en viss ålder.
Tycker också om julkalendern och även barnen på 5,5 och 3 år. Den äldsta är såklart mer engagerad än 3-åringen och kan följa handlingen rätt väl. Sen väcks det många frågor hos honom kring tidsresorna och vissa saker är lite komplicerade för honom. 3-åringen tittar, men hade nog lika gärna kunnat vara utan. Det finns andra barnprogram som han uppskattar mer 😊
 
Jag grät också! Sonen, 6 år, säger att julkalendern var bäst i hela världen! Vi vuxna tycker också den var riktigt bra!

uppskattade att vi fick veta lite om Rakel och hennes liv, och att hon faktiskt levde sitt liv så som hon ville ❤️
 
Jag har ofta svårt för slutet på julkalendrar för det känns som att de snabbt måste knyta lösa trådar och det säger liksom schwoop de två-tre sista dagarna. Årets kalender tyckte jag "höll ihop" bättre och jag gillade verkligen slutet. Gick inte så fort att jag inte hängde med men fick ändå med allt 🎅❤️
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 794
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 626
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
436
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp