Miranda v.s. trillian

Sv: Miranda v.s. trillian

Jadu det gjorde ett test i en tidning där Trillian vann men Miranda kom inte långt efter.

Jag vet inte vad för fördelar Trillian har.
Miranda har de fördelar att det finns en massa plugin som gör att man kan göra om en hel del på Miranda samt bygga ut den med olika tjänster. Som standard så tog den inte alls så mycket kraft från en dator som Trillian och det är ju bra för programmet brukar ju vara på så länge datorn är igång.
 
Sv: Miranda v.s. trillian

moiran *hjärta* miranda :D

vad är det du inte förstår med miranda? det fungerar väl som vilket icq/msn/jabber/yahoomessenger/icq-klient som helst? :)
 
Sv: Miranda v.s. trillian

haha, nej, det funkar definitift inte så bra för mig för jag fattar ingenting ;)
 
Sv: Miranda v.s. trillian

men alltså. i början får du fylla i alla konton du har, om du redan har konton för olika protokoll (icq/msn tex). sen är det ju bara att lira. :) eller var var det du fastnade?
 
Sv: Miranda v.s. trillian

det gjorde jag, men allting bara fuckade sig ändå ;) tror jag får sätta mig ner och ta itu med de där en annan dag ;) nu återtog jag de pålitliga (hm, någa :angel: ) msn för stunden iaf ;)
 
Sv: Miranda v.s. trillian

personligen så gillar jag ingetdera. båda programmen är cepeslöa när jag laddar min icqlista och därför använder jag mig av gamla goda icq 99B.

som msn/irc klient tycker jag nog trillian är bäst.
 
Sv: Miranda v.s. trillian

Jag gillar Miranda, den är enkel och lätt att konfigurera tycker jag, dock har jag hört en del som har problem med den, men det har inte jag upplevt.
 
Sv: Miranda v.s. trillian

*Drar upp en gammal tråd*

Blev less på att msn vägrar att logga in mig, och tänkte prova miranda istället. Har inte ens lyckats installera, hur fasen gör man?? Brukar ju vara superenkelt att installera nya program, men jag fattar verkligen nada. :crazy: Help!
 
Sv: Miranda v.s. trillian

har bara provat trilian av dem...tycker den är bra...
 
Sv: Miranda v.s. trillian

Hmm... Miranda ska inte vara några problem att installera? Ladda hem senaste versionen, kör installationsprogrammet, följ instruktionerna, välj de protokoll du vill ha (eller välj bort de du inte vill ha snarare). Klart?
 
Sv: Miranda v.s. trillian

Hmm... Miranda ska inte vara några problem att installera? Ladda hem senaste versionen, kör installationsprogrammet, följ instruktionerna, välj de protokoll du vill ha (eller välj bort de du inte vill ha snarare). Klart?

Inte klart!
Ska importera mina kontakter från ICQ, får några databaser att välja på och har förstås ingen aning om vilken jag ska välja, men nu har jag konstaterat att ingen av dem fungerar?
 
Sv: Miranda v.s. trillian

Hmm... om jag inte minns fel så funkar det bara att importera om man har en urgammal ICQ-version.

Edit: Jupp, krävs att du hade ICQ 99 - 2003a
 
Senast ändrad:
Sv: Miranda v.s. trillian

Men, om du inte hade en antik icq så lagras väl kontaktlistan inte lokalt? dvs, kopplar du upp dig så hämtas kontaktlistan från servern?
 

Liknande trådar

Tjatter Bästa Termomuggen? Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny...
Svar
10
· Visningar
264
Senast: Mabuse
·
Mat Vilka är era bästa pirogfyllningar? Gärna med färs! Blev bjuden på detta i onsdags och det var ju så gott, och enkelt! Så tänker att...
2
Svar
30
· Visningar
1 657
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 081
Senast: Fiorano
·
Mat Har hamstrat på mig en massa lammfärs och funderar på vad jag ska laga. Biffar är gott, men jag lagar gärna annat också. Hjälp mig...
Svar
15
· Visningar
540
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp