Fram med era bästa lammfärsrecept

tott

Trådstartare
Har hamstrat på mig en massa lammfärs och funderar på vad jag ska laga. Biffar är gott, men jag lagar gärna annat också.

Hjälp mig, tack!
Fram med era bästa recept 😋
 
Lejonbullar! Stora köttbullar som görs i ugn.
20231115_155042.jpg

Lammfärs Provençale är också en favorit men jag har inte receptet intill mig.
 
Nu har vi mest fårfärs för tillfället men vi använder det precis som annan färs; till köttfärssås, köttbullar, hamburgare, tacos, kålpudding m.m...
 
Har gjort köttfärssoppa med diverse grönsaker, örter, vitlök och vin :d

Eller pastasås med vitlök, grädde och salvia
 
Vi gillade:
shish kebab, tror det var Zeinas recept. Till det tabbouleh, baba ganoush eller hummus och orientaliskt tunnbröd(också Zeinas tror jag).
Jättegott!
 
Har hamstrat på mig en massa lammfärs och funderar på vad jag ska laga. Biffar är gott, men jag lagar gärna annat också.

Hjälp mig, tack!
Fram med era bästa recept 😋
Lammfärskebab är grymmigt gott. Men kanske lite omständligt.

Annars är även en enkel bolognese fantastiskt varierad på lamm eller vilt.
 
Har inte läst så noga i tråden så osäker på om nån redan nämnt (och har inget speciellt recept, brukar googla och variera ^^) men marockanska kefta eller grekiska köttbullar :)
 
Fast en ragu pa lamfars ar gott till vad som helst, helst med finhackade morotter och selleri, garna andra gronsaker som asparagus ocksa.
 

Liknande trådar

Mat Vilka är era bästa pirogfyllningar? Gärna med färs! Blev bjuden på detta i onsdags och det var ju så gott, och enkelt! Så tänker att...
2
Svar
30
· Visningar
1 646
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
286
Senast: MCP
·
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Sassy
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 540
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp