Bukefalos 28 år!

Missfärgade tesilar?

Sv: Missfärgade tesilar?

Men huuur många felläsningar egentligen :rofl: Bukefolk har ett särskilt snusk-öga tror jag ;)

Jag har provat alla ovan nämnda tips (jag har många tesilar :D) och faktiskt alla var bra!
Så tack så mycket för hjälpen alla, de ser tusen gånger fräschare ut nu :love:
 
Sv: Missfärgade tesilar?

Jag läste testiklar jag med, sällar mig till klubben för de snuskiga. Läskigt med tomteskur förresten, det kanske funkar istället för intimtvål :D?
 
Ja, beroende tedrickare som man är så används ju tesilarna en hel del... efter att jag använt dem brukar jag bara skaka ur teet i komposten och skölja ur själva silarna, men nu har de alla blivit så missfärgade :mad: Brunaktiga.
Jag har hört att man kan köra dem i diskmaskinen för att få dem fina igen, men en sådan finns inte i studentkorridoren :p
Finns det någon smart huskur för att få dem fina igen? :bump:
Hej jag har försökt med allt, bikarbonat, salt, citron, svinto, diskmaskin mm. Men nu har jag funnit lösningen: Häll 1 msk Vanish i en hög mugg eller något liknande och fyll muggen till hälften med vatten. Det kommer att "bubbla" upp när pulvret löses upp. Ställ i tesilen. Ställ för säkerhets skull muggen i vasken om lösningen rinner över. Låt stå ca 10 min. och kolla. Är dem inte helt blank så låt den stå längre. Diska sen av din nya blanka tesil. Min tesil är helt av metall. Vet inte hur plast reagerar. Hälsningar Irene
 
Hej jag har försökt med allt, bikarbonat, salt, citron, svinto, diskmaskin mm. Men nu har jag funnit lösningen: Häll 1 msk Vanish i en hög mugg eller något liknande och fyll muggen till hälften med vatten. Det kommer att "bubbla" upp när pulvret löses upp. Ställ i tesilen. Ställ för säkerhets skull muggen i vasken om lösningen rinner över. Låt stå ca 10 min. och kolla. Är dem inte helt blank så låt den stå längre. Diska sen av din nya blanka tesil. Min tesil är helt av metall. Vet inte hur plast reagerar. Hälsningar Irene

Tråden är från 2008 så förhoppningsvis har trådstartaren löst problemet vid detta laget.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 477
Senast: alazzi
·
Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 864
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp