Bukefalos 28 år!

Missfärgade tesilar?

VLMF

Trådstartare
Ja, beroende tedrickare som man är så används ju tesilarna en hel del... efter att jag använt dem brukar jag bara skaka ur teet i komposten och skölja ur själva silarna, men nu har de alla blivit så missfärgade :mad: Brunaktiga.
Jag har hört att man kan köra dem i diskmaskinen för att få dem fina igen, men en sådan finns inte i studentkorridoren :p
Finns det någon smart huskur för att få dem fina igen? :bump:
 
Sv: Missfärgade tesilar?

Klorin!

Min vask blir jämt missfärgad här i teberoendets land. De bara slänger ner sina påsar i min stackars vask. Men med lite utspätt klorin försvinner det som smältande smör i solsken, tack och lov!
 
Sv: Missfärgade tesilar?

Svinto är enkelt att använda och gör tesilarna strålande fina och rena igen.

Har du problem med märken i muggarna av teet är det lättast att använda lite salt att gnugga med för att få bort det.
 
Sv: Missfärgade tesilar?

Precis som någon skrev så funkar svinto.

Men jag måste bara berätta om min farmor som skurade alla teskedar & muggar med
5740500001279.jpg
Min far är/var stor tedrickare och allt missfärgades..så, så fort farmor var på besök så tog hon fram burken med Tomteskur.

Den finns faktiskt fortfarande att köpa trots att det känns som tusen år sedan farmor levde och använde det.
 
Sv: Missfärgade tesilar?

Nu har jag för femte gången idag läst *missfärgade testiklar* .
Varför!!??:eek::o

Nåja, prova att lägga tesilen i vasken med varmt vatten och lite citronsyra. Borde funka.
 
Sv: Missfärgade tesilar?

Samma här, i alla fall nästan "tesilar" låter lite som ett läkemedel eller en sjukdom av något slag :D
 
Sv: Missfärgade tesilar?

Jag läste med testiklar, och fattade inte varför tråden handlade om te och svinto.. Var tvungen att gå tillbaka och titta ett par gånger extra, bara för att kolla vad det stod att man skulle göra med testiklarna och svinton.. :eek:
 
Sv: Missfärgade tesilar?

Hehehe... Svinto på pungen... :D

Jag undrar hur ont det gör.
 
Sv: Missfärgade tesilar?

Diska tesilarna i diskmaskin. Det brukar mamma gör.

Stålull fungerar bra att göra rent diskohon med
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 477
Senast: alazzi
·
Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 864
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp