Missljud i min hudik

C

coolcase

:crazy: Jag blir tokig på min nya vagn. Jag har satt på egna qh-fästen, eller jag har fått hjälp att göra det men det är så mkt ljud. Låter som om någon slår i skalmarna när jag kör. Hur gör ni för att slippa dessa, tejpar runt qh-fästena? Eller låter ni det vara? Eller har ni inga missljud i er vagn? Kanske låter som en skitsak och det är det väl iochförsig för hästen bryr sig inte men jag tycker det är grymt störande.

Finns det någon hjälp?:confused:

Hoppas på ngn fiffig lösning:bump:
 
Sv: Missljud i min hudik

Runt quickfästena på selen har jag dragit fast en "sätta-fast-slagemmen-på-skalmen-gummi-rem" på varje sida. Är det järn på vagnsfästet skulle jag ha lagt på ett varv eltejp eller liknande så att metallljudet försvann.

Jenny
 
Sv: Missljud i min hudik

Hej!
Tack för svar. Varför de remmarna runt qh-fästens på selen? Tejp ska jag genst prova. :idea:
 
Sv: Missljud i min hudik

coolcase skrev:
:crazy: Jag blir tokig på min nya vagn. Jag har satt på egna qh-fästen, eller jag har fått hjälp att göra det men det är så mkt ljud. Låter som om någon slår i skalmarna när jag kör. Hur gör ni för att slippa dessa, tejpar runt qh-fästena? Eller låter ni det vara? Eller har ni inga missljud i er vagn? Kanske låter som en skitsak och det är det väl iochförsig för hästen bryr sig inte men jag tycker det är grymt störande.

Finns det någon hjälp?:confused:

Hoppas på ngn fiffig lösning:bump:


Har samma problem! :confused: Min Hudik gnisslar som fan när ja har QH ^^ och min grafströms bara smäller :S vet itne vad det är som låter :crazy:
 
Sv: Missljud i min hudik

För att fästena "glappar" lite på selen när du inte sätter fast dem med en extra rem. Och jag tycker det är smidigast och bäst med gummiremmar.

Jenny
 
Sv: Missljud i min hudik

Det låter ju som om jag får vänja mig då. Visst är det störande? Ska prova med tejp iallafall, har du gjort det?
 
Sv: Missljud i min hudik

Bomull räcker nog inte får nog ta mössa oxå:idea: Bra ide!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 270
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 357
Senast: QueenLilith
·
Relationer Säkert femhundrasjuttielfte granntråden, men men. Är så less på mina grannar så jag håller på och spyr. Egentligen visste jag knappt...
Svar
16
· Visningar
2 479
Senast: Oldie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp