Sv: Misslyckad operation
Men precis. Det är så jag menar.
Inte bara bli sur för att patienten inte förstår varför det blir försenat och tycka att patienten skall acceptera det för "Jag förklarade ju varför".
Och är man så stressad kanske man får gå hem den dagen om man inte hinner vänta 15-30 min? Det har jag behövt göra en gång från en bokad läkartid som blev försenad. Sånt som händer, det var en planerad undersökning som inte kändes speciellt akut för mig utan jag fick vänta 4 veckor till.
Ibland händer saker, patienter svimmar, krampar, kräks eller skadar sig, och det är ju i precis såna situationer som hela tråden (och av min erfarenhet ffa de patienter som inte kan vänta 30 min till) skriker att vi måste bry oss lite extra (vilket vi förstås gör, ser till att patienten vb får läkarkontakt eller tom ambulans).
Jag tror att alla inom vården absolut har förståelse för att väntetid och avbokade besök kan skapa en jättefrustration. Men det är ju inte så att vi med ett bra bemötande kan få bort varken väntetider eller sjukdom hos personalen. Det kan vi bara lösa med mer resurser. Jag uppmanar missnöjda patienter att vända sig till min chef för klagomål. Det är inte så att vi inte vll att patienterna ska klaga, men i den här tråden vill jag försöka förmedla att det som patienterna ofta klagar på inte är något vi som personal kan lösa med lite god vilja.
Men precis. Det är så jag menar.
Inte bara bli sur för att patienten inte förstår varför det blir försenat och tycka att patienten skall acceptera det för "Jag förklarade ju varför".