Bukefalos 28 år!

Misstänker artros!

movi

Trådstartare
Ska till vetten den 26e med vovven,vi har ju haft lite turer där förra sommaren pga höfter!

Men vad som hände där i somras,eller om vetten skrämde livet ur henne,det vet jag inte,för piggare och friskare hund har jag inte haft! Och har varit helt medicinfri från smärtstillande i ca 10 månader!

Men nu har jag börjat uppmärksammat lite stelheter och ibland hälta på ena frambenet,kommer efter vila!
Vad jag även reagerar på är att hon ej vill sova på sin sovplats,som hon tidigare har älskat,hon går gärna och lägger sig i hallen!
Lite småtjurig är hon även mot sin bästa lekkompis,en stor ståtlig herre,men det "lilla äcklet"(dotterns valp:D) får göra som hon vill,där finns inga problem!
Så jag märker ju att det är något,och antagligen är det smärta!
Blindare får man ju inte vara!

Är det röntgen och div blodprover som krävs,eller kan en skicklig vet se/känna/bedöma om det är artros?

Jag står nämligen i valet och kvalet om hur långt och länge man ska hålla på,med tanke på hennes höftstatus! Hon var ju riktigt risig ett tag i somras,och vet sa "jaa sommaren.."

Visst kan man pumpa i smärtstillande,men för vem? Ont både bak och fram..

Allt ni vet om artros,eller symtom och så vidare,berätta gärna!
Jag har googlat och läst,men vill veta era erfarenheter!
Och är det inte artros,så har säkert det något samband med avlastning från bakdelen,som sätter sig i framdelen,ja man tänker och funderar,och snart luktar det bränt..
 

Liknande trådar

B
Hundhälsa För en tid sedan besökte jag veterinären i samband med att min hund blivit biten vid ögat av en annan hund. Det var ingen fara med ögat...
Svar
0
· Visningar
1 956
Senast: beelzebul
·
Hästvård Min gammelponny börjar tackla av. Redan förra vintern var det väldigt stelt och jobbigt under den kallaste perioden. Trots varmt täcke...
2
Svar
24
· Visningar
3 236
Senast: TinyWiny
·
V
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa och vänder mig därför till er. Vill gärna vara anonym och skriver därför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 907
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp