Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.
 

Nej det har jag aldrig skrivit.
Det har du faktiskt gjort.

Jag läser det mesta du skriver, av omtanke om dig - och viss förtvivlan.
Du har skrivit oändligt mycket. Har du koll på allt du skrivit, t.ex det du skrivit när du inte varit nykter alls. Har du verkligen koll på allt du delat med världen?

Du har lagt ut detaljer om ditt liv och din situation. Det är ditt val att göra det.
 
Det har du faktiskt gjort.

Jag läser det mesta du skriver, av omtanke om dig - och viss förtvivlan.
Du har skrivit oändligt mycket. Har du koll på allt du skrivit, t.ex det du skrivit när du inte varit nykter alls. Har du verkligen koll på allt du delat med världen?

Du har lagt ut detaljer om ditt liv och din situation. Det är ditt val att göra det.
Nej! Jag har aldrig skrivit något om något sexmissbruk! Eftersom jag inte har något sånt öht. Varför hittar du på?
 
Nej! Jag har aldrig skrivit något om något sexmissbruk! Eftersom jag inte har något sånt öht. Varför hittar du på?
Jag kommenterade ditt inlägg. Jag har inte skrivit nåt som det.

Däremot ser jag att det du skrivit mycket väl kan tolkas så. Utan att gå in på detaljer.

Du skrivet ett inlägg. Nästa inlägg spinner vidare. Det lägger bukefalister ihop. De flesta antar nog att det du skriver beskriver ditt liv.

Ta hand om dig och kämpa vidare.
 
Jag är irriterad på M därför att han är så nonchalant och inte hör av sig. Tycker det hör till vett och etikett att höra av sig dagen efter man träffats.
Mår inte så bra. Har chattat lite med en annan person och vi ska träffas första gången imorgon. Jag hinner jobba förmiddag.
Måste berätta för partner. Fast jag inte alls vill egentligen. Men jag hatar att smyga också.
Mest är jag trött på mig själv. Borde fokusera på helt andra grejer egentligen.
Du vidhåller att det inte ligger någon typ av sexmissbruk eller liknande bakom, men hur tänker du egentligen att ovanstående ska tolkas :confused: ?
 
Alltså om det inte är sexmissbruk att ha multipla partners (utan deras samtycke till poly), vad är det då?

Det är definitivt någon typ av missbruk. Emotionell/psykologisk misshandel kan man ju också kalla det för.

Och jag hoppas att du använder skydd, för råkar du smitta din partner med något allvarligt (ex HIV) kan det gå hela vägen till rätten.
 
Alltså om det inte är sexmissbruk att ha multipla partners (utan deras samtycke till poly), vad är det då?

Det är definitivt någon typ av missbruk. Emotionell/psykologisk misshandel kan man ju också kalla det för.

Och jag hoppas att du använder skydd, för råkar du smitta din partner med något allvarligt (ex HIV) kan det gå hela vägen till rätten.
Men det finns ju ett samtycke här. Varför Ts ens ska behöva skriva ut det..
 
Alltså om det inte är sexmissbruk att ha multipla partners (utan deras samtycke till poly), vad är det då?

Det är definitivt någon typ av missbruk. Emotionell/psykologisk misshandel kan man ju också kalla det för.

Och jag hoppas att du använder skydd, för råkar du smitta din partner med något allvarligt (ex HIV) kan det gå hela vägen till rätten.
Men seriöst, du är väl inte kd:s skolsköterska? Hon är sannolikt lika bekant med preventivmedel och könssjukdomar som du är. HIV-kortet??
 
Ett tips är annars att fråga än att bara ösa ur sig saker som inte stämmer. Alternativt läsa tråden innan man svarar.
Exakt detta! Saker tolkas och det vräks ut ”sanningar” baserat på saker man tolkar väldigt fritt.
Stundtals är det riktigt låg nivå på en del av svaren i tråden och jag förstår verkligen inte varför man känner sig tvungen att trycka till någon som öppet skriver om kämpiga saker och om livet när det är tufft.
Det är självklart ok att komma med råd och kommentarer om dessa kommer från en plats av omtanke men det är ibland otroligt svårt att se varför vissa kommenterar om det inte är i syfte att läxa upp.
 
Jag kommenterade ditt inlägg. Jag har inte skrivit nåt som det.

Däremot ser jag att det du skrivit mycket väl kan tolkas så. Utan att gå in på detaljer.

Du skrivet ett inlägg. Nästa inlägg spinner vidare. Det lägger bukefalister ihop. De flesta antar nog att det du skriver beskriver ditt liv.

Ta hand om dig och kämpa vidare.
Det är exakt detta jag hakade upp mig på när jag citerade och ifrågasatte @sidensvans inlägg. ”Kan se hur det kan tolkas så”
En tolkning görs och i inlägget framförs detta som fakta och sanning.
Inte så snyggt enligt min mening.
 
Exakt detta! Saker tolkas och det vräks ut ”sanningar” baserat på saker man tolkar väldigt fritt.
Stundtals är det riktigt låg nivå på en del av svaren i tråden och jag förstår verkligen inte varför man känner sig tvungen att trycka till någon som öppet skriver om kämpiga saker och om livet när det är tufft.
Det är självklart ok att komma med råd och kommentarer om dessa kommer från en plats av omtanke men det är ibland otroligt svårt att se varför vissa kommenterar om det inte är i syfte att läxa upp.
Jag håller med försöker hålla mig ifrån tråden för jag tycker den stundtals är obehaglig. Förlåt att jag skriver om dig i tredje person nu kd, men det är en människa med en beroendesjukdom som kämpar och har det skittufft. Att kommentera en dagbokstråd utan att ha uppdaterat sig i tråden är också faktiskt lite dumt.
 
Jag måste hitta ett bättre system när det gäller inplantering av olika saker/aktiviteter!
Jag har almanackan i telefonen. Men sen skriver jag notiser separat på telefonen också. Sen en vanlig hederlig papperskalender.
Detta funkar inte alls!! Jag måste hålla mig till EN och inte tre!

Så arg på mig själv när jag rör till det! Hur svårt ska det vaaaaa :arghh:
 
Jag måste hitta ett bättre system när det gäller inplantering av olika saker/aktiviteter!
Jag har almanackan i telefonen. Men sen skriver jag notiser separat på telefonen också. Sen en vanlig hederlig papperskalender.
Detta funkar inte alls!! Jag måste hålla mig till EN och inte tre!

Så arg på mig själv när jag rör till det! Hur svårt ska det vaaaaa :arghh:
Jag har övergivit papperskalendern och kör enbart google calendar eftersom jag alltid har med mig telefonen.
 
Jag måste hitta ett bättre system när det gäller inplantering av olika saker/aktiviteter!
Jag har almanackan i telefonen. Men sen skriver jag notiser separat på telefonen också. Sen en vanlig hederlig papperskalender.
Detta funkar inte alls!! Jag måste hålla mig till EN och inte tre!

Så arg på mig själv när jag rör till det! Hur svårt ska det vaaaaa :arghh:

Jag använder mig av vanlig papperskalender :)
 
Jag måste hitta ett bättre system när det gäller inplantering av olika saker/aktiviteter!
Jag har almanackan i telefonen. Men sen skriver jag notiser separat på telefonen också. Sen en vanlig hederlig papperskalender.
Detta funkar inte alls!! Jag måste hålla mig till EN och inte tre!

Så arg på mig själv när jag rör till det! Hur svårt ska det vaaaaa :arghh:
Jag är exakt likadan. Katastrof med sånt och ganska ofta får jag typ lite nog och bestämmer mig för att ”göra om systemet och starta från 0” (så typiskt mig) och då går jag liksom all in på tex papperskalender, skriver och planerar helt maniskt och följden blir att jag inte orkar hålla på för det blir för omständigt och sen är jag tillbaka i samma sörja igen.
Vet inte hur många sk omstarter jag gjort under mitt vuxna liv😩. Hopplöst fall tror jag😅.
 
Jag måste hitta ett bättre system när det gäller inplantering av olika saker/aktiviteter!
Jag har almanackan i telefonen. Men sen skriver jag notiser separat på telefonen också. Sen en vanlig hederlig papperskalender.
Detta funkar inte alls!! Jag måste hålla mig till EN och inte tre!

Så arg på mig själv när jag rör till det! Hur svårt ska det vaaaaa :arghh:

Mobilen har man ju alltid med sig så det är väl bara att hålla sig till almanackan i den och välja om den ska påminna dig om det är viktigt? Det är ju egentligen inte svårare än vad man gör det till.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 622
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 847
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 148
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp