Mitt nya liv 2.0

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket beror på hur man formulerar sig inför sig själv och andra.
Konsten att fråga rätt saker exempelvis.
Konsten att fråga rätt personer är en annan sådan sak.
Vidare exempel i nästkommande inlägg.
Behovet att konstant fråga efter självklarheter.
Sådant jag redan vet om.
Om och om igen.
Kom igen.
Är så tacksam för allt det fina i livet ❤️

IMG_1719.webp

Skulle vilja köpa följande:

Dagliga reflektioner
Leva nykter
Anonyma Alkoholister.
Vill ha alla tre men har redan gjort av med för mycket pengar nu på ett tag. Plus frakten var dyr.
Funderar ändå på att beställa dem.
Delar kan man redan läsa på nätet men är nog bättre med en fysisk bok att kunna bläddra i.

Dagliga reflektioner
Leva nykter
Anonyma Alkoholister.
Vill ha alla tre men har redan gjort av med för mycket pengar nu på ett tag. Plus frakten var dyr.
Delar kan man redan läsa på nätet men är nog bättre med en fysisk bok att kunna bläddra i.

Jag tror jag kanske har nån av dessa hemma, kan kolla och återkomma? Så kan du få låna på obestämd tid?

Dagliga reflektioner
Leva nykter
Anonyma Alkoholister.
Börja med dagliga reflektioner kanske, blir strax under 200 kr. Och så boken som @pepp skickar

Edit.
Eller köpa begagnade kanske
https://www.bokborsen.se/?_p=1&f=1&...51u5iLDa6eHVrRQQHnHYyRypfatqCh6wpNTw7XPTv37Lw

Måste bara säga att jag varit enormt irriterad idag på att jag skriver här.
En sak att vara aktiv i andra trådar eller på hästforumet.
Men detta är bara otyg!
Jag förstår inte varför för det är inget som gynnar mig alls. Tvärtom.

Funderar faktiskt på om det är någon form av självskadebeteende. Så har jag inte tänkt förut men nu undrar jag om det inte är så.
När jag VET att folk kommer att reagera om jag skriver vissa saker.
Så varför skriver jag då sånt ibland?
Det stör mig enormt. Vill bara sudda bort rubbet.

Måste bara säga att jag varit enormt irriterad idag på att jag skriver här.
En sak att vara aktiv i andra trådar eller på hästforumet.
Men detta är bara otyg!
Jag förstår inte varför för det är inget som gynnar mig alls. Tvärtom.
Om du skulle ta åt dig av alla tips och råd som haglar över dig så skulle tråden/trådarna med säkerhet gynna dig.
Om du känner att skrivandet här bara ger dig irritation så ska du givetvis inte skriva.

Funderar faktiskt på om det är någon form av självskadebeteende. Så har jag inte tänkt förut men nu undrar jag om det inte är så.
Såg den här kommentaren först nu, men självskadebeteende tänkte jag också på.

Att medvetet söka upp konflikt och skriva saker som provocerar är absolut ett slags självskadebeteende, ja. Och slutar ett att vara tillgängligt så byter man lätt ut med nåt annat så länge grundproblemet finns kvar. Har själv den t-shirten, men vågar inte ge några råd för det som funkat för mig kanske blir helt åt skogen fel för nån annan. Kan bara uppmuntra att ta all hjälp du kan få, TS, oavsett hur jobbigt och skämmigt det känns.

Människor som mår dåligt kan dras till dåliga människor som ger bekräftelse på ens dåliga sidor. Om du förstår hur jag tänker. Det kan vara lättare att ta till sig än beröm för det man gör bra. Och tycker folk man beter sig dåligt kan man ha det som ursäkt för att fortsätta med beteendet.

Med det sagt, jag tycker inte du är dålig. Men att du ibland skriver saker som automatiskt genererar bannor. Vilket blir en ond cirkel.
Ta hand om dig❤️

Fick inget svar från AA än för den jag frågade visste inte.
Jag har nämligen läst att det ska vara ok ta med sig spädbarn på möte men att det kan skilja sig beroende på grupp.
Jag tänker att så länge hon är så liten gör det inget att hon är med. Däremot när hon börjar minnas saker då vill jag inte ha med henne. Men då kommer hon å andra sidan gå på förskola. Och när hon är där så borde det vara tillåtet för mig att gå på möte?
Eller? Lite osäker om hon bara får vara på förskolan då jag jobbar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat