Mitt nya liv 2.0

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket beror på hur man formulerar sig inför sig själv och andra.
Konsten att fråga rätt saker exempelvis.
Konsten att fråga rätt personer är en annan sådan sak.
Vidare exempel i nästkommande inlägg.
Behovet att konstant fråga efter självklarheter.
Sådant jag redan vet om.
Om och om igen.
Kom igen.
Är så tacksam för allt det fina i livet ❤️

Jag har även kontaktat familjerätten och väntar svar därifrån. Inte hört någonting alls från dem på länge.
Sen varit i kontakt med den som vägrar göra provet. Han verkar må riktigt dåligt över detta. Men jag vet inte vad jag ska säga annat än det jag redan har sagt?
Jag tycker synd om honom för det känns som jag rört ihop saker. Ångrar nästan att jag angav honom men jag måste ju. Tänker att det är för bebis skull. Men får ändå dåligt samvete oavsett hur jag gör.

Vidare stular det på alla möjliga plan just nu.
Min katt verkar inte må bra men diffusa symtom. Mer en känsla. Så måste kontakta veterinär för bedömning och genomgång.

Banken strular. Eller har gjort så överföringar har krånglat. Nu får jag iaf hjälp med detta.

Sen är det så märkligt mellan mig och min mamma. Men hon mår inte så bra. Jag skulle vilja hon kontaktade läkare men det vägrar hon.

Och en massa mer saker hit och dit.

Jag har även kontaktat familjerätten och väntar svar därifrån. Inte hört någonting alls från dem på länge.
Sen varit i kontakt med den som vägrar göra provet. Han verkar må riktigt dåligt över detta. Men jag vet inte vad jag ska säga annat än det jag redan har sagt?
Jag tycker synd om honom för det känns som jag rört ihop saker. Ångrar nästan att jag angav honom men jag måste ju. Tänker att det är för bebis skull. Men får ändå dåligt samvete oavsett hur jag gör.
Ha absolut inte dåligt samvete - kom ihåg att det handlar om en vuxen människa som måste ta sitt vuxna ansvar för en situation han potentiellt satt sig i. Han visste vad han gav sig in på. Detta är för ditt barns skull! ❤️

Ha absolut inte dåligt samvete - kom ihåg att det handlar om en vuxen människa som måste ta sitt vuxna ansvar för en situation han potentiellt satt sig i. Han visste vad han gav sig in på. Detta är för ditt barns skull! ❤️
Det är också en sån här sak som är en trigger för mig.
När jag dricker bryr jag mig inte alls på samma sätt vad någon annan tycker eller känner. Som nykter övertänker jag och bryr mig sen för mycket.

Fick inget svar från AA än för den jag frågade visste inte.
Jag har nämligen läst att det ska vara ok ta med sig spädbarn på möte men att det kan skilja sig beroende på grupp.
Jag tänker att så länge hon är så liten gör det inget att hon är med. Däremot när hon börjar minnas saker då vill jag inte ha med henne. Men då kommer hon å andra sidan gå på förskola. Och när hon är där så borde det vara tillåtet för mig att gå på möte?
Eller? Lite osäker om hon bara får vara på förskolan då jag jobbar?
Hon lär inte minnas saker än på några år.
Förskolan får man vara på när föräldern arbetar enbart (förutom 15h från 3 års ålder), men prata med förskolan. Tror inte att de säger emot, om du kan säger vad det handlar om.

Hon lär inte minnas saker än på några år.
Förskolan får man vara på när föräldern arbetar enbart (förutom 15h från 3 års ålder), men prata med förskolan. Tror inte att de säger emot, om du kan säger vad det handlar om.
Man kan få utökad tid i förskola av lite olika skäl, bäst är nog att fråga när det blir aktuellt :)

Man kan få utökad tid i förskola av lite olika skäl, bäst är nog att fråga när det blir aktuellt :)

Det fick jag. För att jag skulle kunna gå min terapi utan att behöva stressa hem. Hade nästan 10mil dit. Och för att kunna få tid att återhämta mig. Fick ansöka via kommun och det gick både smidigt och snabbt. Min psykolog var med på ett hörn också och gav ett utlåtande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka