Bukefalos 28 år!

Mjukistur skonade rumpan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Medryttarpålle är lite loj just nu. Troligen beror det på pälssättningen. Det är tydligen inte bara han som är lite "off" just nu. Jag har hört att fler hästar är det.

Så vi tog det lite lugnt idag med mycket skritt och övergångar mellan skritt och trav. Det märktes ändå att han tyckte det var lite jobbigt.

Själv fick jag inte lika ont i rumpan som jag brukar få men det är nog ändå läge att skaffa något mjukare att sitta på för han lär piggna till när vintern närmar sig.

Tänk om det jag har kvar runt midjan hade suttit som vaddering runt baken istället. Då hade jag nog inte fått så ont. Det är ju lite intressant det här med hur kroppen formar sig när man minskar i vikt. Enligt storlekstabeller ska det tydligen numera vara möjligt för mig att kliva i ett par brallor i storlek 34 :eek: om man går efter bakdelsmåttet. Midjan är däremot betydligt större. :angel: Men jag har trots allt klarat av att dumpa ca 16-17 kilo och är snart i mål :bump: (=midja-höftkvot på 0,8 eller mindre).
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästvård För att förkorta så mkt som möjligt så. Häst pigg och glad tidigare, pigg som en spigg och rörde sig både mycket, gärna och utmärkt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 811
Senast: axel
·
Hästvård Mitt engelska fullblossto har förvandlats till en engelskfullblodsKO :devil: Trodde först det berodde på väääärmen, vi har ju haft...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 226
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård Känns bara som det är problem med hästen nu... Han har blivit riden väldigt sporadiskt i ett år o nu har jag försökt sätta igång han...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp