Mobiltelefon hjälp/Tips

Diabetikern

Trådstartare
Japp min telefon Samsung s8 har pensionerat sig. Jaghar varit jättenöjd med telefonen och haft samsung sedan tidigare.

Jaghar inga stora krav när det kommer till telefoner. Ringa, maila, ta bra kort är prio.

Kan ni rekommendera någon bra android? Kikar lite på Samsung s9 alternativ huawei p20 Någon som kan rekommendera och vad jag ska kika efter? Telefonen kommer vara både jobb och privattelefon.
 
Oj. Jag har fortf min samsung s7. Visserligen bor den dagligen i ett lifeproof-case så den ser som ny ut fortf och det är inget fel på den.

Jag skulle aldrig byta från samsung. Innan s7 hade jag s4 tills den la av.

Jag räknar med minst 3-4 år med mina mobiler.

Så när denna s7 lägger av blir det nog senaste från samsung vad nu det må vara. 2019 blir 3e året med s7
 
Tillägg: s9 tar de bästa foton jag nånsin sett på mobil. Många kunder har den och jag hjälper till och tar foton dagligen åt kunder med deras mobiler.
 
Oj. Jag har fortf min samsung s7. Visserligen bor den dagligen i ett lifeproof-case så den ser som ny ut fortf och det är inget fel på den.

Jag skulle aldrig byta från samsung. Innan s7 hade jag s4 tills den la av.

Jag räknar med minst 3-4 år med mina mobiler.

Så när denna s7 lägger av blir det nog senaste från samsung vad nu det må vara. 2019 blir 3e året med s7


Har haft samsung i många år. Började med galaxy mini har jag för mig den hette sen s4. s6 och nu s8. Tyvärr har det varit lite si och så med hållbarheten. Den här inköptes vår 2017 så den har ändå hållt bra men nu har jag fått en stor spricka i skärmen och fukt har trängt in så den mår inte så bra. Inte värt att lämna in utan jobbet sa helt enkelt lös ut en ny så jag har fria tyglar att välja vad jag vill.

Sambon köpte en huawei (den nya) och den verkar också ruggigt bra. Knepitgt.

Vet bara att jag vill ha android och velar om jag ska satsa på s9:an eller sambons nya huawei
 
Jag är mycket nöjd med min Sony Xperia ZX2 Compact. Vatten- och dammtålig, mycket bra kamera, smidig storlek, dual sim (har både privat och jobb i samma telefon).
 
Jag är mycket nöjd med min Sony Xperia ZX2 Compact. Vatten- och dammtålig, mycket bra kamera, smidig storlek, dual sim (har både privat och jobb i samma telefon).

Den ska jag kika närmre på. Dock har jag inget behov av dubbelt sim då mitt privat nr är samma som jobb nr.

Tack!
 
Har haft samsung i många år. Började med galaxy mini har jag för mig den hette sen s4. s6 och nu s8. Tyvärr har det varit lite si och så med hållbarheten. Den här inköptes vår 2017 så den har ändå hållt bra men nu har jag fått en stor spricka i skärmen och fukt har trängt in så den mår inte så bra. Inte värt att lämna in utan jobbet sa helt enkelt lös ut en ny så jag har fria tyglar att välja vad jag vill.

Sambon köpte en huawei (den nya) och den verkar också ruggigt bra. Knepitgt.

Vet bara att jag vill ha android och velar om jag ska satsa på s9:an eller sambons nya huawei

Kolla på lifeproof-case till din nya. Helt klart värt pengen!! :)
 
Gick från Samsung till Huawei mate 10 lite, och jag är väldigt nöjd :) runt 4000 kr i pris när jag köpte den. För mig var/är priset viktigt, jag vill ha en bra mobil, men inte köpa en som kostar som 3 månadshyror...
 
Jag har precis bytt från Xperia X till Huawei P Smart och tycker det är ungefär samma telefon, men den kinesiska får jag till ett lägre pris. Jag hade velat ha en P20 men då jag tappade och spräckte Sonyn fick det blir akutköp av en lite billigare modell. P20 står sig väl mot Samsungen's motsvarighet och den har vad jag kan se en riktigt trevlig kamera och ett bättre batteri än jag fick i min.
Är inget Samsung-fan, jag hade köpt en P20.
 
Jag har en Samsung S6 som koptes begagnad i Maj 2017. Egentligen ar jag nojd, men batteritiden borjar bli helt vardelos - jag maste aktivt hantera telefonen / se till att jag inte ar for langt ifran en laddare, for att komma igenom en hel dag, vilket saklart inte ar hallbart.
Ni med aldre Samsungs - har ni liknande erfarenheter gallande batteritiden?

Tittade lite Huawei da min kompis har en som tar de absolut basta foton jag nagonsin sett pa en telefon. Dock har jag dragit at mig oronen lite pa senaste tiden da de ar i hetluften gallande statsponsrad/organiserat spioneri genom sina enheter.
Jag forsoker minska mina digital fotspar och gransen till hur mycket stora foretag kan spara och analysera mina digitala vanor, sa varningarna ar nog for mig att halla mig borta from Huawein
 
Gick från Sony Xperia compact till Huawei p20 Pro, främst för kamerans Skull och det är stoooort skillnad! Jättenöjd med kameran och ja, hela luren.
Var rädd för storleken först för jag har så små händer, men vande mig fort!
 
Jag har IPhone S7 på jobb och kan definitivt inte rekommendera den till någon som är van vid Android-mobil.
Eftersom jag är något klantig och privat har Samsung vilket innebär att jag har tappat mina mobiler och behövt byta ganska ofta.
Det som gör att jag inte tittar på andra än Samsung numera är att det är så enkelt att få över alla sina inställningar och nedladdningar till den nya.
 
Jag har IPhone S7 på jobb och kan definitivt inte rekommendera den till någon som är van vid Android-mobil.
Eftersom jag är något klantig och privat har Samsung vilket innebär att jag har tappat mina mobiler och behövt byta ganska ofta.
Det som gör att jag inte tittar på andra än Samsung numera är att det är så enkelt att få över alla sina inställningar och nedladdningar till den nya.

Det är det som gjort att jag haft Samsung i alla år också. :)
 
Jag har IPhone S7 på jobb och kan definitivt inte rekommendera den till någon som är van vid Android-mobil.
Eftersom jag är något klantig och privat har Samsung vilket innebär att jag har tappat mina mobiler och behövt byta ganska ofta.
Det som gör att jag inte tittar på andra än Samsung numera är att det är så enkelt att få över alla sina inställningar och nedladdningar till den nya.
DEt är lika enkelt för Apple att föra över.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jahopp... ettåringen lyckades komma åt samt dränka min älskade Samsung Galaxy s7 som tjänat mig väl i flera år och jag måste ha en ny...
Svar
12
· Visningar
893
Senast: Linn-Nora
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: sthu
·
Äldre Kommer behöva köpa ny mobil pga min nuvarande måste laddas 2-3 ggr per dag. Mina krav: - max 4000 - bra batteritid (alltså laddas max en...
Svar
15
· Visningar
1 332
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Någon sm vet hur man ska gå tillväga? Min morfar dog för ett tag sedan. Hans dåvarande sambo vägrar gå med på bouppteckning och hävdar...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 031
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Dressyrsnack 17
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

Tillbaka
Upp