Jag sitter ju dock väldigt sällan och nöter på volt när jag tränar, det vore inte särskilt givande!
Jag vill också vara en skötsam kund och lämnar aldrig bajs efter mig på parkering, vägar eller ens i ridhuset, är en noggrann mockare och silar upp även sönderrivet bajs så snabbt jag kan, men jag gör ju det när jag ridit klart min lektion och tränaren pratar med nästa.
För min del är inte bajshögarna i sig en stor grej, jag siktar som sagt inte på dem men lägger som sagt heller ingen energi på att aktivt rida på sidan, det skulle jag kanske kunna bättra mig om men som det är nu kryssar jag tillräckligt mellan folk och hästar som befinner sig på banan under min ändå ganska korta lektion så det blir liksom ännu en till grej jag måste anpassa efter.
Som nu senast: övningen är öppna upp på medellinjen, sluta ut på diagonalen från X. Nä då står det en nisse mitt på medellinjen och klär på sin häst. Ok, flytta medellinjen lite, fine. Kommer ut på diagonalen, nej där kommer mockningsföräldern istället, och kan inte bestämma sig för väg utan velar fram och tillbaka så mycket att jag får stanna mitt i en sluta så hon får passera. Hade det sen legat en bajshög där längs min diagonal ja då hade jag nog faktiskt bara plöjt den i ren frustration…

Och såhär har det varit nu senaste träningarna, hela tiden! Jag förstår inte hur de lyckas vara överallt?? Hade varit mycket tacksam om jag bara behövde flytta lite innanför spåret!