Mögellukt i skumgummimadrass - går det att ta bort???

bettysmatte

Trådstartare
Ja, gör det det? Skumgummidynorna är inte jättestora, men stora nog för att inte få plats i en normal tvättmaskin. Finns det något man kan tvätta med för hand som tar lukten? Jag kan prova lite vad som helst, känner jag, för om jag inte får bort lukten så slängs dynorna...
 
Sv: Mögellukt i skumgummimadrass - går det att ta bort???

Ang möglet så vet jag inte riktigt, men kom på att du kan kanske kontakta en som tvättar hästtäcken. Min mamma gör det och har då en wascator tror jag maskinen heter eller nåt, o den är större än en vanlig maskin.
Ibland har ridskolor lite större maskiner.

MVH Martina
 
Sv: Mögellukt i skumgummimadrass - går det att ta bort???

Du kan ju testa med ättika. Jag har haft problem med mögellukt i bilmattor och då tvättat dessa i ren ättika, det ska ju ta kål på mögelsporerna säger dom.

Funkade okej för min del, fick dock tvätta dom fler än en gång för att få bort lukten helt. Nu har jag dock problemet att dom luktar ättika istället, men det går ju förhoppningsvis att parfymera bort ;)
 
Sv: Mögellukt i skumgummimadrass - går det att ta bort???

Haha hellre ättika än mögel i alla fall! Jag har samma problem med ett par kuddar nu, som iofs får plats i tvättmaskinen, jag ska prova hälla ättika i sköljmedelsfacket.
 
Sv: Mögellukt i skumgummimadrass - går det att ta bort???

Ja, man kan ju testa ättika. I och för sig tycker jag att ättika luktar äckligt också;)... Men om man eftertvättar med något annat, så kanske man får bort BÅDA lukterna!
 
Sv: Mögellukt i skumgummimadrass - går det att ta bort???

Men ättika utspätt luktar faktiskt rätt så gott, typ lite fräsch citron!
 

Liknande trådar

  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 316
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 277
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Trassel12
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 298
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp