Sv: Möss...

Såhär ser det ut nu i det nya stora:

2dl94pc.jpg


Det är 5cm jord vid frontrutan och ca 20 cm vid bakrutan. Väntar med att så gräs tills jag får ordning på järnduk (blir jättefuktigt annars) och så vill jag gärna kunna ha ljusrampen liggandes på... det är så himla mörkt nu.

Det märktes verkligen hur mycket de ville ha mer springyta, de flyger runt i hela buren och har sig, mår nästan lite dåligt när jag tänker på att de satt i det andra på bara 80 cm ganska länge.. :S Men nu tror jag att de har det bra.

Ska fördöka göra den lite roligare, tips på leksaker man kan göra och slänga i mottas varmt!
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Ser väl fint ut det här...
15c460.jpg


...tills Lillegris får för sig att man vill vara längst upp på pinnen!?
bf1ft3.jpg


Och tillbaka igen. Stackars minigris...
ej7hv8.jpg


jgsdoz.jpg


Några nyare bilder har jag inte, det är för mörkt där den står nu -inga kort blir bra. Får vänta tills jag fixar järnduk :devil:
Dessutom kommer det två till mustjejer! :love: Beställde dem förra helgen, så om några veckor lär de vara här iaf! :D:D:D

Jag är helt musfrälst! Trodde jag aldrig jag skulle bli!
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Åh så söta :love:

Jag räddade en musunge en gång, den simmade runt i hästarnas vattenkar och kunde inte ta sig därifrån. Den levde i tre veckor hos mig ungefär, sedan gjorde katterna inbrott i buren så den försvann :cry:
 
Sv: Möss...

Vilken härlig bur!!
Och vad kul att skogsmusen och tammusen kommer bra överrens. Lycka till med de nya sen också.
Nu blev jag nästan sugen på att skaffa möss, tror att katten skulle tacka ja men sambon skulle nog vara mer tveksam :p
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Ja, jag är överlycklig över att det fungerade! Tror inte det hade inte blivit ett speciellt roligt liv för skogsmusen utan en kompis.
Tack :D jag är så nyfiken på hur de kommer att se ut, sa att det inte spelade någon roll för när de kommer hit kommer jag ju ändå älska dem oavsett, plus att det är spännande att inte veta :o Får säkert en skitful som ingen annan vill ha :rofl:

Haha, du får försöka få dem att byta åsikter med varandra. Ointresserad katt och intresserad sambo låter bättre? ;)

Tänk att det skulle bli såhär bara för att man var ute på en ridtur exakt just då...
 
Sv: Möss...

vi skaffade faktiskt möss pågrund av den här tråden :)
Dom heter Spöket och Grodan, akvariet är nog 90*50*30 typ. Köpte ett litet "gräshus" som jag bundit i en av grenarna som de har att klättra på, så det är liksom ett hängande hus. Det gillar dom jättemycket :laugh:
 
Sv: Möss...

Åh, Vad roligt! :D Jag vill se bilder?!
Det låter ju som en jättebra idé! Jag kan tänka mig att de gillar det, mina hade nog tyckt det var jättekul att ha ett sånt hus. Vill också skaffa mig ett sånt nu!
 
Sv: Möss...

Aww, de är helt bedårande ju! Sötnosar! :love:
Den där hängande tunneln av pinnar gillar jag också. Fick många bra idéer av dig nu känner jag :D Tack!
 
Sv: Möss...

kl

Här kommer bilder på några av våra (ca 100 sammanlagt, uppfödning ormfoder och en uppfödning för sällskapsmöss)
IMG_7786_zpse4d60977.jpg

IMG_5268_zps90126992.jpg


Det här är min favorithona, hon är alldeles pärlemorsblank i pälsen, tyvärr fångades det inte så bra på bilden. Ingen av ungarna har ärvt det blänket :(
IMG_4710_zps6fba0254.jpg
 
Sv: Möss...

Jag kan typ ingenting om möss, men är inte den vita honan en satin? För om hon är det och om det funkar som på råttor så är det ett recessivt anlag och då måste pappan också bära på det för att ungarna ska bli satin:) Jag pratar om ett hårlag alltså, om det inte framgick:P
 
Sv: Möss...

Det stämmer bra det :)

Vi hade faktiskt en satin hane för ett bra tag sedan men han platsade inte i avel av andra anledningar.
Jag tycker dock det är otroligt vackert :) Hon riktigt blänker!

Man kan ju hoppas att någon av de andra mössen vi köpt in har det i släkten så att det kanske ploppar ut fler :)
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Ja, på de bilder jag sett på satinmöss så tycker jag också det ser jättefint ut, gillar det däremot inte på råttor:p
 
Sv: Möss...

kl

Nu har jag hämtat de nya tjejorna!!! Kommer till affären och det första de säger är typ: "Ja! Dom har vi MEN..."

Ena honan hade fött en massa ungar i lördags och det hela slutade med att de skickade med mig hela buren hem på lån, för att de inte ville störa mössen och deras ungar :love:

Så om fem veckor ska jag lämna tillbaka buren och då tar de även emot hannarna som jag inte kan behålla. :D Så jag fick en hel del möss på köpet nu, haha.
 
Sv: Möss...

Visste förresten inte att de hjälps åt med ungarna, så himla gulligt! Båda systrarna pysslar och håller på så fint.
 
Sv: Möss...

Det är vanligt att dom tar hand om varandras ungar :)

Vi har 4-5 honor i varje bur och dom lägger sina småttingar i en stor hög och turas om att dia. Om man städar buren och lägger tillbaka alla sen så hjälps dom åt att bära ungarna tillbaka dit dom vill ha dom.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 721
Senast: Leoni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 570
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 464
D
Däggdjur Hej, Fick för några dagar sedan hem en lejonhuvad kaninhona på 12 veckor. I början var hon jätterädd och så fort man ens kom in i...
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: dancehall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp