Sv: Möss...

Nämen lilla Sparven! Stackarn! Men det låter ju som att det är på rätt väg i alla fall?

:D Jag hade inte väntat mig en grå! Tror det är en hona, hoppas det iallafall. Fast jag hoppas ju på att alla är honor :angel:
 
Sv: Möss...

Kajsa är numera så gott som tam! Hon ska vara med överallt när man rotar i buren, kryper upp i händerna och allt :love:
Vet inte om det syns så bra på de här fotona men hon är verkligen smällfet nu, kan inte vara så långt kvar tills nästa kull ungar kommer:
2pynsy0.jpg

jt46jl.jpg

2ntuyz7.jpg
 
Sv: Möss...

Mamma Klara tycker dock fortfarande jag är skitläskig :cry: och vill knappt vara med på kort:

ezmq2r.jpg

34gt6du.jpg

34qvgnb.jpg


Mingris var ju visst också tan! Haha, trodde att hon var skitig hon med… xS
Kan nog vara den mest osmickrande tan-teckningen någonsin:

28ur5fn.jpg
 
Sv: Möss...

Du skulle få dem gratis i så fall!

Funderar febrilt på om jag kan behålla dem på något sätt, om det skulle gå att ha dem tillsammans i och med att de är syskon eller nått?! Jag har ju inte direkt plats för hur många akvarium som helst, jag har ju en massa akvarium med fiskar i också... Får knappt plats själv längre men jag vill inte ge tillbaka dem!!! :cry:
 
Sv: Möss...

Mushanar som vuxit upp ihop och inte har parat borde väl gå att ha tillsammans? Ska fråga folk som kan mus, återkommer!

Enligt ett stort musforum så fungerar det ofta att ha bröder ihop, i grupper upp till 6 individer!
 
Sv: Möss...

För mig har det alltid funkat att ha hanar ihop om dom är uppvuxna ihop. Även om jag haft honor i samma rum. Har man bra med plats och det är unga hanar som sätts ihop är det sällan problem enligt min erfarenhet
 
Sv: Möss...

Det låter ju lovande!

/Migo
Som har börjat leta (stora!) akvarium/terrarium på blocket:D
 
Sv: Möss...

Låter ju jättebra! Dessa kommer minsann inte få para sig :devil: och tillsammans kommer de ju få vara också. Sätter dem i det andra tomma akvariet när det är dags, det är ganska rymligt även om det var för litet för Lillegris så verkade det vara en okej storlek för Minigris. Tror nog att jag sätter dem i ett annat rum än honorna dock, för säkerhets skull. *paranoid*

Blocket är fantastiskt :D kom själv undan med 375 liters karet + ställning, ljusramp, lysrör osv för bara 500 kr :eek: Det behövder ju iofs silikonas om, så det var därför priset var så lågt men jag skulle ju bara ha möss i det så att det inte var 100% säkert på om det var tätt spelade ju ingen roll för mig.
 
Sv: Möss...

Bäbisarna fyllde 2 veckor idag :love: Öronen verkar vara öppna men inte ögonen.

Kollade könen så gott som jag kunde idag och tre brunvita och den gråvita är honor.
Den vita, den svarta med bläs och den svartvita med mycket vitt är hanar. (:mad: de var just de tre jag tyckte var finast!)

Den svartaste och en av de bruna är jag lite osäker på men jag tror att de är hanar.
De ser ut som hanar bredvid en hona och som honor bredvid en hane liksom!? Men som mest är det alltså 5 hanar totalt.

Alla bruna och svarta ser ut att ha fått tan-teckning.
Ingen verkar ha blivit agouti som sin mamma Klara, alla bruna ser ut som Kajsa.

VARNING VARNING! BILDBOMB!

Vit, hane:

5anw9v.jpg


Svartvit 1, hane:

55mq1l.jpg


Svartvit 2, hane:

2yyus90.jpg


Svartvit 3 (ganska säker på att dte är en hanne):

2r3yzbp.jpg


Brunvit 1 (inte helt säker på denna):

2i89c3t.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Brunvit 2, hona:
2po8gwm.jpg


Brunvit 3, hona:
mwsev4.jpg


Brunvit 4, hona:
iwhnd0.jpg


Gråvit, hona:
m9q9aa.jpg


Ser någon om jag har fel på någon eller kan se vad de två jag inte är säker på är så säg gärna till!
 
Senast ändrad:
Sv: Möss...

Jag såg varningen och ändå tittade jag på bilderna :p
Gah så söta!! Nästan så jag vill köpa ett stort akvarium och ha ett par, men tror vi har djur så det räcker.
 
Sv: Möss...

Haha :D Det är ju det där, man får inte plats/har inte tid med alla djur man vill ha! Surt!

Hazel: Okej, ska försöka ta bättre bilder nästa gång!
 
Sv: Möss...

Funderar febrilt på om jag kan behålla dem på något sätt, om det skulle gå att ha dem tillsammans i och med att de är syskon eller nått?!

Hanar går att ha ihop utan problem om dom växer upp tillsammans från dom är små.

Efter att ha fött upp ca tusen möss får jag nog anse mig själv som ganska mus-kunnig ;)
 
Sv: Möss...

På tal om hanar så har vi idag faktiskt provat att stoppa ihop 2 stycken som inte har vuxit upp tillsammans, eftersom vi ville spara båda utan att ha för många burar. Vill inte ha dom i små tråkburar.

Det fungerar bra än faktiskt, men ska ha dom stående framme vid datorn så jag kan hålla koll på dom. Dom är dock inte fullvuxna utan mer i äldre tonåren :p
En av dom saknar större delen av svansen (blev avbiten av en moster :mad:), är långhår och jättesöt :love:

Har så dålig kamera, men jag ska försöka ta lite kort ändå :)
 
Sv: Möss...

Super! Ja, du om någon borde väl klassas som mus-kunning!

När jag kom hem ifrån min mamma idag så satt Sparven nere och pillade i jorden med dom andra :love: så nu är nog prövotiden över för Sparven och hon har fått godkänt av Spöket. Har försökt ta bilder på henne men glansen i pälsen gör det jättesvårt :crazy:

Här är Sparven iaf, hon är inte riktigt guld och inte riktigt silver, nåt mittemellan :D
8545834794_70842b531b_z.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 742
Senast: Leoni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 635
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 484
D
Däggdjur Hej, Fick för några dagar sedan hem en lejonhuvad kaninhona på 12 veckor. I början var hon jätterädd och så fort man ens kom in i...
Svar
8
· Visningar
1 374
Senast: dancehall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp