Bukefalos 28 år!

molly sandens kampanj #överminstoltakropp

Molly menar nog endast att vara positiv och det hjälper säkert många där ute, men lika mycket frustrerande då hon trots inte helplatt mage faller inom smalhetsnormen ändå. Tanken med att visa sin kropp med syfte att avväpna kroppshetsen tycker jag får lite motsats effekt för att det lägger all fokus just på kroppen och man glömmer ju bort låten för att man i stället åter hamnar i vikthetsen...

Tycker också effekten blir mest motsatt! Jag har också tänkt att Molly faller inom ramen för hur de flesta ser ut ?

Men sen som vissa verkar tycka att det inte skulle kunna bli samma för en kille (jag kan ha tolkat det fel), så vet jag inte om jag håller med.
Är väl inte en smalhets för killar på samma sätt men jag vet flera killar som har "komplex" för att de inte har tillräckligt mycket/stora muskler.
 
Freak
Am I alone with the thoughts that I have?
I'm afraid that I'm scared of myself
Am I the only one to doubt who I am?
Wish I was someone else

Everytime I try to swim, it pulls me,
pulls me deeper down
Everytime I try to fly, it holds me,
holds me to the groud

It tells me I'm a freak,
drains me,
the monster inside of me
Freak
Save me
The enemy is inside of me

Would be easier to fight someone else
than the war I fight within
It's impossible to hide from yourself
Where do I begin?

Everytime I dare to dream it wakes me,
wakes me with a cry
Everytime I dare to love it hates me,
hates me 'til it dies

It tells me I'm a freak,
drains me,
the monster inside of me
Freak
Save me
The enemy is inside of me

Screaming, laughing, the voice is inside my head
Freak, silent echo inside my head

Love me, can you even love at all
show me, show me what I ought to know
Mirror, mirror mirror on the wall
tell me, tell me that I'm beautiful

It tells me I'm a freak,
drains me,
the monster inside of me

Freak
drains me
the monster inside of me
Freak
Save me
The enemy is inside of me

It tells me I'm a freak

Submitted by pernilla2 on Tue, 29/07/2014 - 21:25



Taken from http://lyricstranslate.com/en/molly-sandén-freak-lyrics.html#ixzz3AxFtyZ1H

Texten är faktiskt bra! Inte ord om killar mm utan om inre ångest som drar ner en.

Kampanjen sizehappy att du är bra oavsett om du är smal eller rund är också lovvärd om än att fokuset försvinner från låten.
 
@Elektronen Hm, ja det är lite svårt att veta hur jargongen bland män och vikt går, man blir väl lite blind för den nästan, eftersom man inte relaterar till det riktigt, även om såklart deras utsatthet är minst lika viktig. I de kretsar jag rör mig upplever jag att män kan vara lite råa och påpeka "stor magen" osv och att detta skrattas bort och accepteras. Hur upplever du att män om deras vikt är i din umgängeskrets?
Överlag har ju vi kvinnor en otrolig börda med ett samhälle med ibland helt vansinniga krav :( och även om man inte vill så dras man med och påverkas och blir missnöjd med sig själv, himla sorgligt att det måste uppta så mycket tid när man kunnat lägga den på att ha trevligt
 
@Mulberry

Jag pratade alltså om "All about that bass" som också nämndes i tråden och inte Mollys låt. Ber om ursäkt för att det var otydligt!

Mollys låt har jag inte ens hört, däremot har jag sett bilden där hon sitter naken vid ett vattenfall (?) x antal gånger. Vilket jag tycker poängterar det jag vill ha sagt, som en liten parantes.
 
@Elektronen Hm, ja det är lite svårt att veta hur jargongen bland män och vikt går, man blir väl lite blind för den nästan, eftersom man inte relaterar till det riktigt, även om såklart deras utsatthet är minst lika viktig. I de kretsar jag rör mig upplever jag att män kan vara lite råa och påpeka "stor magen" osv och att detta skrattas bort och accepteras. Hur upplever du att män om deras vikt är i din umgängeskrets?
Överlag har ju vi kvinnor en otrolig börda med ett samhälle med ibland helt vansinniga krav :( och även om man inte vill så dras man med och påverkas och blir missnöjd med sig själv, himla sorgligt att det måste uppta så mycket tid när man kunnat lägga den på att ha trevligt

Jag upplever det som att det skämtas mycket om det utåt, men att det egentligen innerst inne så känns det inte så bra. Min bror t.ex pendlar mycket i vikt han kan pendla runt 30 kg och när han har perioderna då inte alls bryr sig om sin vikt. Så skämtar han mycket om att han är tjock och verkar inte bry sig. Men jag köper det inte!
Är väl lite utav en "tjejgrej" att klaga på att man är tjock, inget de säger till polarna direkt, har jag uppfattningen om.
Jag tror faktiskt att iaf bland de jag umgås med så är killarna mer osäkra på hur de ser ut när det kommer till vikt eller avsaknaden av muskler. Bara det att de inte visar det så tydligt, är mer sånt man uppfattar mellan raderna när man lärt känna dem.

Min uppfattning ,återigen bland de jag umgås med, att i tonåren brydde sig tjejkompisar (även jag) mer och man blev mer påverkad av idealet. Nu när jag och de jag umgås med är i 20-25 års åldern, verkar det vara tvärtom.
 
@Elektronen Tror samma som du! Att de också kan må dåligt av kroppsideal men att de skämtar bort det med att göra sig rolig över sig själv..inte lika uttalat som hos kvinnor
 
Såg videon på Jenny Trout's inrådan. Den var ju verkligen inte kul, då tycker jag faktiskt att Mollys är vettigare.
Den shame:ar i alla fall inte någon(s kroppstyp) även om fokus stannar på kvinnokroppen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 325
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 008
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 481
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 342
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp