Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Leken har kommit igång och jag känner att förutom att jag är DL1 förvirrad så är det svårt att komma ihåg vilket nick som skrivit vad. Så jag klipper in några citat (och mina spontana tankar
Hm, ser vi ett försök att bonda här? :D
Reagerar rätt snabbt ett eventuellt bondförsök.
Såklart vi gör, kråkan! ;)
Håll dina vänner nära... ;)
Asså - lite skämtiga svar tillbaka och jag undrar om man ska läsa in nånting alls i det? Men jag noterar i allafall - det kan ju vara nånting för framtiden om inte annat.
Eller kanske ulv och ond fe? :angel:
Lite mer rakt på sak.
Jag skulle, ens om jag hade någon av de rollerna, inte våga läsa in det i vårt utbyte. :D Men det är bara jag det, så sitter jag inte och letar hintar heller. Gör du det? ;)
Ett annat storts svar på tal - skämtsamma tonen är borta. Jag noterar
 
Åh, det här inlägget stör mig litegrann. Det känns liksom lite väl lägligt, komma in och kasta tankar om att mrsBC nog kan vara god när mrsBC precis lagt sin röst (första, sticker ut). Det säger inte nödvändigtvis något om mrsBC även om de kan vara ulvar ihop så kan det lika gärna vara en ond TD som vill verka lite god och därmed skyddar mrsBC. Men ah, det här ringer illa för mig, därför kommer jag att rösta på TD nu, och hoppas jag hinner in för att omvärdera min röst senare.

rumpleteazer röstar på trolldryck

Intressant reflektion.
Varför tror du att du kommer behöva omvärdera din röst?
 
Det här tolkar jag, just nu, mer som en god som vill veta vilka tecken den ska leta efter i leken mellan ulvar och fe - än en ulv eller fe som vill söka kontakt.
oftast är det väl ändå goda som brukar dra upp sånt här?

Jag kan förstå att rumpleteazer reagerar - men jag tycker att hon biter fast. Är hon en fe/ulv som går ut hårt för att hitta sin/a vänner och spelar på att vi ska tro att hon är för tydlig för att vara ond?
Nja, jag har börjat tvivla jag.

Och eftersom jag känner att jag behöver lägga en säkerhetsröst nu så:

Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
För att hon pekar ut både mig och Nutne som ulv/fe som vill hitta varandra, medans det lika gärna kan vara rumpiz själv som vill hitta sin vän.

Sedan har jag tittat lite på svaren på den obligatoriska frågan:
Och jag har fastnat lite vid dessa:
Cora - Nutne: väljer båda begransad_utgava
Smartass - Kraxel: väljer båda rumpleteazer
Men jag vet inte om det säger något om vilka roller de har. Kanske kan vara hjälpsamt lite längre fram?
Min första tanke är att de som valt samma inte borde vara i lyan tillsammans, men samtidigt kan det vara alibi eller helt enkelt slump.

Lite intressant att Mrs_BC tolkar Nutne som god.
 
Sedan har jag tittat lite på svaren på den obligatoriska frågan:
Och jag har fastnat lite vid dessa:
Cora - Nutne: väljer båda begransad_utgava
Smartass - Kraxel: väljer båda rumpleteazer
Men jag vet inte om det säger något om vilka roller de har. Kanske kan vara hjälpsamt lite längre fram?
Min första tanke är att de som valt samma inte borde vara i lyan tillsammans, men samtidigt kan det vara alibi eller helt enkelt slump.

Jag måste också lägga en tidig säkerhetsröst, förhoppningsvis hinner jag kolla leken igen under kvällen.

Jag reagerar på ovan, kan lyan ha diskuterat frågan och beslutat sig att samordna/sprida sina röster på bästa nicket och Mrs_B ger uttryck för det här?

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble
 
Jag måste också lägga en tidig säkerhetsröst, förhoppningsvis hinner jag kolla leken igen under kvällen.

Jag reagerar på ovan, kan lyan ha diskuterat frågan och beslutat sig att samordna/sprida sina röster på bästa nicket och Mrs_B ger uttryck för det här?

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble
Hm så hemligt var det - eller så luras jag och är egentligen LenaH eller Snurris.

Smartass röstar på @Mrs_Badcrumble
motiveringen citerad
 
:rofl: Nu är jag på plats igen och ser att ni har kommit igång!

Smartass tycker jag nog var bästa namnet med tanke på att hon verkar leva upp till det, eller inte... ;) Annars hade jag nog faktiskt trott att det skulle ha varit Snurrfian som skulle ha valt det namnet i förhoppning att bli sedd som smart istället för snurrig... ;)

Annars verkar det mest vara lite funderingar om de olika rollerna, och vilka som döljer sig bakom nicken.
 
Jag måste också lägga en tidig säkerhetsröst, förhoppningsvis hinner jag kolla leken igen under kvällen.

Jag reagerar på ovan, kan lyan ha diskuterat frågan och beslutat sig att samordna/sprida sina röster på bästa nicket och Mrs_B ger uttryck för det här?

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble

1. Det där var precis det jag var rädd för att jag skulle göra. någon gång under lekens gång. :D

2. Kan du utveckla vad du menar med "beslutat sig att samordna/sprida sina röster på bästa nicket"?
 
Jag måste också lägga en tidig säkerhetsröst, förhoppningsvis hinner jag kolla leken igen under kvällen.

Jag reagerar på ovan, kan lyan ha diskuterat frågan och beslutat sig att samordna/sprida sina röster på bästa nicket och Mrs_B ger uttryck för det här?

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble
Jag tänker nog inte att lyan diskuterar en sån grej alls? Åtminstone tycker jag det känns väldigt långsökt. Jag har ju aldrig suttit i en lya eftersom jag är nybörjare och blev medlem på Buke typ igår :angel: men rent hypotetiskt verkar det helskumt att lyan alls skulle prata om hur de skulle lägga sina svar på en sån fråga?

Det här skaver lite även om det är DL1.
 
Eller kanske ulv och ond fe? :angel:

Jag skulle, ens om jag hade någon av de rollerna, inte våga läsa in det i vårt utbyte. :D Men det är bara jag det, så sitter jag inte och letar hintar heller. Gör du det? ;)

Nä, jag har fruktansvärt svårt att se att en ulv och en ond fé skulle hitta varandra så här direkt. Men jag ville bara påpeka möjligheten att ni var onda vänner. ;)

Det här i kombination med att Nutne inte kopplar talesättet stör mig lite också.
Jag undrar också varför Mrs BC tolkar Nutne som god?
 
Sedan har jag tittat lite på svaren på den obligatoriska frågan:
Och jag har fastnat lite vid dessa:
Cora - Nutne: väljer båda begransad_utgava
Smartass - Kraxel: väljer båda rumpleteazer
Men jag vet inte om det säger något om vilka roller de har. Kanske kan vara hjälpsamt lite längre fram?
Min första tanke är att de som valt samma inte borde vara i lyan tillsammans, men samtidigt kan det vara alibi eller helt enkelt slump.

Varför skulle lyan diskutera det? Till vilket syfte? Tveksamt om det skulle gå att utläsa något i den obligatoriska frågan.
 
Jag tror att det så tidigt i leken när det inte finns något att gå på och alla inlägg rannsakas noggrant i jakt på något misstänksamt vore rätt riskabelt att försöka hinta. Chansen för att fen/ulvarna bara sitter och tittar på medan goda tryter är rätt stor, samtidigt som de ju också måste ta alla de inläggen i beaktande eftersom man vet ju aldrig.
Och det är dessutom vanligt med sådana diskussioner just i början av leken där det finns onda som är dolda för varandra. Därmed inte sagt att det inte är möjligt att någon faktiskt försökt hinta redan, och att det gömmer sig en ond i hela diskussionen.

Men då ( tänker högt här med tanke på rösten som redan ligger): skulle en ulv i det fallet våga rösta på någon om de misstänker att det skulle kunna vara fen? Kanske, även om det vore tråkigt för dem att bli av med fen skulle det i värsta fall "se lite bra ut på cv:t" att ha varit nr ett på att rösta på fen antar jag... Fen är visserligen ond och kan ställa till med otyg för goda (kanske även lite för onda?) men har om jag förstått det rätt ingen egentlig "tyngd" i utgången av leken eftersom det är ulvarna som måste utrotas för att goda ska vinna, korrekt?
Min erfarenhet är att det ofta är de onda som börjar peka ut andra för att leta efter onda utanför lyan.

Jag tror inte heller en ulv skulle rösta på någon den tror är ond fe men Mrs_bad kan lika gärna vara ond som chansar att den hen röstar på inte är ond.
 
Jag måste också lägga en tidig säkerhetsröst, förhoppningsvis hinner jag kolla leken igen under kvällen.

Jag reagerar på ovan, kan lyan ha diskuterat frågan och beslutat sig att samordna/sprida sina röster på bästa nicket och Mrs_B ger uttryck för det här?

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble

Alltså Lobelia... Förlåt, Smartass menar jag. :rofl: Röstar du alltså på Kakan för att hon lanserar en teori om obligatoriska frågan? O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 207
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 806
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp