Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min erfarenhet är att det ofta är de onda som börjar peka ut andra för att leta efter onda utanför lyan.

Jag tror inte heller en ulv skulle rösta på någon den tror är ond fe men Mrs_bad kan lika gärna vara ond som chansar att den hen röstar på inte är ond.

Är det? Ja, så kanske det är... Åh andra sidan borde ju goda leta efter onda, vare sig de är i lyan eller inte. :p Men jag har nog bara ett faktiskt minne av att någon som faktiskt var ond utanför lyan hintade såhär tidigt i en lek. Men mitt minne är inget att lita på heller. :angel:

Nej, precis. Jag tänkte att eftersom fen inte är avgörande för antalet onda vid vinna/förlora-sammanhang kanske man vågar chansa mer än om den räknades som ulv också?
 
Jag tänker nog inte att lyan diskuterar en sån grej alls? Åtminstone tycker jag det känns väldigt långsökt. Jag har ju aldrig suttit i en lya eftersom jag är nybörjare och blev medlem på Buke typ igår :angel: men rent hypotetiskt verkar det helskumt att lyan alls skulle prata om hur de skulle lägga sina svar på en sån fråga?

Det här skaver lite även om det är DL1.
Jag tyckte också det skavde att komma på idén att lyan kunde sitta och diskutera det. Så pass att jag tror att en i lyan kommit på det därav min röst. Det var alltså inte min idé att det skedde.
 
Nu förstår jag ännu mindre...
Jag har inte mycket tid, men ska försöka.

Kakan skrev en teori om att de som röstat på samma inte kunde sitta i lyan tillsammans då de kulle samordna sina röster. Jag tror att det är någon i lyan som kommit på den konstiga teorin.

edit - ändrat kan till kakan
 
Är det? Ja, så kanske det är... Åh andra sidan borde ju goda leta efter onda, vare sig de är i lyan eller inte. :p Men jag har nog bara ett faktiskt minne av att någon som faktiskt var ond utanför lyan hintade såhär tidigt i en lek. Men mitt minne är inget att lita på heller. :angel:

Nej, precis. Jag tänkte att eftersom fen inte är avgörande för antalet onda vid vinna/förlora-sammanhang kanske man vågar chansa mer än om den räknades som ulv också?
Det har säkert hänt alla olika varianter. Det är just det som gör lekarna så svåra.
 
Jag måste rösta nu för jag ska iväg och köra bil och vet inte riktigt om jag hinner in i tid innan DL.
Har haft alldeles för lite tid för leken idag, hoppas göra bot och bättring imorgon.

Jag tycker att @Smartass teori kring @Mrs_Badcrumble verkar vettigast hittills.

Jag måste också lägga en tidig säkerhetsröst, förhoppningsvis hinner jag kolla leken igen under kvällen.

Jag reagerar på ovan, kan lyan ha diskuterat frågan och beslutat sig att samordna/sprida sina röster på bästa nicket och Mrs_B ger uttryck för det här?

Smartass röstar på Mrs_Badcrumble

Jag tyckte också det skavde att komma på idén att lyan kunde sitta och diskutera det. Så pass att jag tror att en i lyan kommit på det därav min röst. Det var alltså inte min idé att det skedde.

Nej inte för hon lanserar en teori, det är teorin i sig som skaver.

Jag har inte mycket tid, men ska försöka.

Kakan skrev en teori om att de som röstat på samma inte kunde sitta i lyan tillsammans då de kulle samordna sina röster. Jag tror att det är någon i lyan som kommit på den konstiga teorin.

edit - ändrat kan till kakan

Håller med om att det känns som något lyan skulle kunna göra, eftersom det egentligen känns som något man tror att lyan inte skulle göra och just därför är det något sådant de gör.

korvbritt röstar på Mrs_Badcrumble

Hinner jag komma in före DL och ser något skummare så kan jag tänka mig att ändra min röst förstås...
 
Ju längre utredningen framskrider inser Barnaby och Troy att innevånarna i Midsomer Marlow har mer att dölja än de tidigare trott. Överallt möts de av stumma bybor och förstulna blickar. Detta kommer inte bli en lätt utredning, det är klart
 
De som hittills lämnat någon slags avtryck för mig:

Smartass. Förklarar sig bra, jag hänger med hur hon menar, så hon får vara neutral mot god tills vidare.

rumpleteazer. Kan inte stava till ett namn på fem enkla bokstäver, vilket känns mycket ulvigt. :p

Mrs_Badcrumble. Har en knepig teori som jag inte helt förstår, men jag är osäker på om den gör henne ond.
 
Men ah, det här ringer illa för mig, därför kommer jag att rösta på TD nu, och hoppas jag hinner in för att omvärdera min röst senare.
Varför hoppas du att du ska hinna in och omvärderar din röst? Det låter lite som om du vet att det inte döljer sig en ond, eller att du röstar på en kollega?
 
@rumpleteazer Haha, borde jag ha väntat några timmar med mina tankar? ;)
Oavsett så handlade dessutom inte inlägget om att mrsBC kunde vara god, det handlade först och främst om funderingar kring om jag trodde någon av de som diskuterat kring hintar och fen/ulvar egentligen behövde vara till deras nackdel. Försökte mest få fram att sådana diskussioner brukar äga rum tidigt i lekar där det finns dolda onda men att det i min erfarenhet sällan varit någon som faktiskt hintat så tidigt i leken... (nu säger ju inte "min erfarenhet" er så mycket när ni inte vet vad den består av, men jag är öppen för att det kanske är vanligare än jag minns det. :P )
Är det "skyddande" att ta upp en tankegång som varken talar till fördel eller nackdel för någon? :confused: Det var en "åh ena sidan, åh andra sidan..." med en frågeställning i hopp om att någon skulle vilja diskutera möjligheterna med mig/ha en åsikt.
Tycker du verkar vilja ha mitt inlägg till nåt det inte är...

OT: Tog oroväckande lång tid av förvirring innan jag förstod vem "TD" var... :banghead: :laugh:

Jag uppfattade det som skyddande, såg inte riktigt att det var så mycket velande i det? Men kan vara jag som missuppfattat!

Leken har kommit igång och jag känner att förutom att jag är DL1 förvirrad så är det svårt att komma ihåg vilket nick som skrivit vad. Så jag klipper in några citat (och mina spontana tankar

Reagerar rätt snabbt ett eventuellt bondförsök.


Asså - lite skämtiga svar tillbaka och jag undrar om man ska läsa in nånting alls i det? Men jag noterar i allafall - det kan ju vara nånting för framtiden om inte annat.

Lite mer rakt på sak.

Ett annat storts svar på tal - skämtsamma tonen är borta. Jag noterar

Jag tycker inte att den skämtsamma tonen var borta, förklarar mig i första meningen och är mer skämtsam i andra. :)

Intressant reflektion.
Varför tror du att du kommer behöva omvärdera din röst?

Varför hoppas du att du ska hinna in och omvärderar din röst? Det låter lite som om du vet att det inte döljer sig en ond, eller att du röstar på en kollega?

Till båda: vad är konstigt? Det är väl klart att en hela tiden omvärderar sin uppfattning om alla ju mer information en får? Nu tex har ju td svarat och jag måste gå tillbaka och läsa inlägget jag reagerade på med hens svar i åtanke, sedan omvärdera och se om jag köper förklaringen eller inte. Plus det är ju inte som att min misstanke mot td är direkt stark, så dyker något annat mer misstänkt upp kommer jag gå på det. Men ville säkerhetsrösta eftersom jag var osäker på att hinna tillbaka. :)
 
Jag tror att det så tidigt i leken när det inte finns något att gå på och alla inlägg rannsakas noggrant i jakt på något misstänksamt vore rätt riskabelt att försöka hinta. Chansen för att fen/ulvarna bara sitter och tittar på medan goda tryter är rätt stor, samtidigt som de ju också måste ta alla de inläggen i beaktande eftersom man vet ju aldrig.
Och det är dessutom vanligt med sådana diskussioner just i början av leken där det finns onda som är dolda för varandra. Därmed inte sagt att det inte är möjligt att någon faktiskt försökt hinta redan, och att det gömmer sig en ond i hela diskussionen.

Men då ( tänker högt här med tanke på rösten som redan ligger): skulle en ulv i det fallet våga rösta på någon om de misstänker att det skulle kunna vara fen? Kanske, även om det vore tråkigt för dem att bli av med fen skulle det i värsta fall "se lite bra ut på cv:t" att ha varit nr ett på att rösta på fen antar jag... Fen är visserligen ond och kan ställa till med otyg för goda (kanske även lite för onda?) men har om jag förstått det rätt ingen egentlig "tyngd" i utgången av leken eftersom det är ulvarna som måste utrotas för att goda ska vinna, korrekt?

Det är alltså ffa det fetade jag reagerar på. Även om du följer upp med ett kanske känns det ändå som ett vagt försvar av kakan. Och nja, köper inte riktigt din förklaring här faktiskt. Tycker fortfarande att det känns försvarigt.
 
Nu har jag äntligen hittat hit efter en dag på savannen (nåja) så jag återkommer strax med tankar om vad som hänt hittills. Noterar att några röster inkommit.
 
Röstlista
13:05Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 Rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32Smartass röstar på Mrs_Badcrumble

19:41 korvbritt röstar på Mrs_Badcrumble
 
Jag hbehöver också lägga en röst nu: Jag har haft dåligt med tid och inte riktigt hunnit utvärdera allt som hänt

Det som hittills stört mig mest är att Nutne blev mer eller mindre godförklarad av Mrs_BC. Det sticker i mina ögon. Båda känns skumma och jag väljer såhär

Groznyj röstar på Nutne
 
Lite intressant att Mrs_BC tolkar Nutne som god.
Nej. Men jag sätter henne inte automatiskt som ond. Jag tycker att Rumpleteazer har betett sig mer misstänkt.

Det här i kombination med att Nutne inte kopplar talesättet stör mig lite också.
Jag undrar också varför Mrs BC tolkar Nutne som god?
Som sagt. Jag ville bara påpeka att det inte var tvunget att Nutne var ond, jag är inte alls säker på att hon är god.

Varför skulle lyan diskutera det? Till vilket syfte? Tveksamt om det skulle gå att utläsa något i den obligatoriska frågan.
Nu har ni missförstått. Jag menar inte att lyan suttit och diskuterat att den ena ska välja en och den andra en annan. Snarare tänker jag som så att om man ser att en kollega valt en så undviker man att välja samma. För att man inte vill länkas med sin kollega. (nu pratar vi alltså om svaren på den obligatoriska frågan).
 
Jag hbehöver också lägga en röst nu: Jag har haft dåligt med tid och inte riktigt hunnit utvärdera allt som hänt

Det som hittills stört mig mest är att Nutne blev mer eller mindre godförklarad av Mrs_BC. Det sticker i mina ögon. Båda känns skumma och jag väljer såhär

Groznyj röstar på Nutne
Inte för att jag vill få fler röster, men. Varför är Nutne mer misstänkt än vad jag är?

Eller vill du inte rösta på mig för att du är rädd att bli granskad när jag åkt ut?
 
Det är alltså ffa det fetade jag reagerar på. Även om du följer upp med ett kanske känns det ändå som ett vagt försvar av kakan. Och nja, köper inte riktigt din förklaring här faktiskt. Tycker fortfarande att det känns försvarigt.

Ptja, jag kan inte säga så mycket mer om det eftersom du läser in något i det som inte fanns med i min tankegång från början. Resten av stycket är ju precis motsatsen till det du får det till så nja, jag köper inte riktigt din förklaring heller faktiskt. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 206
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 408
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp