Mulle undrar:

Är det bara jag som tycker att 45 sekunder lät länge?
Inte om man står på två ben, upp/ner ett par gånger.. 🙄

Jag har testat på det en gång, tiden gick väldigt fort 😂
Hästen stod dock inte helt still, den gick framåt fast mest på två ben 🙄
Samma för mig.. på den tiden man gjorde om Stortorget i Malmö till ridbana och höll hopptävlingar mitt i city.. 😅
 
Eftersom det är Mulle vi talar om så funderar jag på vad som händer efter de där 45 sekunderna... Han är ju utesluten, men hur får de bort honom från banan? Han kommer ju förmodligen fortfarande vägra röra på sig. Tänker mig att de kanske bogserar ut honom med traktor, som tjuren Ferdinand!
:rofl::rofl::rofl:
alltså jag dör vad roliga bilder som kommer upp i mitt huvud!
Och stackars Molly :nailbiting:
 
TACK @Cattis_E , @stjarnhimmel och @Nytant , jag blir jätteglad och extremt rörd!! :heart

Och tack för alla svar - detta kan bli tufft för Molly..... Och jag misstänker att den enkla seriesidan plötsligt blir till en längre story...! :angel: Nu när den lille rackaren fått fler ideér att testa.....Milda makter...!!
En till här som är uppvuxen med Mulle-serien i Min Häst! Han ÄR verkligen "världens mesta häst" och när hästarna här hemma gör något tokigt kommer det ofta upp Mulle-bilder i huvudet :D Som förra sommaren när jag var ute och red min snälla, snälla islandsvalack tillsammans med grannen och hennes fjording och min häst plötsligt får feeling i en backe och lägger av världens Mulle-bockserie! Jag såg framför mig de där bilderna där Mulle bockar och Molly sitter löst i luften låååångt ovanför Mulles rygg :rofl::rofl:
 
Åh Mulle ❤️
Ser framför mig olika scenation han kan tänkas hitta på med den informationen.

Jag har inte läst varenda Mulle, och kommer definitivt inte ihåg alla. Men tack vare denna fråga såg jag precis framför mig allehanda upptåg Mulle kunde hitta på om Molly fick för sig att prova lite andra grenar än de vanliga hopp och dressyr, i en tävlingssituation. Oklart om det är något jag en gång läst, eller något jag just fantiserade ihop.

Tänker mig grenar med moment som de inom WE, vissa westerngrenar, bruks och liknande.
Om det gjorts kanske något Mullefan kan tipsa mig om var jag kan lyckas hitta just sådana avsnitt och läsa (igen?)

Du ser @Lena Furberg hur Mulle liksom i rotad djupt i mig ända sedan barndomen .
Tack, jag säger bara tack ❤️
Det hade jag (han...) jättegärna gjort, men jag kan nästan ingenting alls om de grenarna..... Jag behöver läsa på!
 
Det hade jag (han...) jättegärna gjort, men jag kan nästan ingenting alls om de grenarna..... Jag behöver läsa på!
Jag har ett minne av en serie där Mulle träffade islandshästar som jag så gärna skulle vilja läsa igen - dels var islandshästarna väldigt fint tecknade, och dels var det hysteriskt roligt när Mulle tittade på när de sprang i tölt och pass och försökte räkna ut hur de rörde benen 😂 Kan man hitta gamla Mulle-serier någonstans?
 
TACK @Cattis_E , @stjarnhimmel och @Nytant , jag blir jätteglad och extremt rörd!! :heart

Och tack för alla svar - detta kan bli tufft för Molly..... Och jag misstänker att den enkla seriesidan plötsligt blir till en längre story...! :angel: Nu när den lille rackaren fått fler ideér att testa.....Milda makter...!!


En till som är uppvuxen med serien. Mulle har betytt oerhört mycket för mig under uppväxten även om jag inte läst allt. :heart Så tack för honom säger jag bara. Minns när jag fick prenumeration på Min Häst under en period det första jag gjorde när den kom var att slå upp sidan med Mulle och läsa om hans senaste äventyr.
 
Eftersom det är Mulle vi talar om så funderar jag på vad som händer efter de där 45 sekunderna... Han är ju utesluten, men hur får de bort honom från banan? Han kommer ju förmodligen fortfarande vägra röra på sig. Tänker mig att de kanske bogserar ut honom med traktor, som tjuren Ferdinand!
Jag tror att han helt enkelt inväntar uteslutningssignalen och går snällt ut efter den ;-)
 
Är väl totalt 45 sekunder (iaf i dressyr), alltså står den still i 30 sekunder och sen går, så är det bara 15 sekunder kvar om det händer igen.
Nej de 45 s du tänker på är tiden från signal till start, vad gäller olydnad i dressyr inne på banan så är det 20 sek som gäller. Eller mindre beroende på situationen.
 
Jag har ett minne av en serie där Mulle träffade islandshästar som jag så gärna skulle vilja läsa igen - dels var islandshästarna väldigt fint tecknade, och dels var det hysteriskt roligt när Mulle tittade på när de sprang i tölt och pass och försökte räkna ut hur de rörde benen 😂 Kan man hitta gamla Mulle-serier någonstans?
Tack!! I Mulles stora jubileumsalbum finns serier från urminnes tid och till idag, men jag tror inte att just den fanns med..... Jag minns inte riktigt när den publicerades?
 
Jag har ett minne av en serie där Mulle träffade islandshästar som jag så gärna skulle vilja läsa igen - dels var islandshästarna väldigt fint tecknade, och dels var det hysteriskt roligt när Mulle tittade på när de sprang i tölt och pass och försökte räkna ut hur de rörde benen 😂 Kan man hitta gamla Mulle-serier någonstans?
Är det den när han ska testa att göra likadant, och sedan kan han inte stanna? Den har ju några år på nacken men ingår nog i arkiven på min vind i så fall. :laugh:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 319
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: zarmino
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 302
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
781
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp