Mulle undrar:

Tack!! I Mulles stora jubileumsalbum finns serier från urminnes tid och till idag, men jag tror inte att just den fanns med..... Jag minns inte riktigt när den publicerades?
Jag minns inte heller, men minst 20 år sedan, antagligen uppåt 30 (eller rentav 40 - who knows? :D) Det måste ha varit efter att jag själv började med islandshästar, dvs max 40 år sedan, och innan min dotter föddes, alltså minst 22 år sedan. Ger ett spann på sisådär 18 år mellan början av 80-talet och fram till 2000-talets början :D
 
Här kan vi testa hur mycket Mulle vi är. Delvis anpassat för skolbarn kanske men man är ju inte äldre än man känner sig. :D

https://minhast.se/gnaggigt/hur-mycket-mulle-ar-du/

Jag fick resultatet

Du är definitivt en Mulletyp!
Du är alltid full av idéer som oftast handlar om att äta godis och ha roligt. Din energi när det gäller att hitta på nya kakrecept är oändlig, och du älskar att chilla. Du är alltid glad, även om du brakar rakt in i ett och annat hinder ibland.
 
Här kan vi testa hur mycket Mulle vi är. Delvis anpassat för skolbarn kanske men man är ju inte äldre än man känner sig. :D

https://minhast.se/gnaggigt/hur-mycket-mulle-ar-du/

Jag fick resultatet

Du är definitivt en Mulletyp!
Du är alltid full av idéer som oftast handlar om att äta godis och ha roligt. Din energi när det gäller att hitta på nya kakrecept är oändlig, och du älskar att chilla. Du är alltid glad, även om du brakar rakt in i ett och annat hinder ibland.
Ooh! Avbryter genast jobbandet. Detta går före.

Edit: Jag fick Mullemänniska
Kanske är du fortfarande lite väl noga med att städa ditt rum - eller så gillar du rosor mer än tulpaner. Men det är verkligen inget problem! Vem som helst kan nämligen ändra sig. Läs bara så många Mulle-serier du kan komma över och känn hur Mulle sakta tar över ditt liv också. Tjohooooooo!
 
Mulle undrar: Finns där någon tidsgräns för hur länge en häst får stå stilla (utan att backa etc) framför ett hinder innan den blir utesluten? En första vägran alltså men hästen blir stående stilla. Får den stå där hur länge som helst?

(Jag vet inte exakt vad han ska ha den informationen till, men jag kan ju gissa... :angel:
Är en häst istadig i mer än 45 sek så blir du utblåst, att stå stilla framför ett hinder räknas som istadighet.
I TR III hoppning, kapitel 4:3 ”Fel ådragna under ritt” och kapitel 4:4 ”Uteslutning, avstängning, straffavgift och olämplig hantering av häst” kan du själv läsa om det.
 
Nej de 45 s du tänker på är tiden från signal till start, vad gäller olydnad i dressyr inne på banan så är det 20 sek som gäller. Eller mindre beroende på situationen.
Såg det nu, fast det står ju i sträck, alltså inte totalt. Har de ändrat det? Jag har varit ständig skrivare och speaker på våra tävlingar upp tom GP och de gånger det hänt har domarna räknat på 45 totalt iaf. 😅
 
Här kan vi testa hur mycket Mulle vi är. Delvis anpassat för skolbarn kanske men man är ju inte äldre än man känner sig. :D

https://minhast.se/gnaggigt/hur-mycket-mulle-ar-du/

Jag fick resultatet

Du är definitivt en Mulletyp!
Du är alltid full av idéer som oftast handlar om att äta godis och ha roligt. Din energi när det gäller att hitta på nya kakrecept är oändlig, och du älskar att chilla. Du är alltid glad, även om du brakar rakt in i ett och annat hinder ibland.
Också en Mulletyp! :D
 
Den är faktiskt otroligt fin, jag blev helt golvad när jag såg den! Hårda pärmar och galet välgjord!
Ännu en som vill tacka för Mulle och serier som följt mig genom min uppväxt! Till och med min sambo har läst Mulle ur systrarnas tidningar.

Jag fick albumet i födelsedagspresent, det är redan högt älskat! Ska introducera min lilla dotter 1 år som redan är hästtjej till Mulle också. Och Tuvan och alla andra av dina serier i de fina samlingsalbumen.

Högsta önskan är ett porträtt av min häst, vet att min kompis hade ett med helkroppsbild och huvudbild av sin ponny när jag var liten som jag var djupt avundsjuk på!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: zarmino
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 294
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
773
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp