Mulle undrar:

Här kan vi testa hur mycket Mulle vi är. Delvis anpassat för skolbarn kanske men man är ju inte äldre än man känner sig. :D

https://minhast.se/gnaggigt/hur-mycket-mulle-ar-du/

Jag fick resultatet

Du är definitivt en Mulletyp!
Du är alltid full av idéer som oftast handlar om att äta godis och ha roligt. Din energi när det gäller att hitta på nya kakrecept är oändlig, och du älskar att chilla. Du är alltid glad, även om du brakar rakt in i ett och annat hinder ibland.
Jag är också av Mulle-typ!
 
Nej. Du har dels 45 sek på dig att starta om inget annat anges (ibland är det 30 sek).
Är hästen sedan istadig i mer än 45 sek blir man utblåst. Står i tydligt i TR.
Nu var det dressyr jag svarade på -inget annat. 45 sek på sig att starta efter signal, 20 sek olydnat_uteslutning, eller tidigare beroende på.
 
Här kan vi testa hur mycket Mulle vi är. Delvis anpassat för skolbarn kanske men man är ju inte äldre än man känner sig. :D

https://minhast.se/gnaggigt/hur-mycket-mulle-ar-du/

Jag fick resultatet

Du är definitivt en Mulletyp!
Du är alltid full av idéer som oftast handlar om att äta godis och ha roligt. Din energi när det gäller att hitta på nya kakrecept är oändlig, och du älskar att chilla. Du är alltid glad, även om du brakar rakt in i ett och annat hinder ibland.
Samma här!🥰
 
Precis så här ser det ut när jag och min häst hoppar. :D

04984AA0-60BB-4A44-BD25-675D46D46EC8.jpeg
 
Här kan vi testa hur mycket Mulle vi är. Delvis anpassat för skolbarn kanske men man är ju inte äldre än man känner sig. :D

https://minhast.se/gnaggigt/hur-mycket-mulle-ar-du/

Jag fick resultatet

Du är definitivt en Mulletyp!
Du är alltid full av idéer som oftast handlar om att äta godis och ha roligt. Din energi när det gäller att hitta på nya kakrecept är oändlig, och du älskar att chilla. Du är alltid glad, även om du brakar rakt in i ett och annat hinder ibland.
Jag är besviken, får sluta jobbet för idag och gå och lägga mig under ett täcke och äta hallonbåtar.

Du är inte helt Mullefierad än
men du jobbar stenhårt på att bli det. Det gäller nämligen att vara både slug och listig, som exempelvis när du vill hitta det gömda godiset i skafferiet innan dina syskon gör det. Kom ihåg att satsa lika stenhårt som Mulle mot alla hinder i din väg, även när det ser ut att kunna sluta med ett brak. För vem bryr sig egentligen om en liten kraschlandning då och då?
 
Jag minns inte heller, men minst 20 år sedan, antagligen uppåt 30 (eller rentav 40 - who knows? :D) Det måste ha varit efter att jag själv började med islandshästar, dvs max 40 år sedan, och innan min dotter föddes, alltså minst 22 år sedan. Ger ett spann på sisådär 18 år mellan början av 80-talet och fram till 2000-talets början :D
En arkivsökning (alla ursäkter att sätta sig i soffan med Mulle är väl bra ursäkter ;)) ger att Mulle försökte lära sig tölta i Min Häst nr 9 år 2000.
 
Ha ha, jag har tömt vindsarkivet på MinHäst-tidningar från sent -70-tal och tidigt -80tal för att finna sekvensen "ett två ett två ett två JAG KAN INTE STANNA" - eftersom jag minns den så borde den ha utspelat sig någonstans under den eran (samt uppenbarligen år 2000 men den eran täcks inte av mitt arkiv tyvärr). Sedan att det är lite Rain Man-varning att komma ihåg en Mulleserie från troligen 40 år sedan kan inte hjälpas.

Massiv nostalgi dock att få bläddra igenom Stallväggen och Broknäsflickorna och annonser sprungna ur en annan tid när hästtjejer ville köpa eller sälja särskilda böcker för 3 kronor styck och en och annan hovkrats och ryktborste för några kronor. Genom troligtvis handskrivna brev med annonstext och pengar i kuvert, inga swishbetalningar och Facebook Marketplace. :love:
 
En arkivsökning (alla ursäkter att sätta sig i soffan med Mulle är väl bra ursäkter ;)) ger att Mulle försökte lära sig tölta i Min Häst nr 9 år 2000.
Alltså jag är imponerad av er som sparar tidningarna.

Jag sparade väl i början, men även om jag älskar Mulle så tog jag inte med dem i "alla" flyttar utan blev kvar. Mycket slängdes nog när föräldrahemmet skulle säljas, och den förälder som bodde kvar där så hade väl inte vett att fråga om några tidningar heller 🙈.
 
Alltså jag är imponerad av er som sparar tidningarna.

Jag sparade väl i början, men även om jag älskar Mulle så tog jag inte med dem i "alla" flyttar utan blev kvar. Mycket slängdes nog när föräldrahemmet skulle säljas, och den förälder som bodde kvar där så hade väl inte vett att fråga om några tidningar heller 🙈.
Mina va helt sönderstressad när jag skulle flytta så jag har heller inga kvar tyvärr. Men trots att jag kommit upp i mogen ålder läser jag fortfarande mulle 😁
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: zarmino
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 282
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp