Musik-spellista till mp3-spelare

Bukefalos 30 år!

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag funderar på att skaffa mig ett par tåliga sporthörlurar (läs "vattentäta") för att kunna ha egen musik när jag kör mitt vattengympaprogram. Har hittat några alternativ i rimlig prisklass, som både har bluetooth och kan användas offline med nedladdad musik i mp3-format.
Och där uppstår frågetecken...
Jag har i många år haft del av ett betalt familjeabonnemang på spotify, men det är avslutat för min del efter skilsmässa. Jag har aldrig använt mp3spelare eller laddat ner spellistor, så där är jag liksom nollställd.
Jag VILL ladda ner musiken lagligt och betalar gärna rimligt mycket för det. Men... hur gör jag det? Räcker det att ha en månads betalt spotify eller youtube music för att kunna ladda mer det och tanka över till lurarna (hur man nu gör det, men det är en senare fråga 😛)? Ligger musiken kvar där då, så länge lurarna är i offlineläge? Eller måste jag betala abonnemang under hela användningstiden? Det känns lite kostsamt för 15-ish låtar. Men... det kansk finns helt andra sätt, som jag inte har koll på.

Sååå, kort sagt - hur/var laddar jag hem en mp3-spellista med utvalda låtar, lagligt och till rimlig kostnad?

Som jag förstår det så kan du ladda ner i mp3format från spotify men det förutsätter att du har premiumversionen. Ev behöver du en app som ser till att det blir mp3format.

Edit: du måste behålla premiumversionen över tid.

Frågan är väl egentligen främst om det finns något sätt att ladda ner låtar utan att behöva långtidsprenumerera på Spotify för att kunna lyssna på dem? Jag försöker hålla mig borta från alla abonnemang som inte är absolut nödvändiga, har just nu enbart telefon och mobilt bredband...

Frågan är väl egentligen främst om det finns något sätt att ladda ner låtar utan att behöva långtidsprenumerera på Spotify för att kunna lyssna på dem? Jag försöker hålla mig borta från alla abonnemang som inte är absolut nödvändiga, har just nu enbart telefon och mobilt bredband...

Bandcamp är mig veterligen ett av få ställen som man kan köpa musik digitalt på, annars är det möjligen via artisternas egna hemsidor. Streaming har helt tagit över den digitala marknaden och priserna är svåra att matcha.

Ett bökigare alternativ är att göra som man gjorde förr med mp3-spelare, köpa skivorna och rippa på datorn. Kräver dock en dator som fortfarande har cd-rom.

Bandcamp är mig veterligen ett av få ställen som man kan köpa musik digitalt på, annars är det möjligen via artisternas egna hemsidor. Streaming har helt tagit över den digitala marknaden och priserna är svåra att matcha.

Ett bökigare alternativ är att göra som man gjorde förr med mp3-spelare, köpa skivorna och rippa på datorn. Kräver dock en dator som fortfarande har cd-rom.
Det går att köpa lösa cd läsare. Så det är inte något större problem.

Du kan köpa låtar du gillar på iTunes, och spela upp dem från andra enheter. Men jag har inte koll på filformat eller andra praktiska frågor. Men kan vara värt att kolla upp

Jag har tidigare (när jag behövde det till tävling med hunden) köpt låtar i mp3-format på 7digital. Var smidigt då men var ett par år sedan sist.

Liknande trådar

• Youtubeproblem
  • The Spotify application is not responding....
  • Köpa mp3
  • spotify offline spellistor i mobilen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12