Sv: Musikspelare på datorn?
Tack alla för tipsen

Jag blev medlem på last.fm. men fick det inte riktigt att fungera, kunde inte lyssna på nån låt men man kanske lär sig sidan om man är där lite mer. Ska ta och sätta mig in i sidan lite mer vid tillfälle. Att ha statistiken på internet gör mig inte så mycket.
Bli medlem, och ladda sedan hem programmet.
När du installerar det så kan du välja vilken musikspelare du vill koppla till programmet, och då tar du givetvis den du använder (Windows Media Player eller Winamp är väl mest optimalt, även fast Foobar finns med där). Kan hända att du får bläddra fram exe.filen själv.
Och sedan är det bara att aktiva "scrobbling". (det brukar göras automatiskt)
Det skall då dyka upp en liten rund ikon för Last.fm nere i aktivitetsfältet, där det står vilken låt du spelar. (om den nu har rätt filnamn, finns i deras bas osv)
Och då kan du logga in på din profil på sidan och se vilka låtar du lyssnar på, och lyssnat på. Du kan även jämföra dig med andras profiler och se om ni har likadan musiksmak osv. Och du kan även lyssna på musik direkt från deras sida.
Förstod du något utav vad jag menade?
http://www.lastfm.se/user/Mindlock
Där har du min t.ex, så kan du se hur det ser ut när man har lyssnat på mycket musik, vilka låtar man lyssnat mest på, vilka grupper, hur många låtar totalt osv.