Musskrämmare

bigganl

Trådstartare
Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, men jag provar här.
Är det någon som testat såna där elektriska musskrämmare som man pluggar in i en väggkontakt? Vad har ni för erfarenheter i så fall?
 
Sv: Musskrämmare

De fungerar, helt klart!
Vi hade problem med möss i en sadelkammare, satte in en musskrämmare och mössen försvann direkt.

Immer
 
Sv: Musskrämmare

Min erfarenhet är att den funkar bra, men att den inte går att ha i rum där man vistas. Det ljud som den trots allt alstrar, är ett ultraljud och ska således inte höras av människan, men den ger ifrån sig ett svagt ljud som man man blir jättetrött och får huvudvärk av efter bara en kort stund. Vet inte hur det påverkar hundar och katter, de hör ju bättre än vi och borde störas ännu mer av detta.
 
Sv: Musskrämmare

Jag var inne i en affär där dom hade en sån och var nästan tvungen att gå ut igen för att ljudet var så enormt irriterande och jobbigt. Det var nästan så att man likt en hund gick och ruskade på huvudet för att "bli av" med oljudet. :D
 
Sv: Musskrämmare

Min erfarenhet är att den funkar bra, men att den inte går att ha i rum där man vistas. Det ljud som den trots allt alstrar, är ett ultraljud och ska således inte höras av människan, men den ger ifrån sig ett svagt ljud som man man blir jättetrött och får huvudvärk av efter bara en kort stund. Vet inte hur det påverkar hundar och katter, de hör ju bättre än vi och borde störas ännu mer av detta.


varken våra katter, hund eller hästar har brytt sej det minsta.
Har faktiskt inte märkt någon skillnad annat än attdet inte finns möss i sadelkammaren längre.
 
Sv: Musskrämmare

Bäst i rum utan datorer :angel: De kan få spunk :crazy: Försökte sätta in en i garaget, men den störde vårt trådlösa nätverk :mad:
 
Sv: Musskrämmare

*Delvis knapp*

Åh det här låter intressant.
Kan man ha den på medans man inte är hemma bara (eftersom att en stör) eller funkar den inte lika bra då tro?

Vart kan man köpa och vad kostar den?
 
Sv: Musskrämmare

vi har en hemma (bor i gammalt hus, pa bottenvaningen). har aldrig sett nagra moss och mojangen later inte heller (inte sa vi hor iaf)
 
Sv: Musskrämmare

Datorn kopplade upp, kopplade ner, kopplade upp... - i en oändlig loop. Men även att spara och ladda ner bilder från kameran gick inte bra alls, tappade bort en hel del i överföringen :mad: Men det kanske är olika - så var det för mig :)
 
Sv: Musskrämmare

Hm. Det lät inte så bra. Jag ska inte ha denna i stallet alls utan har tänkt sätta en i vårt sovrum då vi har troligen möss i väggen precis bakom sängen. Det är svårt att sova ibland när det bökar/hoppas och låter i väggen. Känns som om de är i sängen och grejar. Vi har även datorn i sovrummet så det kanske blir jättefel om jag pluggar in en sån precis brevis sängen?
Jag trodde inte de hörden för människor. Hundar och katter ska inte bli påverkade alls enligt tillverkare.
Det kanske var en dålig idé då?
 
Sv: Musskrämmare

vi har en hemma (bor i gammalt hus, pa bottenvaningen). har aldrig sett nagra moss och mojangen later inte heller (inte sa vi hor iaf)

Vad är det för märke på din musskrämmare? Det låter som en sån kanske skulle funka. Det kanske är en stor skillnad på olika märken? Bor också i ett gammalt hus där de hittar in alltför ofta. Just denna vägg har dock varit tyst i de 8 år vi bott här. (det är en innervägg)
 
Sv: Musskrämmare

Den vi har stör inte datorn - en Silverline är det - och man vänjer sig fort vid ljudet tycker jag. Min man har inte hört det alls.

Kanske ni kan ha en som ni kopplar i när datorn inte står på, när ni ska sova till exempel, det borde ju störa mössen ändå så att ni får sova ifred? Kan ju vara att de är trådlös överföring som påverkas, våst sladd-verk funkar som sagt fint även med musskrämmaren på.
 
Sv: Musskrämmare

Silverline. Det ska jag kolla efter. Vi har inte heller trådlös överföring när det gäller datorn. Det kan funka.
Vilken typ av butik köpte du er skrämmare i? (Jag har tittat på Coop forum och sett att de har en modell där. )
 
Sv: Musskrämmare

Jag kör med den biologiska musskrämmaren "Kissekatt", som förutom ett garanterat musfritt hem också har extrafunktionerna "Värma mattes säng", "Spinna i mattes öra tidiga morgnar" samt "Lägga krokben för matte sena kvällar när det är mörkt och telefonen ringer".

Jag är så nöjd att jag nu har två! :)
 
Sv: Musskrämmare

Bra idé. Men den varianten är inte kompatibel med "Gårdvar". Dessvärre.

Min gårdvar (modell 05):
9323248.jpg
 
Sv: Musskrämmare

Jag har en i vardagsrummet och har inte haft några möss.
Satte dit den i Nov.
1 mus har jag hört men den försvann lika snabbt.
 
Sv: Musskrämmare

Vi har också en Silverline och jag tycker den funkar sådär faktiskt. Ljudet störs jag inte av när den står i det läget den gör nu, dvs winter och quick. Sätter jag däremot över den på sommar så kan jag höra den om jag är i närheten. Men jag tycker inte det är sååå farligt.
Vi fångar fortfarande möss i vaskskåpet men jag anar att de elektromagnetiska vågorna och ultraljudet som Silverline'en ger ifrån sig inte går in dit.. Har funderat på att flytta den men har inte något lämpligt uttag närmre vasken... Och ja, den sitter i köket.

Angående om det stör hund eller katt så gör det INTE det då det endast är gnagare som påverkas av ljudet. Så har man kanin eller andra gnagare så rekommenderas inte Silverline!
 
Sv: Musskrämmare

Inte alls bra. Dom små musjäklarna sprang o gömde sig under våra kuddar i sängen.....

Skämtar bara. Har aldrig provat dom.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 093
Senast: Gunnar
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 229
Senast: Acto
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
736
Senast: ptr
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
355
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Mindre kombi?
  • Bärstol

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp