Musskrämmare

Sv: Musskrämmare

Vi har allt varianten "Kissekatt" hemma också. Den sorten är väldigt trevlig, men mellanväggen i huset kommer man inte in i på något vis. Det är väl mössen som klättrar hela vägen nerifrån, men katten kan inte komma dit. (Han är dock ganska intresserad av väggen) Därför tänkte jag att sen musskrämmare kunde vara en lösning. Vår kisse är kompatibel med hunden också. Här är en bild på härlig hund:
th_tuffesnart3r.jpg

I stallet och på loftet har vi helt musfritt för den ena katten bor i sadelkammaren. (och har ofta sällskap av den andra)
 
Senast ändrad:
Sv: Musskrämmare

Men åh en sån här måste jag genast leta rätt på, vi har fått jätte problem med möss nu och med en lite 9 månaders grabb som kryper omkring och nyfiknar sig på allt så känns det inte så kul.
Katterna blir övergödda av en grannj.... så dom är inte nämvärt intresserade och kommer för övrigt inte in i väggarna och under slasken :cool:
I sadelkammaren får katterna inte vara längre, deras klor har ställt till med lite, vill inte få tex selar sönder klösta, sadlarna känns lite lättare att skydda med rejäla sadelgjordsskydd.

Aja men suveränt för tipset med musskrämmare, det ska genast införskaffas :banana:
 
Sv: Musskrämmare

Skrämmer liv i en gammal tråd

Jag har just flyttat in i ett gammalt hus och fick med en musskrämmare Silverline som ska klara 200 m2. Vi tog bort den för ungarna tyckte att de hörde ett störande pip, men nu har det knaprats i väggarna ett par kvällar och jag satte tillbaka den igen. Den stod i läge sommar, men nu ställde jag om den till vinter. Någon som vet hur den bör vara inställd? Hastigheten gick ju också att ändra och jag har ingen instruktion och hittar inte heller ngn på nätet.
Vare sig hundar eller katt verkar bry sig om den och jag hör den inte heller även om jag lägger örat mot den och jag brukar höra ganska bra i vanliga fall.
Ngn som har instruktionen på den som kan scanna? Jag skulle bli väldigt tacksam.
 
Sv: Musskrämmare

Den verkar iallafall fungera. Vi har inte hört en enda lite gnagning sedan jag satte igång den. Barnen har inte heller klagat nu när den står i läge vinter.
 
Sv: Musskrämmare

Har en bekant vars musskrämmare jag rotade fram igår. Den hade någon klagat på att den tjöt så högt, o ställt ner volymen på den. Antar att de ändrade från Summer till Winter eller nåt. Nu satte vi den på läge Winter och pulsen på Slow. Hittade inga instruktioner eller nånting. Hör om man lyssnar väldigt noga en ljuuuuus ton, men det är inget man hör om man inte lyssnar efter det. Första 10 sekunderna tjöt den däremot, för att sen tystna.

Är oxå glad om någon har en beskrivning som jag kan vidarebefodra till min vän. Sökte på nätet men tillverkaren verkar inte ens ha den upplagd, hittade bara deras andra produkter med manualer.

Kunde läsa mig till att man måste ändra frekvensen o hastigheten med jämna mellanrum för att inte djuren ska vänja sig, men det står ingenstans hur ofta o så.
 

Liknande trådar

Hemmet Vill ha en snöslunga för mindre yta, men vill inte slåss med nån bensinmotor. Är det nån som har erfarenhet av batteridrivna snöslungor...
Svar
7
· Visningar
516
Senast: ylvali2
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 535
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 613
Senast: Buongusto
·
IT & mobiler Jag hittar inte vad jag söker och provar nu med bukes samlade erfarenhet. Det jag söker är ett headset liknande det på bilden, med lång...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp