mycket flåsig hund

Sv: mycket flåsig hund

DF försäkringen täcker bara upp till valppriset, hur den kan täcka självrisker förstår jag inte då hundens egen veterinärvårdsföräkring inte kan nyttjas om det är ett dolt fel.

Det håller jag med om! Men undantag finns alltid :) Däremot är PDA mellan Lungarterien (Truncus pulmonalis) och Aortan, inte lungvenen ;)

Skit, jag satt och funderade och gick igenom alla vener och artärer in och ut ur hjärtat till och från lungan för att det skulle bli rätt, ändå lyckades det bli fel. :angel:

Det är mellan utgående kärl från hjärtat till lungan och aortan då alltså? För det är väl den enda icke syresatta artären det där? Jag tänkte att det blev den enda syresatta venen, dvs den som går från lungan och in i vä förmak men det är det inte då? Eller har jag snurrat ihop det alldeles nu? Är det inte att syresatt blod shuntas förbi vä hjärthalva och går rakt ut i aortan? Måste kolla upp.

Min hund andades på det sättet när hon fick problem med hjärtat, hade otroligt mycket vatten i lungorna osv. Men det kanske kan ha med dålig kondition att göra också, men det är nog en bra ide att kolla upp hjärtat.

läs hela tråden så ser du att hunden är kollad och fått diagnos. :)

ja vi har kollat upp dolda fel förs med uppfödaren. :) enligt veterinär besiktning var hon helt Ua på allt. hon ska dit på tisdag igen för ett ultraljud på hjärtat sen efter det får ni nog veta exakt vad som ska hända. vet inte om jag berättade det men de hittade även en matficka på strupen men det är ju inte det största problemet direkt...

Hej!

Det är länge sedan du skrev detta inlägg men jag är intresserad av vilken ras det var som fick problemet porta cava shunt och vilket föräkringsbolag du hade registrerat valpkullen i.

Anledningen är att jag har råkat ut för samma sak och Folksam nekar mig ersättning pga att valpen var mindre är de andra i kullen. Valpen är vet. undersökt tre gånger en vid 5 veckors ålder för att utesluta någon sjukdom, en vid 8 veckor och sen sista vid leverans. Alla gånger har veterinärerna gett henne UA men ändå skulle jag ha misstänkt något tycker Folksam...suck

Hoppas du läser detta och kan ge mig ett svar.

Hej!

Det är länge sedan du skrev detta inlägg men jag är intresserad av vilken ras det var som fick problemet porta cava shunt och vilket föräkringsbolag du hade registrerat valpkullen i.

Anledningen är att jag har råkat ut för samma sak och Folksam nekar mig ersättning pga att valpen var mindre är de andra i kullen. Valpen är vet. undersökt tre gånger en vid 5 veckors ålder för att utesluta någon sjukdom, en vid 8 veckor och sen sista vid leverans. Alla gånger har veterinärerna gett henne UA men ändå skulle jag ha misstänkt något tycker Folksam...suck

Hoppas du läser detta och kan ge mig ett svar.

Liknande trådar

Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
6 105
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 123
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Jag har en blandrastik på lite över 2år. Hon går fint i kopplet förutom när man är på något nytt ställe (ska lukta överallt) men det är...
Svar
10
· Visningar
2 375
K
Hundhälsa min blandras hund på 1 år och 2 månader är världens snällaste och gosigaste hund. lydig och inga problem så. vi bor i utkanten av en...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: katja40
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka