Mycket otrevlig hund !

Kan du inte förklara istället för att vara dryg. Jag ber om ursäkt för jag inte kan hund :/

Nej jag springer inte fram till folk. Men det ÄR ingen hund som sprungit fram till henne ? Då jag vet inte hur du gör den jämförelsen? Bara hon ser en hund passera så blir hon arg. Även om inte hunden ens tittar åt henne ?
Vi gick bland annat förbi en snäll spanielhund som bara gick och tittade bort och "min " hund ville "slåss " med den ?
Hennes metod funkar ju uppenbarligen om ingen går fram till henne. Så då fortsätter hon.

Beteendet du beskrev när hon "vallade" och skällde dom i örat betyder oftast " men stick då För faan".
 
Kan du inte förklara istället för att vara dryg. Jag ber om ursäkt för jag inte kan hund :/

Nej jag springer inte fram till folk. Men det ÄR ingen hund som sprungit fram till henne ? Då jag vet inte hur du gör den jämförelsen? Bara hon ser en hund passera så blir hon arg. Även om inte hunden ens tittar åt henne ?
Vi gick bland annat förbi en snäll spanielhund som bara gick och tittade bort och "min " hund ville "slåss " med den ?
Om du kunnat ha hunden i en hundrastgård, tror jag inte den vill slåss - hundar kan dock låta mer kopplade än utan. Hundar har bra minne - vissa släpper saker, vissa inte. Det kan ha hänt något när hon var mindre/yngre - eller hon helt enkelt bara är så.
Hundar i koppel reagerar även ofta mer än hundar som är lösa.
 
Okej jag ska tänka på det :)
Föds hundar osäkra eller har något hänt henne ?
Jag tycker hon är otrevlig ute men hon är mysig inomhus :)
Dels kan det vara dålig avel, små hundar brukar det sällan vara några mentala bedömningar på och 3 kg är ju en väldigt liten hund. Små hundar brukar även ha problem med att andra människor böjer sig över dem för att klappa vilket kan uppfattas som ett hot oavsett storlek på hund, de har generellt dåliga erfarenheter av barn som behandlar dem som leksaker och när det gäller stora hundar kan det räcka med att hon blivit översprungen och gjort illa sig eller blivit skrämd av någon. Är de dessutom uppväxta med en ägare som behandlar dem som porslinsfigurer kan de utveckla rädslor.
 
Jag är hundvakt åt min väns hundar och jag har mer och mer lagt märke till hur "bitchig " den ena är. Det är två tikar och den andra är som dom flesta hundar är -trevlig och glad:)
Den bitchiga anfaller den andra om den försöker hoppa upp i sängen och ute på promenad går hon med svansen slickad längs ryggen och vrålskäller mot andra hundar. Medans den andra bara tittar. Vi var i en hundlekgård och den snälla hälsade på dom andra hundarna genom att vifta på svansen och lukta av dom och sedan leka lite medans bitchen ställde sig bredbent nästan på dom andra hundarna och liksom vallade dom medans hon skällde dom rakt i öronen :/ Ingen av hundarna i rastgården verkade tycka om henne det minsta. Även människor som skulle klappa henne fick en utskällning.
Varför är hon sådan ? Är det vanligt bland hundar ?
Hon är snäll och mysig inomhus mot mig och andra hon känner :)

Väldigt taskigt att ta in en sådan hund på hundrastgård och låta främmande människor hälsa.
 
Synd att inte ägaren till hunden har förklarat för dig hur hunden fungerar.
Hon låter inte alls som en otrevlig hund, bara en hund som inte gillar andra hundar.
Det kan bero på osäkerhet som någon säger men det kan också vara så enkelt att hon inte vill umgås med kreti o pleti.
Jag har en sådan hund. Han har ingen som helst glädje av andra hundar men älskar att umgås med mig och andra människor.
Skulle aldrig ta med honom till en hundrastgård.
 
Jag tycker det låter som ett typexempel på en osäker hund som gör sitt bästa att hålla hundar/folk på avstånd när den inte får stödet från föraren i det som uppfattas som jobbigt.

Sen blir jag riktigt beklämd av att hunden beskrivs som "Mycket otrevlig". Jag hoppas inte ägaren kommer över den här tråden. Jag hade blivit mycket besviken och arg om min hundvakt hade skrivit så om min hund på ett offentligt forum.
 
Jag tycker det låter som ett typexempel på en osäker hund som gör sitt bästa att hålla hundar/folk på avstånd när den inte får stödet från föraren i det som uppfattas som jobbigt.

Sen blir jag riktigt beklämd av att hunden beskrivs som "Mycket otrevlig". Jag hoppas inte ägaren kommer över den här tråden. Jag hade blivit mycket besviken och arg om min hundvakt hade skrivit så om min hund på ett offentligt forum.


Jag får samma uppfattning och skulle också bli besviken - samtidigt tycker jag nog att ägaren skulle haft en betydligt tydligare dialog med sin hundvakt innan överlämningen om hur det är lämpligt att hantera båda hundarna. Rent generellt skulle jag aldrig tillåta att Någon tog med Någon av mina hundar till en hundrastgård och därmed basta liksom, och det skulle jag nog skriva ned och sätta upp på kylskåpet hemma hos den det berörde om det behövdes.

Samtidigt tycker jag också, @Lalinea, att du borde kontakta ägaren i första om det är någonting du funderar på runt just den hunden. Här på forumet vore det lämpligare med en generell diskussion.
 
Jag får samma uppfattning och skulle också bli besviken - samtidigt tycker jag nog att ägaren skulle haft en betydligt tydligare dialog med sin hundvakt innan överlämningen om hur det är lämpligt att hantera båda hundarna. Rent generellt skulle jag aldrig tillåta att Någon tog med Någon av mina hundar till en hundrastgård och därmed basta liksom, och det skulle jag nog skriva ned och sätta upp på kylskåpet hemma hos den det berörde om det behövdes.

Samtidigt tycker jag också, @Lalinea, att du borde kontakta ägaren i första om det är någonting du funderar på runt just den hunden. Här på forumet vore det lämpligare med en generell diskussion.

Vad ägaren har haft för dialog vet vi ju inte. Det kan ha funnits råd.

Men att disskutera, analysera och dra slutsattser om andras hundar på forum känns aldrig ok. Det går alltid att lyfta frågor och problem på ett neutralare sätt.
Kände bara att jag ville säga det då många läser här och kanske blir aktiva användare själva så småning om.
 
Vad ägaren har haft för dialog vet vi ju inte. Det kan ha funnits råd.

Men att disskutera, analysera och dra slutsattser om andras hundar på forum känns aldrig ok. Det går alltid att lyfta frågor och problem på ett neutralare sätt.
Kände bara att jag ville säga det då många läser här och kanske blir aktiva användare själva så småning om.

Håller med om båda!
Jag tyckte bara att en del har gått lite hårt åt TS här i tråden trots att det är rätt uppenbart att det inte finns någon jättekoll, sedan råkade det mest bli din knapp jag lånade.
 
Orkar inte svara alla. Voff med flera . Ni behöver inte ge mig en massa skit utan att ens läsa ordentligt. Hunden är bland annat INTE alls trevlig mot sin kompis som någon påstod. Och hunden är i lekgården med sin ägare också. Så hur ska jag veta att ni tycker jag är ett pucko som också gick dit för att hon skulle få vara utan koppel?
Det var också en allmän undran jag hade i mitt första inlägg. Jag har även efter det frågat flera gånger om hundar i allmänhet beter sig så här.
Att hunden är otrevlig har jag sagt till ägaren och även ägaren kallar den för det!
Jag skulle själv inte vilja ha en hund med den personligheten som den här hunden har.
Jag fick mycket bra svar av flera här som har lite pedagogik och tackar för dom. Men voff med flera. Bara så ni vet. Ni skrämmer bort mig från att lära mig mer här med era bitska svar. Det är tråkigt när man inte vågar fråga längre.
 
Så man man bara diskutera sin egen hund här inte hundar ?
Vad ägaren har haft för dialog vet vi ju inte. Det kan ha funnits råd.

Men att disskutera, analysera och dra slutsattser om andras hundar på forum känns aldrig ok. Det går alltid att lyfta frågor och problem på ett neutralare sätt.
Kände bara att jag ville säga det då många läser här och kanske blir aktiva användare själva så småning om.
 
Orkar inte svara alla. Voff med flera . Ni behöver inte ge mig en massa skit utan att ens läsa ordentligt. Hunden är bland annat INTE alls trevlig mot sin kompis som någon påstod. Och hunden är i lekgården med sin ägare också. Så hur ska jag veta att ni tycker jag är ett pucko som också gick dit för att hon skulle få vara utan koppel?
Det var också en allmän undran jag hade i mitt första inlägg. Jag har även efter det frågat flera gånger om hundar i allmänhet beter sig så här.
Att hunden är otrevlig har jag sagt till ägaren och även ägaren kallar den för det!
Jag skulle själv inte vilja ha en hund med den personligheten som den här hunden har.
Jag fick mycket bra svar av flera här som har lite pedagogik och tackar för dom. Men voff med flera. Bara så ni vet. Ni skrämmer bort mig från att lära mig mer här med era bitska svar. Det är tråkigt när man inte vågar fråga längre.
Äsch, fråga på. Klart du ska fråga, många här är väldigt duktiga och allt kommer ju inte fram i första inläggen så det är lätt att dra förhastade slutsatser. :)
 
Äsch, fråga på. Klart du ska fråga, många här är väldigt duktiga och allt kommer ju inte fram i första inläggen så det är lätt att dra förhastade slutsatser. :)
Ja det går ju ignorera dom som bara vill dumförklara en och låta er som svarar på frågorna man har på riktigt svara :D jag kan häst men skulle aldrig skriva så elakt till en nybörjare som vissa gör mot hundnybörjare här :/
 
Är det för dom sitter fast då, i kopplet ? Och blir ännu räddare om det nu beror på rädsla /osäkerhet ?
Om du kunnat ha hunden i en hundrastgård, tror jag inte den vill slåss - hundar kan dock låta mer kopplade än utan. Hundar har bra minne - vissa släpper saker, vissa inte. Det kan ha hänt något när hon var mindre/yngre - eller hon helt enkelt bara är så.
Hundar i koppel reagerar även ofta mer än hundar som är lösa.
 
Orkar inte svara alla. Voff med flera . Ni behöver inte ge mig en massa skit utan att ens läsa ordentligt. Hunden är bland annat INTE alls trevlig mot sin kompis som någon påstod. Och hunden är i lekgården med sin ägare också. Så hur ska jag veta att ni tycker jag är ett pucko som också gick dit för att hon skulle få vara utan koppel?
Det var också en allmän undran jag hade i mitt första inlägg. Jag har även efter det frågat flera gånger om hundar i allmänhet beter sig så här.
Att hunden är otrevlig har jag sagt till ägaren och även ägaren kallar den för det!
Jag skulle själv inte vilja ha en hund med den personligheten som den här hunden har.
Jag fick mycket bra svar av flera här som har lite pedagogik och tackar för dom. Men voff med flera. Bara så ni vet. Ni skrämmer bort mig från att lära mig mer här med era bitska svar. Det är tråkigt när man inte vågar fråga längre.

Det är klart att det inte alltid är så roligt, men värt att tänka på är att de alra flesta härinne (jag skulle vilja säga alla faktiskt) svarar utifrån vad som är bäst för hunden och vet dessutom bara det du skriver - eller inte skriver. Som att ägaren också tar med hunden till hundparken till exempel, vilket låter helt uppåt väggarna i mina öron! Det är ju inte alls en lämplig miljö för en hund som reagerar på det viset, var är nöjet i det besöket?
Kanske borde du visa den här tråden för ägaren trots allt, så att hen också får tips på hur det går att hjälpa den lilla tiken? :)
Hundar är generellt inte "otrevliga"... däremot kan de ju ha olika personligheter, temperament och vanor eller ovanor precis som vilket djur som helst. Jag som har terrier och spets skulle vilja säga att det är mer ovanligt med hundar bland de hundtyperna som Vill umgås med kreti och pleti, till exempel. det har de inget som helst utbyte av.
Att de säger ifrån är inte otrevligt, bara normalt.
 
Man får ju uppfattningen av att hundar är flockdjur och behöver vänner liksom hästar ? Men hundar kan alltså vara som många katter också och bara vilja vara ensamma ?
Synd att inte ägaren till hunden har förklarat för dig hur hunden fungerar.
Hon låter inte alls som en otrevlig hund, bara en hund som inte gillar andra hundar.
Det kan bero på osäkerhet som någon säger men det kan också vara så enkelt att hon inte vill umgås med kreti o pleti.
Jag har en sådan hund. Han har ingen som helst glädje av andra hundar men älskar att umgås med mig och andra människor.
Skulle aldrig ta med honom till en hundrastgård.
 
Ja det går ju ignorera dom som bara vill dumförklara en och låta er som svarar på frågorna man har på riktigt svara :D jag kan häst men skulle aldrig skriva så elakt till en nybörjare som vissa gör mot hundnybörjare här :/
Nåja, de du tycker är dumma är väldigt bussiga egentligen, ni kom nog på fel tass med varandra. Vi bjäbbar i de andra forumen med så stickor och strån flyger emellanåt, med låsta trådar, rensade inlägg och avstängda medlemmar som resultat. Jag är inte så mycket bättre alla gånger. :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 512
Senast: fejko
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
6 943
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
11 991
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 149
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp