Mystisk hälta?

Sv: Mystisk hälta?

Nu förstår jag dig inte, TS är väl mest frustrerad över att få två olika råd och vill ha synpunkter och ventilera frustrationen. Hon har ju frågat veterinären och svaret är väl knappast ändras så länge hästen inte visar hälta.
 
Sv: Mystisk hälta?

Jag förstår lika lite utifrån hur TS svarat sen dess om inte annat ? Har du läst utvecklingen i fråga om svar från ts ?
 
Sv: Mystisk hälta?

Varför frågar du här öht ???

Fråga din veterinär??

Varför ska du stressa igång öht ? Antar pga att hästen hoppar ur hagen osv ?

För jag bad om råd och frågade vad andra hade gjort i min situation! Jag stressar ingenting. Hästen har inget gips längre, haltar inte, är ej öm, varm svullen eller visar obehag när man kratsar hovar (som jag skrivit tidigare) Och då frågade jag om ni hade vågat motionera er häst om ni hade varit i min situation.
Hoppa ur hagen var fel formulering inser jag nu, när jag tar in henne så "springer/hoppar" hon genom grinden när man knäppt fast grimskaftet och så brukar hon inte göra...
 
Sv: Mystisk hälta?

Jamen då är det ju din tydlighet /otydlighet i fråga om svar som leder till förvirring i sig hur det tolkas .
Oavsett så är ju den du ska rådfråga veterinären utifrån allt . Som sagt .
Litar du inte på denna så byt veterinär .
 
Sv: Mystisk hälta?

Jamen då är det ju din tydlighet /otydlighet i fråga om svar som leder till förvirring i sig hur det tolkas .
Oavsett så är ju den du ska rådfråga veterinären utifrån allt . Som sagt .
Litar du inte på denna så byt veterinär .

Ja, jag var otydlig och jag tar på mig det om det leder till förvirring hos vissa människor. Har fått flera svar att jag skall köra på veterinärens råd, så jag går på det. Jag har fullt förtroende för min veterinär. Tack för dina svar!
 
Sv: Mystisk hälta?

Önskar verkligen stort lycka till :) tror det löser sig fint utifrån rapport men som sagt vetten är den du ska konsultera !
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 692
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 037
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: MiniLi
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 712
Senast: Meglio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp