Bukefalos 28 år!

När är det dags att gå upp en klass?

ujent96

Trådstartare
Funderar lite på när det är dags att gå upp en klass?

Har detta året legat ganska stabilt mellan 64-66% i La 1 med någon enstaka placering. När tycker ni det är dags att gå upp till La:3 alt La:4? Till saken hör att jag bor i Skåne där konkurrensen ibland känns "mördande", vilket gör att man tvekar lite längre innan man tar steget upp i klasserna.

När jag startar en ny klass vill jag vara så pass redo att man de första gångerna ligger nånstans i mitten eller strax under. Är det realistiskt att tro att innan året är slut kan man starta i en högre klass? ( Vi tränar och rider ofta igenom La:4 på träning...:)
 
Sv: När är det dags att gå upp en klass?

La:3 tycker jag personligen är lättare än la:1, beror ju på vad man sitter på för häst ifs men för mig är det ett mjukare program så de tycker jag helt klart att du kan rida. Och om du tränar LA:4 och allt känns bra så varför inte testa den också? Är ju lite högre svårighetsgrad i den med tanke på samlingen men skadar ju inte att testas? :)
 
Sv: När är det dags att gå upp en klass?

Håller med om att LA:3 känns lite smididgare att rida än LA:1 så den tror jag du kan rida nu. Och varför inte testa LA:4 om ni nu brukar rida igenom det programmet? Jag personligen tycker att man utvecklas lite genom lite mer svårigheter, annars blir man lätt lite lat.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 744
Senast: Valle
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 741
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 781
Senast: Mia_R
·
L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 564
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp