Bukefalos 28 år!

när använder ni ert sadelskåp?

Buck

Trådstartare
och hur använder ni det?
Har ni det stående i transporten eller kör ni ut det utanför? Har ni det alltid mer er eller bara på meeting?
Tömmer ni det efter varje gång eller har ni allt förutom sadel och träns stående i skåpet?

liten fundering bara då jag råkade köpa ett begagnat :) (tycker egentligen att de är osmidiga och skulle bygga själv, men en hög med andra projekt kom ivägen.. )
 
och hur använder ni det?
Har ni det stående i transporten eller kör ni ut det utanför? Har ni det alltid mer er eller bara på meeting?
Tömmer ni det efter varje gång eller har ni allt förutom sadel och träns stående i skåpet?

liten fundering bara då jag råkade köpa ett begagnat :) (tycker egentligen att de är osmidiga och skulle bygga själv, men en hög med andra projekt kom ivägen.. )
Nu har vi inbyggt sadelskåp och kör oftast två hästar, så nu står det mest i ett uthus... Men när jag skaffade det var det toppen tyckte jag. Jag hade det stående utanför sadelkammaren och hade det mesta man behöver på tävling, utom sadel och träns, hängande i det. Sånt som jag även använde när det inte var tävling/träning hade jag dubletter av. När jag skulle packa för tävling eller träning hade allt sina speciella platser i skåpet. På så sätt såg jag direkt om allt var packat eller inte. Jag rullade bara in skåpet i sadelkammaren och fyllde på med det jag behövde. Tävlingspackningen gick på nolltid!
På tävlingsplatsen rullade jag ut släpet, öppnade locket och hängde kavajen på det. På så sätt var det lätt att sadla och fixa fast jag alltid åkte ensam.
 
och hur använder ni det?
Har ni det stående i transporten eller kör ni ut det utanför? Har ni det alltid mer er eller bara på meeting?
Tömmer ni det efter varje gång eller har ni allt förutom sadel och träns stående i skåpet?

liten fundering bara då jag råkade köpa ett begagnat :) (tycker egentligen att de är osmidiga och skulle bygga själv, men en hög med andra projekt kom ivägen.. )

Nu har jag ju inget själv men en i stallet har ett. Dom har med det på alla tävlingar! Ingen sadelkammare i transporten så då är det ju väldigt smidigt att ha skåpet så man slipper Asa in allt i bilen. När det inte är tävling står det i sadelkammaren med tävlings tillbehör i så det bara är att hänga in sadeln och tränset!
 
Mitt står i släpet, i tomma spiltan. Har sadel etc där i och det står längst bak så det är lätt att komma åt när jag åker själv.

Det är tomt när vi inte ska träna.
 

Liknande trådar

Fordon Jag vet, jag har startat ett antal trådar genom åren på samma tema men nu är det dags på riktigt. Min lilla V40 hade stora problem med...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 963
Senast: super
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 945
Senast: Görel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 773
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp