Bukefalos 28 år!

När badar era hundar?

blizz

Trådstartare
Precis som rubriken lyder: när låter ni era hundar börja bada ute efter vintern?
 
Runt slutet av april när dom fyller Göta kanal (jag har den bakom huset) sen har det hänt att hon slängt sig i när det bara är slaskvatten på botten om någon fågel varit väldigt frestande.
 
Simtränar gör vi när det blir ca 20 grader i vattnet, sen har var ena hund en förkärlek att plaska i vattenfyllda diken, hon bekymrar inte sig om temperatur. Men bada helt får de inte göra förrän vattnet är behagligt. Vår fys-ansvariga som bestämmer 😜
 
Här snöbadas det ännu, då vi fortfarande varken har isfritt eller barmark. Men de får bada när de vill. Är bara en som egentligen vill bada. Och för honom spelar årstid ingen roll :p
 
Min ena har badat hela vintern. Inte simmat, men lagt sig ner med magen mot botten :) simmar gör dom när det blir sådär runt 18 20 grader i luften.
 
Mina hundar har badat när de kan hitta vatten som inte är fruset. Dom lägger sig gärna i iskallt vatten när dom är varma.
 
När det är (tillräckligt) isfritt, vill inte att hunden ska få för sig att själv börja leta efter vakar på is med strömmande vatten under.
 
Har alltid haft badkrukor till hundar, är det riktigt varmt så går dom ner i en bäck för att svalka sig men alltid så dom kan stå på bottnen.
 
28118

Här badar mastiffen vi hade bland isflaken. Så snart isen gått upp, så det inte är farligt, så får hundarna bada, om de vill. Chowarna är dåliga på att vilja bada, t o m under heta sommardagar.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken lyder. Rider du med säkerhetsväst? Rider du inte med säkerhetsväst? Varför? 😊
2 3
Svar
42
· Visningar
3 144
Senast: sweep
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 942
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Om man vill slippa vintern med kyla och snö vilket land är då lämpligt att vara i med hundar? Gärna runt 20-22 grader.
2
Svar
26
· Visningar
1 751
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp