Bukefalos 28 år!

När det känns som om man inte älskar....

Sv: När det känns som om man inte älskar....

Just det med att ha lust att göra något är nått som blivit bättre, innan jag tog hjälp ville jag inte göra någonting. Rörde inte hästen på flera månader utan bara jobbade, åt och sov i princip. Efter min sjukskrivning känns det som om lusten att göra något är på väg tillbaka, men hur får man gjort något "eget" när man har en 4 åring & en 8-åring som ständigt kräver uppmärksamhet av sin mamma......

Jag tror att dina barn kan vara mer i behov av dej just för att du inte orkar. Att känna som barn att mamma inte vill gör att man gör allt för att få mammans uppmärksamhet för den är så livsviktig för en.
Jag tror att du skulle göra er alla en tjänst om du verkligen tog dej tid att bara vara du för att sedan orka vara mamma en stund. Dina barn skulle förmodligen bli mindre krävande om de känner att du orkar verkligen vara närvarande när ni träffas.
Kanske kan du åka iväg regelbundet, hyra en stuga eller låna av någon bekant en eller ett par helger i månaden när det bara är du som ska bestämma om du ens vill gå upp ur sängen eller bara ligga kvar och läsa en bok.
Huvudsaken tror jag är att det är regelbundet så att du vet att du ska iväg då och då och klarar av vardagen hemma mycket bättre när du vet att du snart får en paus igen.
 
Sv: När det känns som om man inte älskar....

Ja!

Sätt dig med med pappan och förklara att nu så MÅSTE han se till att du regelbundet får egen tid, och att du kommer iväg ett par dar för att läka.
Sen när du mår bättre så får ni se till att ni delar ansvaret men just nu får han ta över.
Det är klart att det går, det blir kanske obekvämt och struligt, men det är bättre att det blir det nu och du kan undvika att klappa ihop totalt. Ni får helt enkelt behandla problemet som om du tex hamnat på sjukhus!
 
Sv: När det känns som om man inte älskar....

Jag håller helt med dig om småsakerna. Ofta är jag uppe i varv när jag kommer hem från jobbet och då kan det kännas som om det bara blir en massa mer att tänka på (köpa present till nästa barnkalas, nya vårskor som äldsta behöver, hur vi ska göra med semestern, skriva under lappar från dagis etc etc) och det kan skapa en molande stress. Jag orkar inte alltid vara så närvarande som mina barn vill i den situationen. Jag älskar mina barn jättemycket men den situation man befinner sig i som småbarnsförälder ÄR krävande. Jag önskar mig en assistent som kunde jobba undan allt det där pillet så att jag kan ägna mig åt det som är viktigt.
 
Sv: När det känns som om man inte älskar....

Insiktsfullt?
På vilket sätt var det insiktsfullt och inte skuldbeläggande?

Det ungår väl ingen att TS har ångest eller är införstådd med att situationen inte gynnar hennes barn?!
TS känsla sitter med största sannolikhet djupare än att hon utifrån barnens situation och "ev framtida biverkningar" ska kunna övertala sig själv till ändring.

Har man skaffat barn så är det ens ansvar att skydda dem mot allt anser jag.

Och känner man på detta sättet så måste man tänka ett steg längre eftersom barnen faktiskt påverkas i allra högsta grad.

Förstår inte alls varför man inte får ifrågasätta eller säga vad man tycker!!??

Visst ts mår dåligt men mår hennes barn dåligt pga det så måste ts göra något för att barnen inte skall må dåligt. Ts måste göra vad som är bäst för barnen och ha en mamma som tänker så måste vara den värsta mardrömmen som finns för barn..

Visst ts kan tycka synd om sig själv men jag tycker betydligt mer synd om hennes barn, sedan kan ni alla hänga mig för det är min åsikt..
 
Sv: När det känns som om man inte älskar....

Jag tror att dina barn kan vara mer i behov av dej just för att du inte orkar. Att känna som barn att mamma inte vill gör att man gör allt för att få mammans uppmärksamhet för den är så livsviktig för en.
Jag tror att du skulle göra er alla en tjänst om du verkligen tog dej tid att bara vara du för att sedan orka vara mamma en stund. Dina barn skulle förmodligen bli mindre krävande om de känner att du orkar verkligen vara närvarande när ni träffas.
Kanske kan du åka iväg regelbundet, hyra en stuga eller låna av någon bekant en eller ett par helger i månaden när det bara är du som ska bestämma om du ens vill gå upp ur sängen eller bara ligga kvar och läsa en bok.
Huvudsaken tror jag är att det är regelbundet så att du vet att du ska iväg då och då och klarar av vardagen hemma mycket bättre när du vet att du snart får en paus igen.

Håller med dig fullt ut :bow:
 
Sv: När det känns som om man inte älskar....

Har man skaffat barn så är det ens ansvar att skydda dem mot allt anser jag.

Och känner man på detta sättet så måste man tänka ett steg längre eftersom barnen faktiskt påverkas i allra högsta grad.

Förstår inte alls varför man inte får ifrågasätta eller säga vad man tycker!!??

Visst ts mår dåligt men mår hennes barn dåligt pga det så måste ts göra något för att barnen inte skall må dåligt. Ts måste göra vad som är bäst för barnen och ha en mamma som tänker så måste vara den värsta mardrömmen som finns för barn..

Visst ts kan tycka synd om sig själv men jag tycker betydligt mer synd om hennes barn, sedan kan ni alla hänga mig för det är min åsikt..


Ja, det är ett ansvar.
En fotgängare kan alltid hävda sin rätt när hen blivit överkörd på ett övergångsställe också men till vilken nytta?

TS har tagit tag i det, här luftar hon sig.
Det finns ingen quick fix, TS kan varken lura sig själv eller barnen att hon känner annat än vad hon faktiskt känner. Hur gärna hon än skulle vilja.
Att läka och bearbeta ett sår undertiden man står i skiten och inte får andrum är dessutom skitsvårt.

Därav min fullständiga irritation.
Jag lämnar detta nu eftersom jag inte vill fortsätta glödga och strö ännu mer salt i såren.
 
Sv: När det känns som om man inte älskar....

Det är ganska lätt att åka iväg ett tag speciellt när barnen är så pass stora.

Jag har sett till från början att jag fått lite "egen"tid även om det bara har varit att åka iväg och handla. Dock så är jag så pass ny mamma att jag vill vara hela tiden med mitt barn.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 244
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 273
Senast: Destiny_D
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 098
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 696
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Pysseltråden
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Bygga flyttbar ligghall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp