När har man "förbrukat" sina kval? (ponny)

break_a_leg

Trådstartare
I TR står det att kval till nationell och elittävling ska under det föregående eller innevarande året.

Så långt är jag med ;)

Exempel: Jag red en regional P1:a sent 2006 på 63% - därmed är jag kvalad till nationell nivå 2007. Under 2007 rider jag enbart nationella tävlingar, men kvalar inte till SM.

Min fråga är då: Måste jag under 2008 rida ännu en regional P1:a på över 62%?
 
Sv: När har man "förbrukat" sina kval? (ponny)

Ja, det måste man.
Dvs:
Om man ska rida nationell/elit under 2008 måste kvalet ha tagits under innevarande (2008) eller föregående (2007). När på året spelar ingen roll.

Men hur blir det om man har tagit 62% nationellt men inte regionalt under "kvaltiden". Kan det räknas som nationellt kval?
 
Sv: När har man "förbrukat" sina kval? (ponny)

Men hur blir det om man har tagit 62% nationellt men inte regionalt under "kvaltiden". Kan det räknas som nationellt kval?

Det är lite det jag undrar över...

Men det kanske någon domare/domarkandidat kan svara på?
 
Sv: När har man "förbrukat" sina kval? (ponny)

Men hur blir det om man har tagit 62% nationellt men inte regionalt under "kvaltiden". Kan det räknas som nationellt kval?

Jag vet inte hur TR-texten lyder, men jag kan tänka mig att det gäller att rida på 62% på LÄGST regional tävling.
 
Sv: När har man "förbrukat" sina kval? (ponny)

Så kan det mkt väl vara, jag funderade på just det, men det känns betydligt lättare att bara ta det där kvalet igen. För säkerhets skull.
 
Sv: När har man "förbrukat" sina kval? (ponny)

I TR står det att kval till nationell och elittävling ska under det föregående eller innevarande året.

Så långt är jag med ;)

Exempel: Jag red en regional P1:a sent 2006 på 63% - därmed är jag kvalad till nationell nivå 2007. Under 2007 rider jag enbart nationella tävlingar, men kvalar inte till SM.

Min fråga är då: Måste jag under 2008 rida ännu en regional P1:a på över 62%?

Rider du på över 62% på nationell tävling under 2007 så gäller det naturligtvis som kval, du behöver ju inte ner till regional nivå för det.
 
Sv: När har man "förbrukat" sina kval? (ponny)

Det fattar jag... Men det finns ju faktiskt de som får till ett kval på regional nivå och sedan rider på lägre % än 62 på de nationella.

(Jag bara frågar av ren nyfikenhet, det finns ju en del ekipage som faktiskt rider mindre bra på nationell nivå.)
 
Sv: När har man "förbrukat" sina kval? (ponny)

Det fattar jag... Men det finns ju faktiskt de som får till ett kval på regional nivå och sedan rider på lägre % än 62 på de nationella.

(Jag bara frågar av ren nyfikenhet, det finns ju en del ekipage som faktiskt rider mindre bra på nationell nivå.)

Du måste kvala inom perioden oavsett om det sker på regional eller nationell tävling och har du aldrig någonsin ridit på 62% nationellt så måste du ju givetvis ha ett nytt kval innan kvalperioden går ut.

Klarar man inte det måste man ju kvala om regionalt igen.
 

Liknande trådar

Dressyr Sista dagen att pumpa in förslag till nästa års TR och jag sliter med vad jag tycker om kvalreglerna 😅 Vad tycker ni? Har ni lämnat in...
Svar
3
· Visningar
2 724
Senast: Fiorano
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 754
Senast: Unafraid
·
Dressyr Hej! Jag har tävlar en lokal LB på över 62% i höst och nu tränar jag och min ponny på LA/MSV nivå men har inte tävlat i det efter som...
Svar
4
· Visningar
3 828
Senast: hola
·
Dressyr Vad tycker ni? Det kommer iaf att bli mycket färre Msv-starter nästa år;)
2
Svar
29
· Visningar
6 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp