När kunde era barn

Mynta2

Trådstartare
Jag ger mitt svar under. Skriv även när era barn är födda. Våran: 16/12-07

* Hålla huvudet uppe ?
Svar: Ingen aning, för hon har typ nästan alltid kunnat ligga på mage och kika runt. På BVC sa dom hon var jättestark i ryggen.

* Vända från rygg till mage ?
Svar: 28/2-08 (ca 2 mån gammal). Och det var ingen slump. För hon gjorde det flera ggr den dagen.

* Kunde sitta ?
Svar: Maj 2008 (ca 5 mån gammal) kunde hon sitta utan att trilla omkull.

* Kunde krypa ?
Svar: Juni 2008 (ca 6 mån gammal). Kommer ej i håg något datum. Men innan Junis slut, kanske för nån vecka sen, kröp hon riktigt med båda benen och fort. Men nästan hela Juni har hon krupit lite sådär..ena benet har mest släpat efter eller varit i vägen ;)

* Kunde stå ?
Svar: Med stöd juni 2008 (ca 6 mån gammal). Hon verkligen häver sig upp på fötter bara hon har något att hålla i, och sen kan hon stå där ganska länge och glo :)
 
Sv: När kunde era barn

Född 6 okt 2007

Hålla huvudet uppe ?
Vet inte riktigt. Kommer inte ihåg.
* Vända från rygg till mage ?
Ca 7 mån
* Kunde sitta ?
Ca 8 mån, så säkert att man vågar lämna henne utan kuddar. Annars kanske 6 mån med kuddar som säkerhet.
* Kunde krypa ?
Kan hon inte än
* Kunde stå ?
Kan inte än
 
Sv: När kunde era barn

Emil är född 071008

* Hålla huvudet uppe ?
Svar: Vet inte faktiskt, han har osså typ alltid kunnat hålla upp huvudet om man lagt honom på mage.

* Vända från rygg till mage ?
Svar: 4 månader

* Kunde sitta ?
Svar: 7 månader, utan kuddar eller att man måste sitta & passa honom.

* Kunde krypa ?
Svar: Kan inte det ännu, är snart 9 månader.

* Kunde stå ?
Svar: Kan inte det ännu, är snart 9 månader.
 
Sv: När kunde era barn

Född 2007-10-09

* Hålla huvudet uppe ?
Minns inte riktigt

* Vända från rygg till mage ?
15/2-08

* Kunde sitta ?
Juni 2008 ( 8 mån )

* Kunde krypa ?
Han har inte börjat ännu men kämpar på med att öva, få in knäna & stå på armarna. Blir några små frustrerade vrål om dagen;)

* Kunde stå ?
Inte kommit dit ännu. Står om man håller honom under armarna fast det svajjar ju lite i knäna!
 
Sv: När kunde era barn

född 21 maj 2008

* Hålla huvudet uppe ?
det gjorde hon dagen efter hon föddes när hon låg på mage.

* Vända från rygg till mage ?
vet itne riktigt första gången men hon har gjort det ett par ggr.

* Kunde sitta ?
hon kan inte sitta själv men hon är stadig i ryggen och nacken när hon sitter i knät.

* Kunde krypa ?
det gör hon inte men när hon ligger på mage försöker hon.. sparkar med benen och hoppar typ. ser ut som en groda:P

* Kunde stå ?
kan hon inte men håller man i henne står hon ibland. fast bara några sek.


är det normalt att en unge på 5v gör dessa saker?
 
Sv: När kunde era barn

är det normalt att en unge på 5v gör dessa saker?

Tycker inte att man kan säga att någonting är normalt eller onormalt, det är så olika från barn till barn och man ska heller inte jämföra med varann, då blir man bara orolig om ens barn är sen med någonting. ;)

Endel går ju när dom är 8 månader, medans andra går först när dom är 1½ år osv. Tycker allt är normalt egentligen. :idea:
 
Sv: När kunde era barn

Född 070805

* Hålla huvudet uppe ?
Svar: Det har hon kunnat nästan från BB. Men säg 1-2veckor gammal.

* Vända från rygg till mage ?
Svar: 3 månader gammal

* Kunde sitta ?
Svar: 5 månader gammal

* Kunde krypa ?
Svar: Kröp gjorde hon när hon var 6 månader. Men hon ålade sig fram när hon var 4 månader.

* Kunde stå ?
Svar: Men stöd och ställde sig själv mot möbler när hon var 6 månader. Stod stadigt själv när hon var 8månader.
 
Sv: När kunde era barn

Min son Casper, född 2007-05-15

* Hålla huvudet uppe ?
Svar: Från ca 3 veckors ålder.

* Vända från rygg till mage ?
Svar: Vid ca 2,5 månaders ålder

* Kunde sitta ?
Svar: De första bilderna är från när han är 4 månader och 9 dagar. Vet att han satt bra utan stöd ett tag innan det. Han var mycket stadig direkt, trillade nästan aldrig omkull.

* Kunde krypa ?
Svar: Min lilla skrutt är ju en rumphasare, från 6 mån ålder. Kan dock halvkrypa lite nu, som han lärde sig vid 10 månaders ålder.

* Kunde stå ?
Svar: Med stöd: 6 månader.
Svar: Utan stöd: 8 månader.
 
Sv: När kunde era barn

Jason är född 17 februari 2008

Hålla huvudet uppe ?
Han lyfte huvudet och kolla sig omkring när han låg på mitt bröst på förlossningen.

Vända från rygg till mage?
Runt 2 veckor gammal så vände han runt och rullade ur soffan.
Hände sen regelbundet. (inte urtrillandet, men vändandet)

Kunde sitta ?
Utan stöd vid 5 månader.
Han satte sig upp själv från liggande vid 5½ månader.

Kunde krypa ?
6 månader.

Kunde stå ?
Vid 6½ månader reste han sig mot möbler och gick även längs dem.
Klättrade snart upp på allt och vid 10 månader så tog han sina första steg.
 
Sv: När kunde era barn

Oj, jo det är klart:eek::crazy::o
2007 ska det ju stå

Skyller på sömnbrist..
Jason sov oroligt i natt, så han fick ligga i vår säng. Vilket gjorde att han sov som en gris, men jag är halvt död idag.
Samsovnina är inte min grej
 
Sv: När kunde era barn

Nike är född 22 oktober 2007, 6 veckor för tidigt.

* Hålla huvudet uppe ?
Efter nyår nångång, när hon var 2,5 månader okorrigerad ålder. Drygt 1 månad korrigerad.

* Vända från rygg till mage ?
En vecka innan hon skulle bli sex månader.

* Kunde sitta ?
Strax efter sex månader. Sex månader och två veckor typ.

* Kunde krypa ?
Kan hon inte än. Hon är åtta månader och en vecka nu.

* Kunde stå ?
Kan hon inte än.
 
Sv: När kunde era barn

Min son födddes 21:a augusti

* Hålla huvudet uppe ?
Svar: Kommer inte ihåg men jag vet att han kunde det bra vid 2-månaders kontrollen.

* Vända från rygg till mage ?
Svar: 4,5 månader innan det var helt kontrollerat men han var tidigare med att vända från rygg till mage.det gjorde han vid3,5 månader.

* Kunde sitta ?
Svar: Vid ca 6,5 månader kunde han sitta helt utan stöd.

* Kunde krypa ?
Svar: Vid 8 månader, men han ålade sig fram väldigt effektivt länge innan dess. Och han gick med stöd innan han började krypa!

* Kunde stå ?
Svar: Ställde sig upp själv med stöd vid 7-7,5 månader, strax efter började han även att gå med stöd. Vid 9,5 månad började han skäppa och gå utan stöd också.[/QUOTE]

Egentligen är ju sådana saker inget att hänga upp sig på, så länge barnen ligger inom det normala spannet. Att ett barn är tidigt eller sent med att hålla upp huvudet eller gå har ju inget betydelse för dess framtida utveckling. Men det roligt att se hur barnen utvecklas hela tiden :bump:!
 
Sv: När kunde era barn

Min dotter född 22 mars 2006
* Hålla huvudet uppe ?
Svar: Hon var stadig när man satt med henne, men dröjde väl till 2 månader innan hon kunde lyfta huvudet när hon låg på mage.

* Vända från rygg till mage ?
Svar: Ca. 4 månader.

* Kunde sitta ?
Svar: Ca. 7 månader

* Kunde krypa ?
Svar: Vid 9-10 månader

* Kunde stå ?
Svar: Stod bra rätt tidigt, kommer inte riktigt ihåg, men hon gick vid 1-års ålder. Tyckte knappt hon hann börja krypa, så bara gick hon i stället... Tyckte hon var allmänt sen för det mesta, men idag är hon tidigare än jämnåriga i både tal och utvecklig. leker hellre med treåringar som nästan verkar yngre ihop med henne...:crazy:

Det viktigaste är ju trotts allt att barnen mår bra!:idea:
 
Sv: När kunde era barn

Madeleine, född 25/4-06 / Matilda, född 3/5-08

* Hålla huvudet uppe ?
Svar: Ca 2 veckor / 3 veckor

* Vända från rygg till mage ?
Svar: 27/8-06, 4 månader gammal / inte gjort ännu

* Kunde sitta ?
Svar: 4½ månad (utan stöd) / inte gjort ännu

* Kunde krypa ?
Svar: 26/11-06 (7 månader, men kröp baklänges någon månad innan det) / inte gjort ännu

* Kunde stå ?
Svar: Med stöd 3 månader, , reste sig mot fåtölj 7 månader, stod utan stöd 8 månader / inte gjort ännu
 
Sv: När kunde era barn

Min dotter kan inte så mycket än, hon är 2,5 (ja, snarare 2,75) månader gammal. Men IDAG skulle jag påstå att hon lyfte huvudet från magläge på golvet för första gången! Hon lyfte då huvudet plus ena armen, och lyfta sig stadigt (men snett :D) i säkert en minut. Så NU kan jag påstå att hon kan lyfta huvudet! Lyfta det när hon låg på mitt bröst har hon kunnat göra typ hela tiden, men STADIG är hon först typ precis nu :love: Jag som var så orolig att hon var så sen, men nu känns det mycket bättre !!
Återkommer om resten när hon fått för sig att börja rulla eller så :D
 
Sv: När kunde era barn

Jag ger mitt svar under. Skriv även när era barn är födda. Våran: 16/12-07

* Hålla huvudet uppe ?
Svar: Ingen aning, för hon har typ nästan alltid kunnat ligga på mage och kika runt. På BVC sa dom hon var jättestark i ryggen.

* Vända från rygg till mage ?
Svar: 28/2-08 (ca 2 mån gammal). Och det var ingen slump. För hon gjorde det flera ggr den dagen.

* Kunde sitta ?
Svar: Maj 2008 (ca 5 mån gammal) kunde hon sitta utan att trilla omkull.

* Kunde krypa ?
Svar: Juni 2008 (ca 6 mån gammal). Kommer ej i håg något datum. Men innan Junis slut, kanske för nån vecka sen, kröp hon riktigt med båda benen och fort. Men nästan hela Juni har hon krupit lite sådär..ena benet har mest släpat efter eller varit i vägen ;)

* Kunde stå ?
Svar: Med stöd juni 2008 (ca 6 mån gammal). Hon verkligen häver sig upp på fötter bara hon har något att hålla i, och sen kan hon stå där ganska länge och glo :)

Född 07-09--16
Hålla huvude uppe minns jag inte riktigt, men vi har bilder på det.

Vända från rugg till mage och tvärtom vet jag inte riktigt heller men vi har bildbevis på det med när han kunde det.

Sitta helt själv kunde han när han var 6 månader.

Krypa ordentligt på alla 4 han han inte lärt sig förräns nu, innan dess (ett par månader) ålade han sig fram. Väldigt framgångsrikt kan jag säga!

Sätta sig upp själv från liggande ställning lärde han sig när han var 8 månader.

Stå kunde han när han var mellan 7 och 8 månader nä'r han höll i sig i bordet t.ex. men han kunde ju då stå med stöd från oss innan det självklart.
Stå helt själv lärde han sig mellan 8 och 9 månader.

Nu står han själv, går längs möbler, ställer sig upp mot allting, kryper på alla 4 och är precis överallt.
 

Liknande trådar

Småbarn Allt har varit frid och fröjd med vår bebis sen hon föddes för 10 månader sen. Hon är nöjd och glad 99% av tiden, väldigt aktiv och...
Svar
15
· Visningar
6 080
Senast: Hyacinth
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 317
Senast: hastflicka
·
Relationer Klisterkarlsson har magknip. Klisterkarlsson förstår inte varför klistret smetar ut i en ojämn sörja där en ordentlig smörja med balans...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 490
Senast: Amha
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 123
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp