När läromästaren blir ett nervvrak – ägarbyte ur hästens perspektiv

Fler än en gång har man hört berättas om hästar som sålts som ”bomb-proof” men sedan skrämt sina nya ägare och varit spända och på sin vakt för det mesta. Eller hästar som presterat på topp för att sedan inte fungera alls på tävlingsbanan eller bli skadade. Har de nya ägarna alltid blivit lurade, eller finns det fler förklaringar? Här får du tips på hur du kan hjälpa hästen att finna sig till rätta i sitt nya liv.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tittar ytterst sällan på TV, är inte särskilt intresserad av det och har inte tid. Visst kan det hända att det finns bra saker som...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 107
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Satte den här under ryttarhälsa i och med att det handlar mer om mig, ägaren, än om hästen. Och måste även börja med att jag vet att jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 388
Senast: purity_666
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag skulle behöva lite råd. Jag blev tvungen att lämna min häst till ett försäljningstall efter att jag blivit arbetslös och...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 052
Senast: ajdidodii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp