När leker dem för hårt?

REIN

Trådstartare
Har två syskon, hane och hona på 8 månader. De trivs gott i varandras sällskap; putsar, sover och leker med varandra. Hanen är kastrerad, honan skall tas i januari.

Men det jag har funderat på är när/om leken går till överdrift? Ibland skiker eller morrar honan ganska högt när de leker, och jag brukar då gå och övervaka dem och eventuellt sära på dem. Det låter ju onekligen som att hon vantrivs, men samtidigt går hon varken iväg eller visar andra tecken på det när jag väl ber dem lugna ner sig.

Kan det rätt att faktiskt sära på dem i en sånhär situation? Eller låter hon bara som en del av leken, och jag stör dem bara genom att bryta?
 
Sv: När leker dem för hårt?

Så länge båda stannar i leken så bryr jag mig inte, om det inte skulle uppstå blodvite. Ibland säger jag åt Isola att lämna Dimma i fred då Dimma försöker gå undan eftersom jag vet att Isola annars får så jäkla mycket stryk när Dimma väl blir less.
 
Sv: När leker dem för hårt?

Okej! Då kanske jag skall strunta i att sära på dem då. Som sagt, hon låter ju bara, hon brukar inte försöka fly...Men det är så svårt att veta:p
 
Sv: När leker dem för hårt?

Jag har också 2 missar, en hona och en hane på 6-7 månader.
De brottas och bits och sparkas och honan brummar ibland men jag låter dom vara. Det är katter, dom leker så =)
Så länge ingen skadar sig eller försöker gömma sig för den andra men det har så aldrig hänt.
 
Sv: När leker dem för hårt?

Okej vad bra! Men varför skriker bara den ena då, om de nu är såhär de leker? :p
 
Sv: När leker dem för hårt?

Det är väl som i alla grupper med djur, nån är ledaren.
Även fast dom är bästisar så har nån högre rang, testar saker först t ex.
Sen så har de säkert också olika sätt att uttrycka sig på, precis som oss människor.
Vissa skrattar mkt, vissa stönar mkt etc =)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 615
Senast: ako
·
Övr. Katt Jag har två stycken 2-åriga kastrerade katter, en hane och en hona. Honan är liten och tunn och väldigt "kattig", dvs hon gör som hon...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 810
Senast: Pilot
·
Övr. Katt Jag har fyra stycken. En hane och tre honor. Är helt såld på rasen. De ger en sån otrolig kontakt och glädje. Klängiga och keliga och...
Svar
12
· Visningar
1 521
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp