När livet går utför ett stup och det inte finns något återvändo

Jag skickade över några länkar och info via pm 🥰.
Nu får jag inte din nedre länk att funka, men tanken är att på ett lugnt och kontrollerat sätt ”dra isär” ryggen så nerven får lite bättre plats och därmed kunna ge en tillfällig lindring. Har en del patienter som använder det för att tex kunna stå tillräckligt länge för att fixa enklare maträtter, då dom varvar att hänga på diskbänken med att laga maten och på så sätt kan förlänga tiden dom klarar att vara uppe
 
Nu lyckades jag kopiera sista länken från @SaraXX . Har snabbspolat lite men så som han rör sig är det definitivt inte någon nervsmärta inblandad 😁. Att hoppa runt sådär skulle troligen förvärra när det är just nerver som bråkar.

Här är varianten med diskbänken, men hon hänger kvar väldigt kort tid, det går att hänga kvar längre än så för att hinna få mer effekt
 
Jag skickade över några länkar och info via pm 🥰.
Nu får jag inte din nedre länk att funka, men tanken är att på ett lugnt och kontrollerat sätt ”dra isär” ryggen så nerven får lite bättre plats och därmed kunna ge en tillfällig lindring. Har en del patienter som använder det för att tex kunna stå tillräckligt länge för att fixa enklare maträtter, då dom varvar att hänga på diskbänken med att laga maten och på så sätt kan förlänga tiden dom klarar att vara uppe


Okej mitt problem med att stå är relaterat till höften och egentligen på olika sätt hela benet med brännande punkter nedanför knät och massiva nevsmärtor från knät och neråt. Sen huggsmärta på framsidan av låret som kommer i skov. Nedanför knät knät det på de brännande punkterna känns det ibland som att en kniv körs in och vrids runt flera varv. Fruktansvärt ont gör det.
 
Okej mitt problem med att stå är relaterat till höften och egentligen på olika sätt hela benet med brännande punkter nedanför knät och massiva nevsmärtor från knät och neråt. Sen huggsmärta på framsidan av låret som kommer i skov. Nedanför knät knät det på de brännande punkterna känns det ibland som att en kniv körs in och vrids runt flera varv. Fruktansvärt ont gör det.
Nervsmärtan vid ett diskbråck har sin grund i ryggen, därför vill man påverka därifrån. Hjärnan vet inte hur den ska tolka en klämd och irriterad nerv, därför kan det till exempel göra vansinnigt ont i vaden. Men eftersom problemet inte ligger där så är det inte vaden som ska behandlas. Vi vill alltså skapa mer utrymme för nerven där disken gjort utrymmet trängre, för att ge en tillfällig avlastning från trycket
 
Hade det lite bättre fram till 10-tiden sen har det bara varit smärta och jag har bara väntat på att kunna ta mer medicin vilket jag gjort nu. Hoppas på lite lindring har huggsmärta i låret och nervsmärtor från knät och neråt. Finns ingen avlastande position där jag får lindring spelar ingen roll hur jag ligger, sitter eller står.
 
Blir galen har fortfarande nervsmärta trots att jag tagit medicin mot det runt klockan 21 🙁😥 Ska tydligen inte få någon vila från eländet idag.

Jag lider något så fruktansvärt med dig. Har man inte haft nervsmärta så är det svårt att föreställa sig hur vidrigt det är, särskilt när det uppstår en smärtspiral som aldrig vill ta slut.

Jag tycker att det verkar orimligt att du ska behöva ha så ont. Har det pratats om huruvida nervrotsblockad kan vara aktuellt?
 
Åh vad jobbigt, har inte läst ikapp riktigt men har du fått någon plan framåt? Hur länge har du haft besvären nu?

Planen är fysioterapi i första hand men det har inte gått att genomföra överhuvudtaget. Kommer inte ihåg exakt när jag fick det men lite mindre än en månad är det sen jag skadade mig på gymmet. Har också fått remiss till röntgen både MR av diskbråck och slätröntgen höften då jag haft så mycket problem med höften.
 
Känns lite bättre i kroppen idag. Kanske lyckats bryta värsta smärttillståndet. Fick tips av bästa @cili på några positioner att ligga i och en av dem gjorde att huggsmärta i framsida lår och det brännande smärttillståndet från knät och neråt nästan försvann :heartheart Så tacksam även om det gör fruktansvärt ont i höften i den positionen så tar jag hellre den smärtan än nervsmärtan
 
Var och hämtade min tens förut och hade sen en annan tid i vården. Nu har jag gått och satt mig på ett ställe och beställt in mat. Så gott och så skönt att känna sig lite vanlig mellan varven och se något annat än soffan eller sängen. Njuter av min goda högrevsgryta.
IMG_20231221_161958820.jpg
 
Tensen hjälper nog har nog hittat rätt ställen att sätta tensplattorna på. Så skönt kände jag började få huggsmärta i låret och smärta från underbenet och neråt och det har nu stillat sig efter tensbehandlingen. Gör att jag kan ta min sista dos lyrica senare och förhoppningsvis få en lite bättre natt.
 
Jag lider något så fruktansvärt med dig. Har man inte haft nervsmärta så är det svårt att föreställa sig hur vidrigt det är, särskilt när det uppstår en smärtspiral som aldrig vill ta slut.

Jag tycker att det verkar orimligt att du ska behöva ha så ont. Har det pratats om huruvida nervrotsblockad kan vara aktuellt?


Nej vet inte vad nervrotsblockad är?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 518
Senast: sjoberga
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 901
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 341
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 748
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp