När livet går utför ett stup och det inte finns något återvändo

Nej det kan jag tyvärr inte göra som du skriver. Men generellt så är nervsmärta vid diskbråck ofta längre ner än knät (vilket du ju hade för några dagar sen) men håller det sig ovan knät är det oftast så kallad refererad smärta, så håller det sig i höft/ryggområdet och dessutom dämpas av smärtlindring så låter det bra! Det är ju inte bara nervsmärta utan hela systemet påverkas ju, muskler, leder, ligament och psyket tar också stryk av skadan och värken och att man inte kan röra sig som vanligt. Hade man tex gipsat ett finger helt stelt i 4-5 dagar hade det gjort jätteont att röra på det utan att ens ha en skada, och det är ju nästan vad som händer med en stor del av kroppen när man drabbas som du har gjort. Men vad skönt att du verkar fått udden av en del av smärtan.


Tack för bra förklaring jag har mailat min fysioterapeut också och ska prata vidare om det nästa besök i veckan. Har funderingar på om höften borde röntgas. Jag har problem med den höften efter en ridolycka där jag bröt bäckenet. Det har aldrig följts upp av vården . Men problematiken är inte alls på den här nivån i den kan jag få ont efter mycket hård ansträngning ibland. Inte som nu så fort jag försöker ställa mig upp har jag gråtit av smärtan. Har fortfarande vad jag tror är nervsmärtor nedanför knät och haft hela dagen så de är inte borta. Men får bli vidare diskussion med fysioterapeut och eventuellt läkare om höften.
 
Tipsar om att kissa stående i en pipinett (eller bara i duschen - nöden har ingen lag). Nu skriver du att det funkar, skönt, men om det dippar igen.


Jag har haft så ont att jag inte kunnat stå upp, gå med kryckor ,än mindre duscha eller sitta någon längre stund utan att gråta. Dusch tog jag senast i onsdags tror jag.Det fungerar hjälpligt nu iallafall helt smärtfritt är det såklart inte.
 
Jag har haft så ont att jag inte kunnat stå upp, gå med kryckor ,än mindre duscha eller sitta någon längre stund utan att gråta. Dusch tog jag senast i onsdags tror jag.Det fungerar hjälpligt nu iallafall helt smärtfritt är det såklart inte.
Jag menar inta att du ska duscha. Bara ”lägga ditt kiss där” för att det lätt hamnar utanför toastolen vid stående men i duschen spelar det ingen roll. Jobbigt att ha så ont!
 
Jag menar inta att du ska duscha. Bara ”lägga ditt kiss där” för att det lätt hamnar utanför toastolen vid stående men i duschen spelar det ingen roll. Jobbigt att ha så ont!


Har gjort ännu mera ont att stå än att sitta så.nr jag kommit fram till toaletten så har jag haft så ont att jag fått sjunka ner på toalocket med benet rakt ut Har varit helt otänkbart att stå upp.
 
Tog mediciner vid 13-tiden. Trött men nästan helt smärtfri precis i skrivande stund. Sen jag höjde citodon till två mitt på dagen så är dagarna lite drägligare. Inser också att jag just nu har för ont för att fixa att sätta ut lyrica just mu. Hoppas det går bättre efter jag fått min tens på torsdag och kan göra dagliga behandlingar. Så jag kan ta bort lyrica då och sätta in saroten.
 
Har gått upp och ner med smärtor idag under dagen. Är verkligen trött av medicinerna. Hoppas på sömn ikväll för jag är riktigt trött. Är lite förvirrad av medicinerna också för jag har svårt att komma ihåg när jag åt senast men får hjälp med den biten så jag äter regelbundet.
 
Fått massiva nervsmärtor från knät och neråt och huggsmärta i höger lår. Så jobbigt känns som det aldrig tar slut 😭😥
Har du fått instruktioner om traktion? Antingen som görs själv eller med hjälp av någon annan. Kan göras både via överkropp och underkropp beroende på vad som går bäst att få till. Det kan vara värt att prova för att se om det lindrar lite för dig
 
Har du fått instruktioner om traktion? Antingen som görs själv eller med hjälp av någon annan. Kan göras både via överkropp och underkropp beroende på vad som går bäst att få till. Det kan vara värt att prova för att se om det lindrar lite för dig


nej det vet jag inte vad det är är beredd att prova allt. Kan du förklara lite eller har du en länk
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 518
Senast: sjoberga
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 903
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 341
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 750
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp