När livet går utför ett stup och det inte finns något återvändo

Islandshästryttare

Trådstartare
Vad gör man då hur orkar man? Kan inte berätta vad som har hänt i detalj då det involverar en person som inte är aktiv här och jag inte vill outa den här. Men jag är så ledsen, uppgiven och är rädd för framtiden :cry::cry::cry::cry: När jag förlorar den här personen så har jag ingen . Det involverar den jag älskar mest i livet och jag vet inte hur jag ska orka den dagen jag är ensam här på jorden. Jag har av olika skäl ingen kontakt med min familj det går inte. Jag kommer vara så ensam i livet. . Det är alldeles för tidigt alldeles för tidigt. :cry::cry::cry::cry:
 
Ska försöka när jag hittar orken jag orkar bara inte just nu.
Jag förlorade "allt" för drygt ett år sedan. Min allra starkaste lärdom av det är att många människor runt en är -fantastiska-, man är sällan så ensam och chanslös som man tror.

Var öppen med att du inte mår bra, våga be om hjälp, ta en sak i taget och var snäll mot dig själv. Det är okej att behöva sörja, vila, isolera sig i en bubbla med distraktioner en stund. Ställ en mat-och-sovklocka så du får i dig mat minst tre gånger per dygn, försök komma ut i dagsljus varje dag och lyssna på musik som gör dig pepp!
 
När det är riktigt, riktigt jävligt, då får man försöka klara sig timme för timme.
För mig hjälper det att rent konkret kryssa av på ett papper tid jag redan klarat av den dagen.

Som @Migo säger: försök se till så du får mat i dig och kommer ut minst en gång om dagen.

Jag har sett på snälla serier de gånger jag varit oförmögen att göra något annat. Typ Gilmore Girls och sånt.

Beställ mat med hemkörning, färdiga rätter eller restaurangmat. Har du svårt att äta mat, köp smoothies och drick dem.

Tillägg: mitt inlägg är snarast ett konkret "så klarar du första dagarna" — vill på intet sätt vara okänslig.
 
Fy så jobbigt ❤ Vill ändå bara berätta så att du vet om det skulle göra det känns lättare/mer önskvärt för dig att söka hjälp om ett tag. Min hälsovårdcentral har alltid relativt omgående tid för ett antal akutsamtal till psykolog vid olika typer av kris i ens liv. Var så jag hjälptes vidare till rätt vård och det fantastiska bemötandet där ändrade verkligen massor för mig ❤
 
@Islandshästryttare: Förutom de tidigare goda råden i tråden (speciellt angående professionell hjälp), kanske räcka ut en hand till en Bukefalist? Om så bara för att ha någon att prata rent socialt med :) Jag gissar att din närstående är drabbad av sjukdom och då är det lätt att alltför mycket i ens tillvaro handlar om sjukdomen och allvarliga saker rent allmänt. Då är det skönt att kunna prata med någon om neutrala, vardagliga saker.

Sedan är som sagt rutiner med mat, sömn och dagsljus enormt viktigt. Det svåra blir ännu svårare utan dem.

Skickar en cyberkram om du vill ha :heart
 
@Islandshästryttare: Förutom de tidigare goda råden i tråden (speciellt angående professionell hjälp), kanske räcka ut en hand till en Bukefalist? Om så bara för att ha någon att prata rent socialt med :) Jag gissar att din närstående är drabbad av sjukdom och då är det lätt att alltför mycket i ens tillvaro handlar om sjukdomen och allvarliga saker rent allmänt. Då är det skönt att kunna prata med någon om neutrala, vardagliga saker.

Sedan är som sagt rutiner med mat, sömn och dagsljus enormt viktigt. Det svåra blir ännu svårare utan dem.

Skickar en cyberkram om du vill ha :heart
Det här! ❤️
Jag har en bukefalist som har hjälpt mig så mycket. Helt okända för varandra men med samma ”problem”. Det har hjälpt oss båda så mycket 🥰

Utan henne hade jag ”tjatat ihjäl” min omgivning. Och det blir inte bra i längden. Det kan vara bra med någon helt utomstående ibland.
 
Jag har stått där, ensam, utan ngn. En häst o en bil på kontot o sedan ingenting. Inget jobb, ingen bostad, inga vänner o ett långt förhållande som slutade tvärt o fult. Ensam.
Nu, x antal år senare kan jag säga att det har blivit bra. Så jag vet..att det går. O det kommer gå för dig med. Det ÄR en skrämmande känsla att vara sol alen.. men, det går.
🤗
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 520
Senast: sjoberga
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 903
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 341
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 758
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp