Bukefalos 28 år!

när man börjar tröttna...

P

pluttis

nu har jag snart haft min häst i ett år, jag är otroligt fäst vid den lille krabaten och skulle ge mig högra arm för honom(den vänstra också om de skulle behövas :smirk:)

sommaren började med att han blev svullen i sina två senor och upptäckte att han har två gamla senskador från travet.(han blev inte riden när han var svullen i senorna) vi tog ut vetrinären som konstaterade att han fick bli skogshäst och svullnaden gick ner, och jag började rida. sakta men säkert, vi skrittade och började trava lite o skogen. sen för nån vecka sen när jag red blev han svullen i senorna igen. han blev bara skrittad och travad. jag hade på kyllera och svullnaden gick ner. sen red jag nu i veckan och svullnaden gick upp (även varm i hovarna), även fast jag bara skrittade i skogen. jag tycker om honom så otroligt mycket men jag börjar tappa hoppet nu. jag gråter varje kväll, men vetrinären har jag inte fått tag på. jag är beredd att pröva vad som helst för att han ska må bra och slipper vara svullen. han blir så olycklig när han inte får komma ut och röra på sig!
snälla! hjälp mig! ja håller på o gå under!
:cry: :cry:
 
Har ingen erfarenhet av senskador, men jag vet mkt väl hur ledsen en häst kan bli när de inte får gå.. Finns det ingen möjlighet för dig att aktivera honom på något annat sätt än ridningen? Senskador tar ju väldigt lång tid att läka ordentligt så det är ju viktigt att hästen din håller humöret uppe under konvalescensen. Hoppas att det ordnar sig för er. *stor tröstkram*
 
jo, de hemskt vad nedstämd man kan bli. om ja kunde skulle ja linda in honom i skumgummi och skydda honom från världen :P
jo, sånt tar tid. dessutom fyller han 17 i år.
jo ja har försökt o göra andra saker men ja vet att bara vill ut i skogen o busa va sig. :(

tack
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 531
Senast: MiniLi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 560
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 193
Senast: tuaphua
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 149
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp