När man faller för "fel" person...

Sv: När man faller för "fel" person...

Åh men det är ju ändå så fint att få känna så för någon!

1,5 år ungefär, vi träffades i juni 2010 och han flyttade till Sverige igen i januari 2012. Nu har vi bott ihop i över ett år och jag har inte ångrat mig en sekund :)

Gud vad roligt! Jobbigt med den månaden men det kommer gå bra ska du se!
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Ja, det är ju det :)

Gud så fint för er! 1½ år är ju helt görligt, särskilt om flygförbindelserna är OK!

Ja, det är himla kul! Du får hålla en tumme för oss då ;)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Ja absolut! Han brukade vara framme på Arlanda på fredag morgon och sen åka på tisdag kväll, så vi fick ändå ungefär 5 dagar varje månad tillsammans. Helt okej för att bo i olika länder :p

Det ska jag verkligen göra! :)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Grymt bra ju! Vi får nöja oss med mindre, i juni ses vi till exempel bara en fredag eftermiddag till söndag förmiddag. that's it. buhu. OH WELL.

Tack! :)

///

Och NU får TS tillbaka sin tråd igen ;) :D
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Nej, jag förstår vad du menar - men vet man hur man fungerar med någon innan man nött varandra på tråkiga tisdagar? Det har väl inget direkt med distansförhållanden att göra? Min upplevelse av samma-stad-förhållanden är snarare att man spenderar några timmar några eftermiddagar/kvällar/helger tillsammans (och sover ihop en del såklart) och jag vet inte om jag tycker det säger mer om det "trista" vardagslivet. Då går man ju hem till sig när man tröttnat, typ ;) I distansförhållanden (om man ses relativt ofta och relativt länge åt gången) så bor man ju med varandra och jag tyckte att vi hade väldigt god kännedom om hur det var att leva tillsammans. Men ja, i slutändan beror väl allt på hur upplägget sett ut inom distansförhållanden respektive det vanliga förhållandet. Det går nog inte att generalisera så mycket egentligen.

Förstår dock att det man kan glida isär om man övergår till ett distansförhållande efter att ha haft en vanligt. Det skulle jag tycka var bra mycket jobbigare än att inleda ett nytt på distans faktiskt :p
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Jag tänker mer att varje gång jag och min kille ses (roughly en helg i månaden) så flexar jag ut tidigt/tar ledigt och så har vi en långhelg bestående av sex sex sex, puss puss puss, mys mys mys. Ingen sömn, ingen mat, bara vara på varandra precis exakt hela tiden. Hela nätterna går till att omväxlande prata och pussas och att ligga. Vi duschar ihop, gör allt ihop. Och det är underbart. Men hur vore det om vi sågs oftare? Varje vecka? Sura dagar, okej dagar, bra dagar. Jag satsar på mitt jobb och jobbar mycket och länge, har mina vänner jag vill träffa, min syster jag vill vara med.

Visst, det kan funka kanon. Men som det är nu är han inte en riktig del av min vardag. Inte som om han hade bott här i stan och vi hade setts way more än vi gör nu.
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Och fy så du måste längta ihjäl dig till juni! Tufft och slitigt det måste vara att ha så pass långdistans. När är planen att ni ska flytta ihop, det kanske du redan skrivit men då har jag slarvläst ;)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Nä men vi ses innan dess! Redan på onsdag faktiskt, yey! Sen är det dock första helgen i juni (en snabbis i Madrid som sagt) och sedan en långhelg i början av juli i Marrakesh. Man får inte göra det tråkigt vettu ;)

Han planerar flytt i mitten av september :)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Nä, jag förstår som sagt att det blir stor skillnad när man inte har möjlighet att ses så ofta. Men TS hade ju ändå bara 30 mil till sin (eventuella) kärlek... Så själva avståndet skulle inte behöva hindra dem från att ses lite oftare :)

Känner dock igen mig lite i dagsupplägget som du presenterade också ;) :p
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Härligt! Både med planerna (låter helt underbart) och med flytten. Inte långt kvar ju! :)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Nä, och faktum är att man ju har den perioden även om man bor i samma stad. Så hur det går sedan beror säkert mer på hur man är som personer och hur man funkar ihop än nånting annat. Haha, snacka om att jag är obeslutsam när det gäller distansförhållanden :D

Höhö visst är det ett fint dagsupplägg? :D Helt jäkla lövli. Jag brukar tänka att "ja men funkar det inte så dör jag men då dör jag i alla fall efter att ha haft ett hot and steamy förhållande med en urgrymt läcker spanjor" :D ;)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Nä, inte alls jättelångt. Och mellan Marrakesh och flytten har vi semester ihop ett par veckor som vi tar halva tiden i Madrid och halva här. Så det blir nog fint :)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Jag tänker mer att varje gång jag och min kille ses (roughly en helg i månaden) så flexar jag ut tidigt/tar ledigt och så har vi en långhelg bestående av sex sex sex, puss puss puss, mys mys mys. Ingen sömn, ingen mat, bara vara på varandra precis exakt hela tiden. Hela nätterna går till att omväxlande prata och pussas och att ligga. Vi duschar ihop, gör allt ihop. Och det är underbart. Men hur vore det om vi sågs oftare? Varje vecka? Sura dagar, okej dagar, bra dagar. Jag satsar på mitt jobb och jobbar mycket och länge, har mina vänner jag vill träffa, min syster jag vill vara med.

Visst, det kan funka kanon. Men som det är nu är han inte en riktig del av min vardag. Inte som om han hade bott här i stan och vi hade setts way more än vi gör nu.

Ungefär så där hade jag och min sambo det innan jag flyttade ner. :D Jag var också rädd för att den där vardagsflykten vi sysslade med inte skulle visa sig hålla när vi väl flyttade ihop. Sambon var dock bombsäker på att allt skulle funka, men han har å andra sidan varit säker på sin sak från dag ett.

Dock fick vi ett litet avbrott i vår var-tredje-helg-dröm redan efter knappt fyra månader när pappa dog. Det var ju inte vardagen som smällde till oss, men väl verkligheten och jag minns att jag tänkte "Om vi klarar det här så kommer vi hålla ihop väldigt länge". Så även om man kan fly vardagen så kan verkligheten knacka på och då får relationen bekänna färg ändå, trots att man bor långt ifrån varandra.
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Men ÅÅÅH blir alldels.... ÅÅH och glad när jag läser er historia!


Själv kan jag inte påstå att jag är mycket för distansförhållande heller. När jag lärde känna min kille så satt vi ihop konstant i en(!) vecka innan jag åkte tillbaka till Schweiz för att planera en Sverigeflytt.




...Och en vecka senare satt jag och alla mina ägodelar på ett plan till Sverige :angel:
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Absolut, det är helt sant. Och jag och spanjoren har också haft en jädra massa verklighet som kommit i mellan. Däremot har vi inte tvingats vara med varandra även de dagar när jag vanligtvis inte klarar av att ha människor omkring mig. Jag hoppas att det ska funka bra, än så länge känns det otroligt lovande.

Jag beklagar verkligen din pappas bortgång :(
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Men ÅÅÅH blir alldels.... ÅÅH och glad när jag läser er historia!
Haha! :love: Tack!


Själv kan jag inte påstå att jag är mycket för distansförhållande heller. När jag lärde känna min kille så satt vi ihop konstant i en(!) vecka innan jag åkte tillbaka till Schweiz för att planera en Sverigeflytt.




...Och en vecka senare satt jag och alla mina ägodelar på ett plan till Sverige :angel:
Gud så fint att ni slapp distansandet :)
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Absolut, det är helt sant. Och jag och spanjoren har också haft en jädra massa verklighet som kommit i mellan. Däremot har vi inte tvingats vara med varandra även de dagar när jag vanligtvis inte klarar av att ha människor omkring mig. Jag hoppas att det ska funka bra, än så länge känns det otroligt lovande.

Jag beklagar verkligen din pappas bortgång :(

Tack snälla du.
 
Sv: När man faller för "fel" person...

*KL*

Hej på er :)

Jag ville bara titta in och dels tacka för era kloka tankar och frö att ni delar med er av era berättelser. Buke är bra! Jag ville också uppdatera er om läget :) Vi pratade lite löst om detta igår och vi har insett att vi inte skulle kunna avsluta detta nu. Det skulle bara innebära ledsamhet för båda. Han ska visserligen bort tre månader och åker om två veckor ( :( ) men det får lösa sig. Det finns skype och facebook, båten han jobbar på kommer troligtvis komma till Sverige nån gång och ev. kan jag komma och hälsa på på båten. Men det bästa av allt är att vi inte kommer behöva bo 30 mil ifrån varandra till hösten (vilket gör att sommaren känns mycket bättre). Han har insett att han inte är säker på att han vill läsa den utbildningen han hade tänkt så han vill ta ett år och jobba = han är inte bunden till någon särskild stad! :) :) Slutsats: livet löser sig. (Ödet? ;) )
 
Sv: När man faller för "fel" person...

Gud så fint! :) Tre månader kan man greja om man verkligen vill, och ordnar det sig inte så har man i alla fall försökt.

Jättekul för er verkligen! :)
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 778
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 548
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: miumiu
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 545
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp